Doom 3 (limited edition) vs. Timesplitter 3

Som emnetittel sier, så er jeg ute etter ett FPS-spill til i samlingen min, og valget står mellom disse to. Så, hvilket skal jeg velge?

Noen spørsmål/krav:

- Har Doom 1 og 2 spilt-screen i co-op?

- Har Doom 3 split-screen i co-op, eller i det hele tatt noe i split-screen?

- Er leveldesign-opplegget i Timesplitters 3 like sugent som i 2-eren (bare en årstid å følge o.l)

- Hvilket spill er best uten live-støtte eller linking mellom 2 boxer? (jeg har ikke live, eller noen kamerater i nærheten med X-box)

- Og sist men ikke minst, hvilket er best i multiplayer (jeg legger mest fokus på co-op)

På forhånd takk!

Edit: Bare sleng ut teorier og slikt også, må bestemme meg før jeg skal innom elkjøp i morra!

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Doom III har ikke split-screen co-op, eller split-screen i det hele tatt.

Levellageren i TS3 er temmelig lik den i toeren. Noen ekstra saker, som utendørsbrett o l, men ikke noe altfor spennende.

Doom III har jo co-op mellom to bokser, men det er vel det, såvidt jeg vet. TimeSplitters er ca. 1000 ganger så morsommere, både på en burk og System Link. Heftige saker.

TS er så mye bedre på alle områder innenfor multiplayer. I tillegg er det co-op på én burk også. Kjøp TS, TS, TS.

Mvh Baronen

Doom 1 og 2 har splitscreen support for opp til 4 spillere baade i co-op og deathmatch, ellers er det som Gateway666 sier ingen split screen i Doom3.
Doom 3 single player delen er derimot veldig bra, og selv om jeg hadde spilt gjennom spillet paa PC for lenge siden maa jeg si at jeg faktisk synes XB versjonen var veldig bra, ja, kanskje bedre enn PC versjone ogsaa. Ikke grafisk saaklart, men opplevelsen var veldig bra. Og kontra til hva noen har skrevet her paa forumet, saa er frame-raten glatt igjennom hele spillet. Paa Normal i hvertfall.

I multiplayer er Timesplitter 3 et mye bedre kjop. Uten tvil.
Og som Getaway sier saa er level editoren ikke saa alt for mye oppgradert, men du kan bygge litt storre levels denne gangen, samt ha utendors plasser.

Gaa for Timesplitter 3, men vurder Doom3 i fremtiden om du ikke har spilt det fra for.

Vel, kjøpte Timesplitters 3, og det før noen tok seg tid til å svare i emnet mitt. Ser nå at det var det riktige valget.

Uansett, når jeg og kameraten min begynnte å spille, så fikk han jeg spilte med for seg at det var kun 1-playeren (meg) som kunne åpne dører. Så vi somlet oss igjennom ca. halve spillet hvor jeg stadig ble latt i en knipe med mange fiender hvor kameraten min stod "fast" ved en dør og kunne ikke komme å hjelpe meg.

Meget trist, egentlig. Men nå som han fant ut at det bare var å trykke på den magiske knappen <a> så ble spillet plutselig en god del bedre. Og humoren i spillet er på topp, litt barnslig riktignok, men det er det som er bra.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Hvis man ser bare på enspillerdelen, og tar i betraktning at man ikke har opplevd Doom 3 på PC, hvilket er det beste kjøpet? :confused: Er Doom 3 verdt å kjøpe bare for å spille igjennom enspillerdelen, eller er Timesplitters 3 bedre og morsommere uansett hvordan man snur på det?

Synes å huske at Timesplitters 3 ble rimelig slakta jeg? Jeg spilte nr 2 endel og syned det var kult det. Men det sugde på singel player biten så det er multiplayer det går mest i der.

Samme er det nok sikkert for nr3 også. Doom3 er det flere som sier at faktisk er bedre på Xbox en på Pc. Ikke grafikk messig men opplevelsen. Og det er jo det som er hele greia med Doom3 da..

For meg så hadde valget vært enkelt. Doom3 for alle penga, da får du et rått 1 player spill og mulighet for co-op. Og ikke minst mulighet til å spille Doom2 og Ultimate Doom igjen på tv'n :)

Men ser du allerede har kjøpt og er fornøyd.Og bra er jo det, men vurder å kjøp Doom3 også. Tror ikke du kommer til å angre på det altså....

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Timesplitters 3 har også co-op på single player. Og såvidt jeg har sett, har det ikke blitt «slaktet» noen steder.

D

Deleted member 91

Gjest
Pass på nå, husk at du snakker med Larzen ...

Men altså. Doom har jo tydeligvis en fet enspiller-del hvis du liker FPS-er med sjokkfaktor. Jeg tror jeg hadde foretrukket TS, menmen.

Vel, nå missliker jeg skrekk, egentlig. Og liker heller ikke singelplayer (og har foreløpig ikke tilgang til online) så tror Timesplitters 3 var det rette valget for meg. (også har de tatt vare på det feteste multiplayermapet også da =D )

D

Deleted member 91

Gjest
Chinese? Mexican Mission? =D

Klart, hvis du ikke har online, så er TimeSplitters det beste valget uansett. På Doom III har du da bare muligheten for System Link hvis du vil co-ope.

Time splitters skuffet meg enormt, jeg hadde hørt noe om at det skulle være minst like bra som Perfect Dark.. Men det var det ikke, bare et teit spill, rett og slett.

Mexican Mission og shotgun. En utrolig god kombinasjon.