Dissidia: Final Fantasy [PSP]

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Så langt er det bare lagt opp en splash-side på Square-Enix.co.jp, og det sies at spillet vil være til PSP.

Som dere ser reklamerer de også med «character design by Tetsuya Nomura». Drit i regissør, producer, og designer, det er utseendet på folka vi bryr oss mest om!

Spillet er en del av Final Fantasys 20-års-jubileum, og den franske sida FFWorld har karet til seg den første infoen om konseptet. Spillet vil (blant annet) bringe sammen The Warrior of Light, en av heltene/klassene fra det aller første Final Fantasy-spillet, og Zidane og Kuja fra FFIX, i tillegg til Garland (som var i begge spillene).

Noen av dere vil gjenkjenne Chaos, mørkets gud og sisteboss i FF1, i logoen, og den nye figuren til venstre kalles Cosmos, og er en gudinne for den lyse siden.

Mer info vil bli avslørt på det store Square-Enix-partyet 12. mai.

Jeg forbeholder meg retten til å være optimist. Var noe snakk om at dette ikke dreide seg om et rollespill, og med Dirge of Cerberus ferskt i minne kan man kanskje velge å frykte det verste, men det gidder jeg ikke.

Og den logoen er, som vanlig med FF-spill, deilig leskende.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Her er scannen fra Shonen Jump!

Merk at ingen på bildet har glidelåser på seg!

edit: Bare på gøy, her er FFI Warrior slik Amano originalt tegnet han.

Lodin

Der Waaaah
Har en følelse av at det kommer til å ende opp som dette . Nesten Smash Brothers, men ikke egentlig. :p

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Nye bekreftede slåsskjemper:

- Sephiroth
- Cecil (vet ikke om det er Dark Knight eller Paladin-versjonen)
- Kain
- Kuja

Så, lissom, Kingdom Hearts uten Disney figurene?

Nei, jeg synes ikke det virker så altfor interessant. Om det er et fighting spill uten noen påpressa story skal det nok få en sjangse, men å forsøke å forklare hva alle figurene gjør på samme sted eller å eventuelt bare gjenbruke utseendet og personligheten synes jeg bare blir dumt.

Men, vet aldri : D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Håhå, jeg har akkurat fått tak i spillet og diller litt med det nå. Kort fortalt så er det et RPG-fightingspill, dvs. at det bare er kamper, som er i real-time, og du får XP og penger og jall som lar deg kjøpe nye items, lære nye teknikker, låse opp figurer osv. Det virker ganske artig, og det er iallfall noen hundre ganger bedre enn jævla Crisis Core.

Litt info om hvordan kampene funker: Du har to typer angrep; HP-angrep og Bravery-angrep. Bravery-angrep gjør ingen skade, men de tapper fienden for Bravery og legger det til din egen Bravery. HP-angrep gjør skade basert på hvor mye Bravery du har. Så har du stats som regulerer hvor effektive dine egne og fiendens angrep er. I tillegg har du utstyr, som igjen påvirker stats og gir spesielle egenskaper. Oppå det igjen har du Summons, som jeg ikke har fått tak i ennå.

Spillet er lagt opp slik at du har et lite kart med flere felter du kan flytte mellom, du kan flytte hvor som helst så lenge feltet er låst opp, men hvert flytt koster ett Destiny Point. DP blir tildelt ved starten av hvert brett, og når du er tom... øh, da veit jeg ikke hva som skjer. Har ikke skjedd ennå. Du kan få flere DP ved å klare visse ting i løpet av kamper, og sikkert av items og sånt. Uansett, rundt om på kartet er det fiendebrikker. Du kan kjempe mot fiendene, og da starter en arenakamp mellom deg og fienden (så klart). Kampene foregår i sanntid, og du må unnvike slag og se etter åpninger i fiendenes angrep hvor du kan få inn noen treff. Arenaene er ganske små, men de er fulle av forskjellige greier som hindrer eller hjelper bevegelsene dine rundt omkring, og du kan bevege deg fritt rundt. Mens du slåss samler du EX-poeng som gir deg et superangrep når du har fylt opp en måler, dette er omtrent som Limit Break i Final Fantasy VIII hvor du må trykke inn noen knappekombinasjoner for å gjøre maks skade.

Har ikke kommet så godt inn i sakene ennå, men jeg liker det så langt. Hvis du har en PSP og digger rollespill (spesielt av typen J, detta er innvikla og enormt hvis de elleve felttogene i Story Mode er noe å gå etter) så later det til at du kan gjøre mange dårligere kjøp enn Dissidia.

PS: Hvis noen skulle lure så er historien helt på trynet og jeg har allerede fått AIDS og kreft av den. Oppsummeres ved at de slemme slåss mot de gode og de slemme vinner nesten cue masse grining.