[Ønskes kjøpt] Diablo til Playstation 1

#1
Hei og hå, er det noen som sitter på denne uslepne diamanten?

Har alltid spilt Diablo og elsker spillene, og fikk min kjæreste hekta på Diablo 3 når det kom ut til PS3/Xbox, så skulle gjerne likt å gi dette en sjans da hun mener hun hadde det på PS1 i sin barndom.

Finner et par på ebay, men skulle helst slippe å trygle briter om å sende over havet.

Fyr løs!
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Jeg spilla det en del og gikk over til PC-versjonen etter en stund og de er som natt og dag. Det er rett og slett ikke mye spillbart med padda til PS1, har grusomme ladetider og grafikken er stygg. Tipper det er mye lettere å skaffe dette til PC og Mac også. D1 i seg selv er fortsatt ganske fett, men porten holder ikke til mye annet enn nostalgi.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#3
Ja, for guds skyld spill dette på pc. Jeg har min kopi liggende på battle.net-kontoen min, men ser ikke at man får kjøpt spillet via shopen. Kanskje det lar seg ordne på en mindre innlysende måte.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#4
Funfact: Det er no rettigheter involvert her som gjør at du ikke får kjøpt det på battle.net. Mener å huske at det var Ubisoft som ga det ut?

Og jo, vil påstå at psx-versjonen er mer en kuriositet og kanskje har litt samlerverdi, men PC-versjonen er strengt tatt bedre. Det jeg sleit litt med var opp-pult palett ala samme problemet som Starcraft 1 har, men det lot seg fikse med litt googling.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
For ikke å nevne at med mindre du bare lagrer selve karakteren krever en save et helt jævla minnekort. Eneste gangen jeg har sett no sånt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Animal Crossing til GameCube sier hei. Det fulgte med et minnekort i eska, i det minste.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#7
Fikk fatt på spillet, men ei et minnekort. Hadde et fra før, skuffelsen var stor da jeg innså at alle 58 blokkene forsvant fordi jeg ville se en hund spille kassegitar. Som gjorde det verdt det
 
#9
Altså, det er ikke første gangen jeg spiller det , bare så det er sagt. Jeg har det allerede på PC, jeg ville bare spille det på PS1 pga kuriositet som nevnt, men også fordi madammen vokste opp med spillet på PS1 (mener hun, sikkert bare prøvd det et par ganger, men), og fordi vi ikke har muligheten til å spille multiplayer på PC.

Spillet er sikkert ræva, jeg har ingen tvil om det, men vi har spilt (tilsynelatende) verre ting og fortsatt hatt moro med det!

Hva memory card angår så har jeg egentlig bare PS3 tilgjengelig, så håper det ikke blir noe problem.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#10
PS3 kan jonglere med virtuelle PS1-minnekort, så det blir ikke et problem. Ang multiplayer: dere har bare én pc på deling?
 
#11
PS3 kan jonglere med virtuelle PS1-minnekort, så det blir ikke et problem. Ang multiplayer: dere har bare én pc på deling?

Jeg har rigget mitt og en MacBook Pro, og hun har en sliten forbruker laptop. Hadde nok gått altså, men vi har liksom latt hele PC-greiene ligge til fordel for å sitte i sofaen med beina på bordet.
 
#12
Er og et jævla helvete å spille multiplayer da spillet bare støtter ipx. Så om man ikke fortsatt rocker winxp eller lavere så må det virtuell maskinings på gang og bare da må man krysse fingrene og håpe gudene tillater litt spilling.
 
#14
Jeg mener at jeg har dette spillet liggende på gutterommet i barndomshjemmet.

Jeg prøvde Diablo på PC først, men ble aldri helt hekta,
litt fordi kompisen min var den som spilte, mens jeg satt og så på, men straks jeg kjøpte dette i en svensk butikk/kiosk, kunne vi runde det sammen.
Funka greit, synes jeg. Føles tightere å styre karakteren din via piltaster enn å klikke med en muspeker.

Jeg har gode minner fra ps1-versjonen og kan gjerne selge dette om du fremdeles er på jakt
(OG straks jeg får forsikra at det faktisk ligger der den skal - som er mest sannsynlig at den gjør. )
 
#15
Hei!

Beklager sent svar, glemmer noen ganger å komme å sjekke..

Men ja, hvis du har det så si gjerne ifra, sett at du kan skille deg fra det til en pris jeg kan leve med så tar jeg det! :)