Dragon Quest IV: Chapters of the Chosen

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1


Chapters of the Chosen er en remake av et NES-spill fra 1990, og ting som er lagt til er bl.a 3D-omgivelser med justerbart kamera, et nyoversatt manus, orkestralt soundtrack (bruk headset!), og et helt nytt kapittel som foregår etter spillet.

Storyen er som følger: Du er den legendariske helten som skal redde verden fra den ultimate ondskapen som er på vei tilbake fra underverdenen. Men spillet starter ikke med deg. De fire første kapitlene tar for seg dine allierte, og introduserer spillkonsepter og motivasjoner før du i kapittel 5 får mulighet til å utforske hele verden.

  • Ragnar McRyan er en eldre palassvakt med rosa rustning, blå bart, og en nesten uforståelig skotsk aksent. Flere barn har forsvunnet fra landsbyene i området, og kongen har lovet en belønning til soldaten som kan løse saken.
  • Alena er prinsessen av Zamoskva, og til kongens fortvilelse en skikkelig tomboy. Hun rømmer fra slottet sammen med magikeren Borya og presten Kiryl for å bli med i den store turneringen i Endor (ewok-fri).
  • Torneko Taloon er en tjukkas som står bak disken i en våpensjappe mens eventyrere kommer innom og kjøper stæsj og selger deg ting. Men Torneko ønsker seg en egen butikk, og setter ut for å utforske utenfor den lille landsbyen hvor han vokste opp. Torneko viste seg å bli en så populær figur at han fikk sin egen spinoff-serie, Torneko: Last Hope, som startet roguelike-sjangeren i Japan. Med Torneko på laget kan du bruke "Appraise"-kommandoen på tingene dine for å få en (ofte humoristisk) beskrivelse av dem og verdien.
  • Meena og Maya jobber som henholdsvis spådame og danser i byen Laissez-Faire. De er ute etter å hevne sin far, en alkemist som ble drept av en av studentene sine, Balzack.
Den gamle klisjeen om at du bør snakke med alle gjelder virkelig i dette spillet. Det er ikke en eneste cutscene som forteller deg spesifikt hvor du må gå, du må snakke med tilfeldige landsbyboere for å få hint og rykter om hvor du burde gå, så spillet føles veldig fritt og ulineært selv om det egentlig ikke er det. Det er designet for å være mest mulig tilgjengelig, f.eks hvis laget ditt dør i kamp blir du sendt tilbake til nærmeste kirke og mister halvparten av pengene dine (du kan unngå dette ved å putte pengene dine i banken). Du beholder alt av exp og utstyr, så neste runde gjennom tårnet er plutselig lettere, der andre spillserier straffer dødsfall med tap av framgang.



Noe annet som er verdt å nevne? Tja, den forhatte "grindinga" er så godt som borte, med mindre du teller utforskning som grinding. Men med battle speed på maks og dine allierte på A.I. er ikke slåssinga det minste slitsom. 15 timer inn i spillet er helten min på level 20, og sisteboss skal visst være mulig å knekke rundt level 35.​

Såh, hvis du er ute etter et spill som er kjapt, føles ulineært, har flott grafikk og musikk, ofte gir deg belønninger, har et artig manus, og som i ett ord kan beskrives med "sjarmerende," så kan du gjøre mye verre enn Dragon Quest IV.​