Ja, vi er vel alle veldig godt kjente med Final Fantasy serien nå, men nå begynner det kanskje å bli på tide å danne seg et kjennskap til en annen stor serie fra japan, nemlig Dragon Warrior. De fleste har nok hørt om dem, men de færreste har vel egentlig prøvd de noe særlig og gitt de noen sjanse annet enn på emulator.
Jeg har også forsøkt meg på emulator varianten av Dragon Warrior spillene til NES og SNES og slikt, og selv om jeg synes de virket gode, så var jeg aldri særlig hypp på meny-systemet som er så kjent i disse spillene. Nå vet jeg ikke om Dragon Warrior VII var det første til å implementere dette, men her har de altså laget en egen knapp for å utføre den mest logiske kommandoen ettersom hva du gjør. Dersom det er et bilde på veggen, trykker du "trekant" for å se på bildet, hvis det er en person så trykker du "trekant" for å prate, og hvis det er en tønne eller en vase så løfter du den og kaster den ved å trykke igjen. Dersom det er en kiste, så åpner du den ved å trykke "trekant". Man har fortsatt tilgang til den standard metoden ("point'n'click" metoden, som den kan minne om) som alltid har vært i Dragon Warrior spillene, men heldigvis har de forenklet det litt slik at man ikke blir dritt lei av å bruke menyen hele tiden.
Jeg vil anbefale alle som har enten en chippet psone/ps2 eller import til å sjekke ut dette spillet og gi det en sjanse så vil dere se hvorfor dette er den største konkurrenten til Final Fantasy (eller skal jeg si at Final Fantasy er den største konkurrenten til Dragon Warrior siden DW er mer populært enn Final Fantasy i japan?). Dette har gjort at jeg gleder meg stort til Dragon Warrior VIII kommer ut, som ser helt genialt ut. Forøvrig er det Level 5 som er med på å lage dette spillet, som også lagde Dark Cloud 1 og 2 til PS2 (som jeg også synes var meget bra... vel, sett bort fra at jeg ikke har prøvd 2'eren, men eneren likte jeg veldig godt).
Musikken i DWVII kommer forøvrig også opp mot musikken i Final Fantasy VI-IX på PSone for de som holder seg til FF kun for musikkens skyld (pussig nok).
Jeg har også forsøkt meg på emulator varianten av Dragon Warrior spillene til NES og SNES og slikt, og selv om jeg synes de virket gode, så var jeg aldri særlig hypp på meny-systemet som er så kjent i disse spillene. Nå vet jeg ikke om Dragon Warrior VII var det første til å implementere dette, men her har de altså laget en egen knapp for å utføre den mest logiske kommandoen ettersom hva du gjør. Dersom det er et bilde på veggen, trykker du "trekant" for å se på bildet, hvis det er en person så trykker du "trekant" for å prate, og hvis det er en tønne eller en vase så løfter du den og kaster den ved å trykke igjen. Dersom det er en kiste, så åpner du den ved å trykke "trekant". Man har fortsatt tilgang til den standard metoden ("point'n'click" metoden, som den kan minne om) som alltid har vært i Dragon Warrior spillene, men heldigvis har de forenklet det litt slik at man ikke blir dritt lei av å bruke menyen hele tiden.
Jeg vil anbefale alle som har enten en chippet psone/ps2 eller import til å sjekke ut dette spillet og gi det en sjanse så vil dere se hvorfor dette er den største konkurrenten til Final Fantasy (eller skal jeg si at Final Fantasy er den største konkurrenten til Dragon Warrior siden DW er mer populært enn Final Fantasy i japan?). Dette har gjort at jeg gleder meg stort til Dragon Warrior VIII kommer ut, som ser helt genialt ut. Forøvrig er det Level 5 som er med på å lage dette spillet, som også lagde Dark Cloud 1 og 2 til PS2 (som jeg også synes var meget bra... vel, sett bort fra at jeg ikke har prøvd 2'eren, men eneren likte jeg veldig godt).
Musikken i DWVII kommer forøvrig også opp mot musikken i Final Fantasy VI-IX på PSone for de som holder seg til FF kun for musikkens skyld (pussig nok).