Din første Sega-konsoll?

Hva var din første Sega-konsoll?

  • Sega Master System

    Stemmer: 0 0,0%
  • Sega Master System 2

    Stemmer: 0 0,0%
  • Sega Game Gear

    Stemmer: 0 0,0%
  • Sega Mega Drive

    Stemmer: 0 0,0%
  • Sega Mega Drive 2

    Stemmer: 0 0,0%
  • Sega Mega CD

    Stemmer: 0 0,0%
  • Sega 32X

    Stemmer: 0 0,0%
  • Sega Saturn

    Stemmer: 0 0,0%
  • Sega Dreamcast

    Stemmer: 0 0,0%
  • Har aldri hatt en Sega-konsoll :(

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#1
Poll: Hva var din første Sega-konsoll?

------------

Hva synes du om Sega's konsoller? Hvilken liker du best?
Hvilke Sega-konsoller har du?

Hva var ditt første spill til en Sega-konsoll?
Hvilke spill har du til Sega-konsollen(e) din(e)?

Hva er ditt favoritt-spill av de som finnes på en Sega-maskin (sett gjerne opp en "Topp 3" eller "Topp 5" eller lignende - lister er morro)?

Gidder ikke nevne flere spm. Men emnet er om Sega-konsollene (så skriv det du vil om dem - og svar gjerne på spm. over).
 
#2
Jeg har da en nydelig liten ( ? ) Mega Drive. Det var min første konsoll, og den går som på skinner fortsatt, med unntak av den ene kontrollen og mangel på RCX(?)-kabel. Heldigvis var det en på gamleforumet (Haggar?) som sa jeg kunne bruke en vanlig TV-kabel, og nå spiller jeg det igjen en gang i blant.

Mine spill
Mickey: Castle of illusions
Mickey & Donald: World of illusions
Sensible Soccer
Sonic
Sonic 2
Sonic 3
Sonic & Knuckles
Tailspin
Tristar

tror ikke det var fler.

Topp 3(4)
1. Sensible Soccer
2. Sonic / Sonic 2 / World of illusions

Jeg elsker den konsollen over alt. Har massevis av gode minner fra tiden jeg spilte det - før den djevelske, men morsomme, PSX kom.
 
#5
Hmm, hva er forskjellen mellom Sega Master System 1 og 2??
Designet.

Sega Master System


Sega Master System 2


---------------------------------------

Min første Sega-konsoll var Sega Dreamcast. Senere har jeg skaffet meg litt Sega-Retro, dvs. Sega Game Gear og Sega Mega Drive 2.

Sega Game Gear - Spill
Donald Duck: The Lucky Dime Caper
Sonic the Hedgehog 2

Har også Gear Master, som gjør at man kan spille Sega Master System spill på Game Gear. Og da har jeg Asterix, Shinobi og Wonderboy III: The Dragon's Trap.

Sega Mega Drive 2 - Spill
Golden Axe
Mickey Mania
Pitfall: The Mayan Adventure
Sonic the Hedgehog
Sonic the Hedgehog 2
Super Monaco GP

Sega Dreamcast - Spill
Blue Stinger
Crazy Taxi
Dead or Alive 2
Grandia II
Headhunter
Jet Set Radio
Metropolis Street Racer
Outtrigger
Quake III Arena
Ready 2 Rumble Boxing
Shenmue
Shenmue II
Snow Surfers
Sonic Adventure
Soul Calibur
Star Wars Demolition
Virtua Fighter 3tb

Favoritt-spill fra Sega-konsollene (Topp 5)
1. Shenmue (DC)
2. Soul Calibur (DC)
3. Outtrigger (DC)
4. Quake III Arena (DC)
5. Crazy Taxi (DC)

Det er Dreamcast jeg har hatt lengst. Den jeg fikk først. De to andre konsollene jeg har, har jeg spilt så utrolig lite. Så det er Dreamcast som har imponert meg mest.
 
#6
Ikke rart Sega måtte droppe ut av konsollbransjen med så mange konsoller på så kort tid...

Hadde aldri en Segakonsoll selv, men Mastersystem II husker jeg noen folk i klassen hadde, men jeg syns den var så kjedelig i forhold til NES og Amiga at den ikke fenget noe særlg.

Ellers så var jo MegaDriven lekker, huska første gang jeg spilt Sonic på den.

Husker at jeg sikla på Dreamcast da den kom, var noen annet enn N64 huska jeg :)
 
#7
Har fortsatt Sega Mega Drive 2 jeg, Sonic spillene er godt på høyde med de nye Sonic Advance spillene f. eks.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#8
Opprinnelig skrevet av Don_Corleone@04.04.2004, 01.25
Hmm, hva er forskjellen mellom Sega Master System 1 og 2??
I tillegg til annerledes design, så hadde Sega Master System I enten Hang on og Safari Hunt, Missile Defense 3-D, Hang On, eller ingenting innebygd. Master System II hadde Alex Kidd in Miracle World eller Sonic the Hedgehog innebygd.


Min første Sega-konsoll var Sega Master System I, den med Hang On og Safari Hunt innebygd. Det fulgte også med en lyspistol, for bruk med Safari Hunt. SH er forøvrig overlegent Duck Hunt, IMO.

Hadde 14 spill (ikke-innebygde), og favorittene mine var utvilsomt Mickey Mouse and the Land of Illusion og Alex Kidd in Shinobi World. Jeg hadde også en kompis med Master System som jeg konstant lånte Rampage (den ultimate versjonen av spillet!) og Altered Beast hos, og en annen kompis jeg lånte Dynamite Dux og Asterix hos.

I tillegg til de fire overnevnte hadde jeg (måtte ta spillisten på GameFAQs til hjelp):

My Hero - kjempevanskelig plattform-spill.
Tennis Ace - det eneste tennisspillet jeg noensinne har likt.
Mickey Mouse and the Castle of Illusion - en annen favoritt.
Alex Kidd: The Lost Stars - Alex Kidd samler stjernetegn. Dårligste i serien.
Alex Kidd in High Tech World - Gøyalt adventure-spill hvor alt kunne skje!
Sonic the Hedgehog - Mye artigere enn SMD-versjonen!
Michael Jackson's Moonwalker - Jeg klarte aldri nest-siste brett, husker jeg ...
Aerial Assault - Kjempetøff side-scrolling shooter!
Dick Tracy - Ingenting var morsommere enn å ødelegge bakgrunnen med Tommy-gunen til Dick!
Ghostbusters - Klarte ikke første del av spillet engang. Huff.
Ghouls and Ghosts - Identisk med SMD-versjonen, og like artig.
Taz Mania - Helt greit platformspill.

Jeg bytta bort SMS-en mot en Super NES med Super Mario World etterhvert, noe jeg fortsatt angrer på. Ja, jeg var en dum unge. <_<


Eier også en Dreamcast sammen med to andre. Blir kun brukt til å spille Soul Calibur og Resident Evil: Code Veronica på. Vi har også Chu Chu Rocket og Dead or Alive 2 originalt. Pluss en dunge brentspill (ikke min fortjeneste).
 
#9
mega drive med sonic 1, husker fortsatt at koden for å velge brett er: opp, ned, høyre, venstre og A+start alt dette gjøres mens sonic står ov vinker med fingern på starten. i fjor kjøpte jeg meg en master system 1 på loppe markede med doubble hawk


Edit: hang-on var innebygd spill i min MS




:moon: :moon:
 

Halky

Veteran bruker ;)
#10
Opprinnelig skrevet av Don_Corleone@04.04.2004, 01.25
Hmm, hva er forskjellen mellom Sega Master System 1 og 2??
Ok, da er det: Sega Master System 2 jeg har hatt :p Så jeg stemte seff det.

Husker Alex The kid! heh, artig spill det B)
 
#11
Har aldri hatt en Sega maskin selv :(
Jeg husker bare at en kammerat av meg hadde Sega Mega Drive 2 og det var sinnsykt gøy å spille Sonic og det derre Micheal Jackson spillet.
Han hadde en del andre fete spill som jeg ikke kan huske hva heter. Kansje noen her kan hjelpe meg?

Jeg husker spesielt godt et spill vi pleide å spille 2 player på. En playeren var en mann og to playeren var en dame tror jeg. Det var et veldig fargerikt sidescrollende actionspill hvor man skulle gå gjennom mange forskjellige baner å skyte fiender med noen skytevåpen av noe slag. Det tok veldig av og det var ofte at hele tv skjermen var fylt med skudd og fiender og alt mulig rart. Jeg mener også å huske at spillet ble laget av firmaet Ocean. Ellers så er det ikke så my jeg husker. Det hadde hvert fint om noen vet hvilket spill jeg snakker om for har veldig lyst til å skaffe en rom av det eller kansje orginalt hvis jeg får tak i en Mega Drive.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#12
Sega Mega Drive. Fikk den på julaften da jeg var 5 år av min far. Dermed startet mitt liv som gamer.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#13
Hadde en slags "anti-SEGA" holdning tidligere :( , så Dreamcast ble min første Segakonsoll. I tillegg har jeg en Saturn.

