E3 2011 - Spillegals favoritter

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jepp, E3 er vel over nå (tror jeg? Har ikke sjekka), og mye rart er blitt annonsert. Flere store nyheter fra de tre konsollprodusentene, og digre utgivere som EA og Activision. Hva syntes du var mest interessant, og hvorfor? Trekk gjerne fram litt mindre titler, saker som ikke kommer til å få millioner i reklamebudsjett og mainstream-fokus.

Det var mye jeg syntes virka spennende, men en tittel stakk seg ut. Kilden her er et intervju med sjefen for Bohemia Interactive, Marek Spanel. Kort fortalt så skal Bohemia (som står bak den glimrende militærskyteren ArmA2, kjent for å være hardcore nok til at du kan kjøre rimelig realistiske oppdrag sammen med kompiser, og fleksibel nok til at du kan bare sprenge faenskap med et uendelig antall stridsvogner) gi ut en remake av Carrier Command. For dere som ikke veit, er Carrier Command et kombinert action/real-time strategispill hvor du kontrollerer et hangarskip og kan sende ut fartøy og kjøretøy av forskjellige typer for å bekjempe fiender og kolonisere øyer i øygruppa spillet foregår i. En gang tidligere har noen mekka et spill basert på Carrier Command; nemlig Hostile Waters, som også var glimrende.

Uansett ser det ut til at nye Carrier Command blir veldig likt originalen, bare med en mer detaljert historiedel i tillegg til den mer frie action-delen, nye fartøy og dill, samt at det blir tilgjengelig på konsoller i tillegg til PC. Originalen og Hostile Waters var mat for mons uansett om du liker strategi eller action best (du kan velge om du vil styre fartøyene dine selv eller bare gi dem ordre, eller begge deler), så dette har jeg håp om at kan bli gode greier. Ta en trailer'a.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det ble vist en ny trailer for Konamis NeverDead. Det no Devil May Cry hvor du er en udødelig demonjeger som etter å ha bli skadet nok kan bli redusert til bare et hode som ruller rundt og må samle kroppsdelene dine igjen.

Storyen virker som den legger seg noen nivåer under pretensiøsiteten til DMC-serien med masse dårlige vitser.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Når ble Devil May Cry pretensiøst...? Uansett, det er sånt som det der jeg håpte noen ville skrive om, moro å få fram noen av de mer nisjepregede spillene som har lett for å drukne i alle samtaler til plikten og sånt.

Enig, DMC er vel like pretensiøst som No More Heroes.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Som sagt. :D

Men ja. Hands-on av Carrier Command, sier du? But of course.
The game is going to be fantastic fun to play, granted, but there’s a definite feeling that we are treading water here. Hmm.
Veit dere hva? Det er bra nok for meg. Carrier Command, Hostile Waters og i litt mindre grad (siden de hadde smalere fokus og ikke var like bra) Battlezone (de som kom ut på nittitallet altså) og Uprising (som iallfall var drit) er så langt de eneste action/RTS/management-spillene av denne typen (tenker man seg litt om kan man muuuligens klemme inn Sacrifice også, selv om det har veldig annerledes struktur), og tida er inne for ett til. Om det ikke revolusjonerer noe mer enn at det får grafikk som ikke skjemmer ut dagens konsoller, er ikke det så fryktelig farlig.

Lodin

Der Waaaah
Annet enn opplagte greier som Saint's Row 3, Skyrim og Bioshock 3 var Prey 2 E3 sin store greie. Istedetfor en dustete Doom 3-klone Dark hekter seg opp på i 2 år har de mekka noe som ser ut som Blade Runner, Deus Ex og Mirror's Edge. Håper bare Coast to Coast er tilbake. :p