[Multi] Dishonored 2

Lodin

Der Waaaah
#1
Kan jo like godt gi dette en tråd siden det sikkert blir litt mer prating når folk får spilla litt.
Uansett er ikke preloaden min helt ferdig, men det kommer seg.

RPS har en liten preview og det virker å være alt jeg ønsker fra spillet. Awesome frihetsfølelse i en fantastisk setting osv. Gledelig å høre at de har hyra Garret til å preike for Corvo siden det var et rimlig opplagt valg.
Sånn ellers nevner både RPS og Totalkjeks at spillet krever litt biff PC, men vi får se.

 
#2
Kanskje på tide å spille enern? Spilte bare 15-20 minutter rett etter jeg kjøpte det og har aldri rørt det igjen.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Husk å spille DLCene med Daud også. De to episodene er faktisk delvis bedre enn hovedgreia. Skjer og ting der jeg vil tro er viktig i 2.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#4
Gleder meg enormt til dette. Har rundet originalen og DLCet flere ganger.

Kan være verdt å nevne at mesterrase-versjonen ser ut til å ha betydelige problemer. Konsollversjonen skal funke adekvat, til og med på uprofesjonell PS4.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#5
Bare spilt originalen, til 360, og intet DLC, men storkosa meg. Perfekt balanse mellom gunne-gjennom-uten-fucks-given og lære-av-det-og-stealthe-hele-driten. Helt klar for en toer som følger samme linja.
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Var endelig ferdig lasta ned så da skulle jeg starte å spille. Da jeg launcha det begynte det å laste ned en patch på ni gig... :qq:
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#7
Starta på dette i går, og selv om jeg ikke akkurat har kommet langt er det så langt god sort. Spiller som dattera til Corvo, og hun er en skikkelig tøffas. Foreløpig har jeg spilt som en hevngjerrig biatch som dreper (alle skal dø) i det skjulte til jeg blir oppdaget, after which jeg bare går HAM på alt. Powersa virker bra, en av de første du unlocker er at du kan bli en krypende skygge som kan rive dudes i to - det er kult. Nye byen virker også kul, selv om jeg savner den grå, gritty stemninga i Dunwall en smule.

Som Ronin nevner over her har mesterrasen litt issues ja. Måtte justere ned grafikken til medium før det kjørte akseptabelt på mitt 1060 med 6GB, det duger ikke og må fikses asap - med litt hell gjør 9 GB-patchen noe med det.
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Jeg dreit meg ut og blingsa. Det var såklart bare dillet fra preloadinga som ble lasta ned i går så jeg kunne fint spilla da. Fikk ihvertfall testa litt i morges og det eier klart. Spiller og Emily siden dette virker som hennes story. Alt er perfekt foreløpig.
For meg kjører det forøvrig i konstant 60 med alt på high på en 980ti. Problemet virker å være at dette er en gammal build så visse skjermkort sliter. En løsning som kan funke er å rulle tilbake til en Nvidia-driver rundt versjon 373 siden spillversjonen ser ut til å være mekka for den. Vil tro og håpe at dagens patch løser dette, men det var no forbanna tull å slippe det en dag tidlig.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#9
Kanskje på tide å spille enern? Spilte bare 15-20 minutter rett etter jeg kjøpte det og har aldri rørt det igjen.
Great minds etc! Kjøpte det, gledet meg masse, startet men kom aldri inn i det og ga meg etter ca 20 minutter selv. Burde jeg spille mer av originalen? Type hvor BRA er det? Om jeg liker de neste timene kaaaaaaan det hende jeg hopper rett til nummer 2 om SG sier det er konge.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#10
De lærde strides, spesielt når det kommer til historiefortellingen og at det kanskje er for lett, men jeg holder Dishonored svært høyt. Tykk, tykk atmosfære i en av de mest velrealiserte spillverdenene noen sinne. Gameplayet åpner også for stor variasjon i hvordan du håndterer de ulike situasjonene du kommer opp i. Bare sjekk på Youtube, så vil du se at det er bare fantasien som setter begrensing.

Nå får du tak i Definitive Edition med alt DLC inkludert for omtrent ingenting, så du får mye bang for bucksa.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#11
Man bør ha spilla orginalen, men de dumper veldig mange bøker på starten så man kan sette seg inn i settingen og bakgrunnen til Corvo og Emily fra starten. Men alikevel er det så mye annet...

Om noe er det bedre å spille orginalen fra 2012 først. Med DLC såklart.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Great minds etc! Kjøpte det, gledet meg masse, startet men kom aldri inn i det og ga meg etter ca 20 minutter selv. Burde jeg spille mer av originalen? Type hvor BRA er det? Om jeg liker de neste timene kaaaaaaan det hende jeg hopper rett til nummer 2 om SG sier det er konge.
Det er jævlig, jævlig bra. Det er et brett omtrent midtveis i Dishonored som er omtrent det kuleste stealth-brettet jeg har spilt noensinne, enten det er Metal Gear Solid, Thief eller Hitman det er snakk om. Jeg syntes også settingen og art direction var ubeskrivelig bra, så jeg gleder meg sånn passe til dette, kan du si.

Så derfor skal jeg spille det nå.

PS: Ja, Dishonored på middels vanskelighetsgrad er ganske lett. Ser ikke helt problemet med det.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#13
Et av mine favorittspill fra forrige konsollgenerasjon. Visuelt og gameplaymessig , spillverden er ganske så unik og sjelfull. Good shizzle
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#14
Kan også nevnte at det har holdt seg svært bra. Jeg spilte nylig gjennom remasteren på PS4, og det føles fortsatt fresht ut. I motsetning til for eksempel Bioshock Infinite, som ikke har tålt tidens tann like godt.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#15
Det jeg digger med det er hvor sabla sømløst det føles av og til, helt ned til hvordan tilfeldig overhørte samtaler føles som akkurat det. Når man har mestra si foretrukne rute gjennom et brett (for ja, det er en del valgfrihet), så er det enormt tilfredsstillende å bare skli gjennom. I andre snikespill har jeg ofte følelsen av at metode, brettkjennskap, etc. bare tar deg så langt, det skal likevel litt rein flaks til for å komme gjennom med perfekt stealth, men i Dishonored så er det litt mer at om du veit hva du driver med, så går det også så det griner.

I tillegg er det den nevnte stemninga som er naila så jævlig, og bare alle småtinga som er så bra gjennomført. Bare spill det. Bare gjør det.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#16
Vet du hva.

Jeg tror faktisk jeg må gjøre det.

Kan lukte jeg kjøper det på nytt om jeg finner det billig siden jeg ikke gidder å koble til PS3en igjen
 
#18
Dishonored 2 får mye hat på nettet for å være helt jævlig på pc. Tanker?
 
#20
Tenker at jeg kan spørre etter flere erfaringer siden du er den eneste i tråden som faktisk har opplevd og kommentert det.

Dishonored var jævlig bra og jeg har gledet meg til dette. Tenkte å sette av et par dager til å kjøre igjennom, men det blir ikke denne helgen dersom det fremdeles ikke er fiksa. Vanskelig å basere seg på internetthat som kan være begrunnet i at man er skuffet over spillet, at spillet ikke har bra nok græffiks, at man har glemt å installere en patch, at man har en ræva rigg osv. Det er så mye koseligere å spørre her for da vet jeg at jeg får hyggelige og riktige tilbakemeldinger :hug: