Din favoritt by i Final Fantasy

#3
Vi vet da alle at Village of Dali er den beste "byen"!
Dali har en super atmosfære. Det er spesielt det stedet som fikk meg til å elske FFIX. Alt fra den simple overflaten med et uskyldig "antrekk", til undergrundsaktiviteten der man finner ut om Black Magene. Hvor genialt er det ikke med Black Mager?
 
#4
Cosmo Canyon og South Figaro

Cosmo Canyon på grunn av den geniale musikken, stemningen og avsløringen om Nanakis far.

South Figaro har jeg ikke en spesiell grunn til å like, bare likte den.
 
#5
Her må jeg velge og "vrake"..

I Final Fantasy VII må det vel bli Nibelheim og Wutai. Elsker den asiatiske stilen i Wutai, og den veldig intense stemningen i Nibelheim.

I Final Fantasy VIII blir det Esthar, og Fisherman's Horizon. Esthar er rett og slett tøff, og Fisherman's Horizon er utrolig koselig.

I Final Fantasy IX blir det vel Terra, Dali, og Conde Petie. De to første har stor viktighet for storyen, og Conde Petie er bare genial. Elsker de grønne gnomene som løper rundt der.
 
#7
Det er noe med atmosfæren i Midgar (FFVII) jeg liker!

Også skulle jeg ønske vi kunne ha fått vært litt mer i Zanarkand! (før Sin...)
Også liker jeg Bran Bal (Terra FFIX)

Og ikke minst Burmecia! Jeg elsker steder der det regner! Atmosfæren der er så herlig! (Selv om det ikke var så koselig der på det tidspunktet vi spiller...)
 
#8
Opprinnelig skrevet av sisamez@29.03.2004, 20.35
Terra... en by?
Snakker vi Bran Bal(håper det var riktig navn...), eller?
Tja. Om det ikke er en by, så er det hvertfall mitt favorittsted i FF IX, samt den ruinen i ørkenen inærheten av Ipsen's Castle (glemt navnet).
 
#10
Det var det, ja. Hva skulle jeg gjort uten deg? <3
 
#11
Opprinnelig skrevet av SortUlv@29.03.2004, 20.53
Det var det, ja. Hva skulle jeg gjort uten deg? <3
funnet det ut selv? :$
Ja, det hadde jo vært grusomt. :drool:

Oeilvert er faktisk den eneste byen jeg ikke liker i FFIX. Dette fordi det er den kjedelig(st)e delen av spillet.
 
#16
Mandark: Lindblum!

Er mange geniale byer i Final Fantasy, men må vel egentlig trekke frem Nivelheim og Cosmo Canyon som to av de beste og mest stemningsfulle. Kan komme tilbake senere med en bedre post der jeg beskriver flere byer og hvorfor jeg liker disse så godt.
 
C

Crizpy

Gjest
#17
Hvem var den inteligente personen som laga det emnet på gamle sg?
hello, me!! :thumbsup: :thumbsup:
Joa.. liker best treno..faen så genial by.. ingen over, ingen ved siden
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#18
Trives fremdeles best i Cleyra. Jeg rett og slett stortrives i slike koselige omgivelser oppe i trær. Faen at stygge Brahne måtte sende Odin på byen. Jeg pleier å bruke ekstra god tid der for å kunne nyte landskapet.

Cosmo Canyon er også et meget trivelig sted.

Bran Bal og Terra generelt er fine steder. Musikken er veldig nydelig der. Må også nevne Dali og Madain Sari. Mange koselige steder i FFIX.
 
#19
Kjipt at byen gikk åt skogen, men du er enig at skal man først bli utslettet, er det helt klart best at det skjer på den måten. En av de kooleste FMV'ene jeg vet om i noen av spillene
 
#20
Det er mange byer jeg liker. tvilsomt jeg klarer besteme meg for akkuratt en.

FFIV: Her har jeg egentlig ingen favoritt.. Måtte isåfall bli dvergslottet, pga deres sprøe og hærlige oppførsel..

FFV: Den hemmelige byen som ble fanget i The Void når verden ble splittet

FFVI: ikke en direkte by, men liker meg best i operaen her.. :p

FFVII: Nibbelheim. Aah.. full av mysterier.. På en god andre plass kommer rocket town..

FFVIII: Det blir vel Balamb Garden det.. vet egentlig ikke hvorfor, har bare alltid likt meg der..

FFIX: Treno, uten tvil. Village of Dali er også ganske koselig, hvis man kan se på det som en "by" da..

FFX: Zanarkand... Uten tvil.

FFX-2: her har zanarkand mistet sjarmen, så her er det bevelle som går av med seieren.

FFTA: Den lovløse plassen som jeg aldri husker hva heter.. :moon: