[Wii] Donkey Kong Country Returns

#1
Vel, ikkje akkurat eit nytt spel, men det mangler eiga tråd! Så siden eg lånte det på biblioteket og ville skrive at eg holder på å teste det no følte eg behovet for å lage denne tråden.

Så, uten å ty til rage comics og artige.no-drit vil eg oppsummere kort dei første par-tre brettene for meg:

  • Jøss, kan du bruke nunchuck også? Så dette betyr at man kan skippe waggle? NEI! Faen.
  • Jøss, musikken er nesten den samme som på SNES-versjonen! Nostalgitripp!
  • Jøss, kontrollen fungerer jo HEILT GREIT med waggle! Skulle berre ønske dei la til classic controller-støtte. Men nei. Tvungen waggle. Faen.
  • Jøss, neshornet EIER SÅ JÆVLIG!!
Joda. Blir nok å spele litt meir på denne greia her, men eg merker at eg blir irritert på den tendensen hos utviklere som insisterer på å tvinge eit kontrolloppsett ned halsen på meg. Det er fornærmende, rett og slett. Eg har då for svarte spelt aktivt i over 20 år, burde ikkje eg vite best korleis eg sjølv trives med spel? Haze på PS3 var kanskje ikkje akkurat eit genialt spel, men dei lot meg stille inn absolutt alt slik eg ville det, kvifor er ikkje det custom oppsett på ALLE spel? Kva er egentlig hensikten med slikt? Har man PC kan man i det minste bruke Joy2Key, men på konsoll står man som regel fast med maks eit par-tre forskjellige oppsett. Crackdown 2 ble lett ødelagt for meg når eg ikkje kunne mappe hoppeknappen til LB eller RB slik at eg hadde full kontroll over kvar eg hoppet. Joda, man venner seg til alt, men man burde vel for svarte få lov til å velge sjølv?
Jøss. Eg gjekk off topic i mi eiga første post i eiga topic. Bra gjort.
 
#3
Sånn for oss som ikke har spilt spillet; hvorfor er veivinga et problem?
 
#5
Jeg er vel enda en som rager over kontrollene. Retro Studios har gjort en fantastisk jobb med å lage en moderne versjon av DKC (DKC 2 er forøvrig mitt favorittspill), men kontrollen har gjort at jeg ikke har orket å komme halvveis i spillet engang til tross for hvor mye jeg liker det ellers. Det, og at multiplayer er så morsomt så å spille det alene etter å ha spilt noen timer med kompiser er litt nedtur.
 
#6
Og så kjem vi tilbake til greia med KVIFOR IKKJE ONLINE MULTIPLAYER???

Snakk om å sette ubrukelige begrensninger på eiga spel. Mnei, blir ikkje å kjøpe dette, men skal likevel gi det ei fair sjanse. Foreløpig gir det fysisk ubehag å waggle sånn som eg gjer. Får prøve med nunchuck, kanskje det føles mindre plagsomt når eg ikkje holder begge hendene rundt ei pinne Som for øvrig er svært uergonomisk formet for den type 2D-speling.
 
#8
Jeg har ikke prøvd med nunchucken men jeg vil forestille meg at det vil funke bedre, har ikke store problemer med wagglingen i Super Mario Galaxy f.eks.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Fordi den legger til en delay du må planlegge etter, i motsetning til å trykke en knapp, og funker ikke i 100 % av tilfellene, i motsetning til en knapp.
Dette. Veivinga fungerer i... tjah, ni av ti tilfeller eller så når man blir vant til den. Det betyr at hvis du skal klare de (etter hvert ganske strenge) tidsbegrensningene for å få alle medaljene på et brett, vil det bli en del ruller du ikke får fyrt av når du vil fordi kontrollene ikke henger med; det er et problem fordi du er pukka nødt til å rulle all tida du ikke hopper eller angriper noe. Så, ja, jeg likte spillet, men ikke kontrollsystemet. Dog, hvis man bare chillaxer the fuck out og ikke tar det så nøye, da funker det greit. Så var det å komme inn i den tankegangen etter tjue år med det motsatte, da.

oerhört har forøvrig fått spillet demonstrert av meg en gang, og da nevnte jeg vel akkurat dette. Tror jeg. Og ja, jeg er han som "skal vise deg et kult spill" og så blir du sittende og glane i to timer.
 
#11
Stemmer! Jeg satt og funderte litt på det ... "Har jeg ikke sett det spillet i action et eller annet sted .... hm."
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#12
Jeg likte spillet, men det skuffet på et par områder.
  • Slapp musikk. Det meste som var resirkulert fra enern var bra, men det originale var til tider direkte dølt.
  • Ingen undervannsbrett. Denne typen brett suger i mange spill, men DKC er en serie som har mestra det.
  • Kun Rambi av dyrehjelperne. Hva med frosken, strutsen, edderkoppen, slangen, osv? Skulle gjerne sett dem igjen.
  • Skulle gjerne sett mer typiske DKC-fiender, og hvem i all verden er bossen? Jeg vil ha K. Rool.
  • Den allerede nevnte veivinga.
Men utenom dette var det veldig mye bra her og noen av brettene er rett og slett geniale. Temmelig vanskelig er det til tider også. Gir det 8/10.
 
#13
Skal teste igjen i kveld tenker eg. Pjobb no. Men. Slangen? Ojda, merker eg ikkje har pløyd gjennom DK2 og 3 gitt! Her har eg litt å ta tak i. :)

Veivinga burde gå greit dersom eg finner meg ei anna måte å holde kontrollen på, man skal kun slå nedover med kontrollen så gjer han det han skal. Dette fungerer ikkje når den kviler trygt på fanget slik kontrollere skal. Så eg får holde den anstrengt litt oppi lufta eller no. Dette skal løses, for det virker svært bra som sagt!
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#14
Toern er det beste i serien, så det må du spille. Treern er ikke like bra, men likevel verdt å pløye gjennom.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#15
Syntes det var kanon og det det skikkelig godt med litt vanskelighetsgrad på et Wii-spill igjen, særlig etter New Super Mario Bros. Wii. Skikkelig old school DKC med et par unntak, men til gjengjeld nok nytt til å gjøre opp for det. De banene man får for KONGs er forresten så inn i helvete sånn Nintendo gjør best!