Foressten burde vel kanskje også Nomad vært med i avstemnigen.(bærbar Mega Drive)

Til Saturn har jeg:
Burning Rangers
Dead Or Alive (JAP)
Grandia (JAP)
Keio Flying Squadron 2
NiGHTS into dreams
Panzer Dragoon
Panzer Dragoon Zwei
Panzer Dragoon Saga
Shining Force III: Scenario I (JAP)
Shining Force III: Scenario II (JAP)
Shining Force III: Scenario III (JAP)
Sonic Jam
Sonic R

Til Dreamcast:
Crazy Taxi
Dead Or Alive
Ferrari F355 Challenge: Passione Rossa
Jet Set Radio
Metropolis Street Racer
Phantasy Star Online (Inneholder også Sonic Adventure 2: The Trial
Resident Evil - Code: Veronica (x2, men ett uten cover)
Sega GT
Sega Swirl (Dreamon 18)
Shenmue
Shenmue II
Skies Of Arcadia
Sonic Adventure
Sonic Adventure 2 (10. anniversary birtday pack. Inneholder soundtrack +++(JAP)
Soul Calibur
Tony Hawk's Pro Skater 2 (russisk utgave :king: )
Virtua Fighter 3tb
Virtua Tennis
Virtua Tennis 2

Samt en del Dreamon-demoer.

Personlig favoritter: (ingen bestemt rekkefølge)
Shenmue (I & II)
F355 Challenge
Panzer Dragoon Saga
Metropolis Street Racer
Soul Calibur
NiGHTS Into Dreams
 
#14
Min første Sega var Sega Mega Drive. Fikk den til 5-årsdagen, da var det Sonic og Herzog Zwei (Transformers-spillet som jeg kalte det) for alle penga. Mega Drive var den første og siste Sega-konsollen jeg har hatt. Min egen Sega ble forresten ødelagt for mange år siden, men for 2-3 år siden fikk jeg bytta en hel Sega Mega Drive med 3 spill og 2 kontrollere mot en rød og elendig 99 kroners PSX-kontroller. :thumbsup: :king:


Davis Cup World Tour Tennis
Disney's Aladdin
Jurassic Park
Herzog Zwei
Mick & Mack: Global Gladiators
Sonic the Hedgehog 2
Spider-Man
Super Hang
Sword of Vermilion
The Simpsons: Bart vs. the Space Mutants
Truxton

+ 2-5 spill jeg ikke husker i farten

Favorittene (mine egne):

Sonic 1/2
Herzog Zwei
Mick and Mack: Global Gladiators

Jeg spilte en del Sega hos andre også, og vi byttelånte spill også, disse er favorittene blant de:

Mickey: Castle of Illusions
Batman Returns
Aquatic Games feat. James Pond
Rolo To The Rescue
 
#15
Sega Master System 2 var den første segaen jeg fikk. Etter det så fikk jeg Sega Game Gear, den har jeg fortsatt. Har også hatt Mega Drive og Dreamcast. Har også en amerikansk Saturn som ligger under senga.
 
#16
Min første Sega-konsoll var Dreamcast, men søskenbarnet mitt hadde en Mega Drive som vi spilte hver bidige helg
Gikk da helst i Sonic 1 og 2 ;) Uforglemmelige minner :rolleyes:
 
#17
Min første Sega maskin var en Sega Saturn... Deretter kjøpte jeg en Sega Dreamcast.

Mitt første spill til en Sega konsoll var Space Jam... fordi det fulgte med gratis :p

Det første Sega spillet jeg spilte var nok en av disse motorsykkelspillene til Sega... Hang-On e.l i arkadeversjon med motorsykkelkabinett.

Jeg har over 150 spill til Saturn og 207 til Dreamcast. Og de er alle originale ja...
 
#18
Opprinnelig skrevet av kakarlsen@04.04.2004, 09.50
Foressten burde vel kanskje også Nomad vært med i avstemnigen.(bærbar Mega Drive)
Og kanskje også Sega Multi Mega - Mega Drive, Mega CD & bærbar CD spiller i en.
 
#19
Min første og siste sega var Master System II. Har enda ikke klart alex kidd in wonderland :s
Sonic 2 ble jeg pro på. Husker jeg kunne absolutt alt utenatt, og kunne gå gjennom spillet uten å bli skadet en eneste gang. Når jeg spiller det nå er det så vidt jeg klarer førstebanen :eek:

Topp 5 liste må nok bli:

1. Alex kidd in wonderland
2. Sonic the hedgehog 2
3. Castle of illusions starring mickey mouse
4. Wonder boy III: The dragon's trap
5. Daffy duck in hollywood
 

epp

firm and correct
#20
Første Sega konsoll var Megadrive, Master System fikk jeg først seinere.
Husker ikke alle spillene jeg hadde til den men Golden Axe var et av de første jeg kjøpte.