Drømmefall

#1
Jaha, kunne ikke finne noe emner om dette spillet så her kommer det et.

Som sikkert alle vet så holer det norske spillselskapet FunCom på å lager oppfølgeren til en av tidenes størte pek-og-klikk spill Den lengste reisen som ble lansert for PC for et par år siden.

Den lengste reisen II går under navnet Drømmefall eller Dreamfall som det kommer til å være den egelske tittelen. Jeg husker at jeg spilte Den lengste reisen da jeg var en liten pjokk med Synøve Svabød som April. Vel, nummer to er på vei og det har vært lenge i utviklingen. Selve historien og måten spilleren løser de ulike oppgavene har vært nokså hemmelig. Spillet vil komme med en fin flytende grafikk og FunCom lover også flere vakre "bilder" og en fortsatt god historie.

I dag leste jeg at FunCom planlegger og flytte lanseringsdatoen til Drømmefall fra høsten 2005 til mars 2006. De sier at det ikke er noe problem bortsett fra at utviklerene trenger mer tid til å gjøre ting ferdig. De vil levere et ferdig og blankpolert produkt og slippe å slåss om hylleplassen til jul og får å skape et godt inntrykk blant casualgamers og pro-gamers der ute slik at fremtidige titler som Conan og andre hemmelige prosjekter vil bli bedre mottat. Et godt trekk vil jeg si. Gleder meg mer til dette spillet nå mer enn noensinne. Det er mange gamere der ute, både innland og utland, som ser frem til denne tittelen. De av dere som ikke har hørt så mye om spillet gå inn på linken jeg har slengt ut under her. :)

Spillet lanseres for både PC og Xbox i Mars 2006.

Har også forstått det slik at noen av gutta fra FunCom henger her inne, vel til dere, stå på, det er mange forvetningsfulle øyne rettet mot dere her i landet.

Slenger opp mer informasjon med tiden.

Diskuter gjerne, kom med kommentarer og informasjon.

Drømmefall


Den lengste reisen

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Bilde 4

Bilde 5

Bilde 6

Bilde 7
 
#3
Likte det første spillet veldig godt, og kommer garantert til å skaffe meg dette.
på engelsk da. Liker ikke norske spill, det er noe som blir feil med det.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Fun Fact: En av de tingene de fleste engelskspråklige folk husker av TLJ er all banninga. I den norske varianten var det ikke så rart at de brukte ord som faen (det er en naturlig del av språket), men på engelsk ble det oversatt til ting som fuck. Funka orginalt, men oversettelsen ble kanskje litt voldsom.
Var nok en og annen forelder som fikk bakoversveis der. :p
 

Sancti

Terrorkatt
#5
Jeg prøvde meg så vidt på Den lengste reisen på norsk, og jeg ble ikke særlig betatt. Jeg regner med mange er uenige med meg, men jeg syntes det var nokså flaut å høre på at Synnøve Svabø skulle late som hun var ung og hipp. Jeg orket ikke høre på henne, så jeg gadd heller ikke fullføre spillet, som jeg egentlig ikke syntes var særlig fengende i utgangspunktet.

Ser likevel ikke bort ifra at jeg kommer til å prøve det igjen på engelsk en gang, bare for å ha spilt gjennom det før jeg prøver meg på Drømmefall.
 
#6
Husker jeg installerte spillet for hundre år siden. Men siden harddisken min kun var på 3gb da, tok spillet opp omtrent alt plassen jeg hadde sammen med Windows. Endte med at jeg sletta hele greia før jeg idetheletatt fikk prøvt det. Ville nemlig spille andre spill først. Er det både norsk og engelsk tale på hver utgave, eller er dette to forskjellige?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#7
Flere forskjellige utgaver (all talen i spillet er jo det som stjeler HDD-plass)alt ettersom språk. Den norske utgaven har etterhvert blitt litt vrien å få tak i.
*tafse på sin norske utgave*
 
#8
Opprinnelig skrevet av plan_9@26.08.2005, 16.07
Er det både norsk og engelsk tale på hver utgave, eller er dette to forskjellige?
255422​
Det er to forskjellige. Faktisk er det mer enn to, nærmere 6-8 tror jeg. Finnes på en del andre språk også.

Jeg elsket Den Lengste Reisen, er faktisk bare et par uker siden jeg rundet det for tredje gang. Fantastisk spill, utrolig fengende og spennende. Jeg har spillet på norsk og synes det er kjempebra, masse gode skuespillere som gjør en god jobb. Gleder meg sinnsykt til Drømmefall, som jeg selvfølgelig skal ha på norsk.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Min norske utgave gikk opp i brann i 2001 så jeg måtte skaffe meg en engelsk versjon. Syns ikke den er halvparten så bra. :(

Når det gjelder Dreamfall vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Blir nok bra, men jeg greier ikke bli begeistra. Mye mer hypa etter Fahrenheit.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Jeg har DLR i norsk førsteutgave OG på engelsk (Xplosive eller hva de heter). Dæven, jeg er rå ass.
 
#11




:plystre: smack that ass


for å være helt ærlig så har ingen pek og klikk spill engasjert meg siden Indiana Jones and the last crusade så jeg kan ikke si at jeg ser frem til dette spillet
 
#14
Opprinnelig skrevet av Sulky@26.08.2005, 15.17
Jeg husker at jeg spilte Den lengste reisen da jeg var en liten pjokk med Synøve Svabød som April.
Ånei, nå føler jeg meg gammel! Spillet var ikke engang påtenkt da jeg slutta å jobbe i Funcom! :blunk:

Uansett; tror neste kapittel kan bli snadder.
Det har skjedd utrolig mye i bransjen siden TLJ kom; så var TLJ bra kan man bare forestille seg hvordan Dreamfall vil bli.

:)
 
#15
Gleder meg veldig til dette spillet. Hadde vært kos med et bra point-and-click adventure spill når vinteren kommer.

Er forresten ikke den dingsen rett til høyre for mannen en kopi av roboten man kan få i Anarchy Online på dette bildet?
Bilde

Er det annonsert hvem om skal stå for stemmen til karakterene i spillet? Jeg syntes Synøve Svabø gjorde en veldig bra jobb i DLR og håper hun får rollen i Drømmefall også.
 
#16
Det hadde vært veldig pussig med Synnøve Svabø som hovedrolleinnehaver, siden du tross alt ikke styrer April.
 
#19
Opprinnelig skrevet av Olve+05.09.2005, 02.33-->
<!--QuoteBegin-Sulky
@26.08.2005, 15.17
Jeg husker at jeg spilte Den lengste reisen da jeg var en liten pjokk med Synøve Svabød som April.
Ånei, nå føler jeg meg gammel! Spillet var ikke engang påtenkt da jeg slutta å jobbe i Funcom! :blunk:

Uansett; tror neste kapittel kan bli snadder.
Det har skjedd utrolig mye i bransjen siden TLJ kom; så var TLJ bra kan man bare forestille seg hvordan Dreamfall vil bli.

:)
258405​
[/b]
Var du med på å lage Impact Racer til Playstation da? Det var det første spillet jeg kjøpte til den grå boksen og det står fremdeles i hyllen min. *trykke i hånden*
 
#20
Opprinnelig skrevet av Sulky@05.09.2005, 19.50
Var du med på å lage Impact Racer til Playstation da? Det var det første spillet jeg kjøpte til den grå boksen og det står fremdeles i hyllen min. *trykke i hånden*
258549​
Ja og nei. Jeg jobba med designet. I utganspunktet skulle det være et cartoony bilspill med dyr som kjørte og banka løs på hverandre. Da Funcom Dublin tok over prosjektet ble det noe helt annet.

:)