EA gir ut avautoriseringsverktøy til div. spill

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#1
Av-autoriseringsverktøy? Deautorisering? Ord opp deling? Norskelsk?

Japp. Nå kan jeg endelig reinstallere Mass Effect uten å få dårlig samvittighet. Det var sannelig på tide.

http://activate.ea.com/deauthorize/gamesList.html

The EA PC games below were released after May 2008 and allow users to "authorize" up to five computers to play the games at the same time. Users can then play the game on any authorized computer they choose. If your computer is authorized to play any of the EA games listed below, you can manage your computer authorizations using EA game-specific de-authorization tools.
Once de-authorized, a machine "slot" will be freed up and can be re-used on another computer.
 
#2
Faen meg på tide, og et steg i riktig retning. EA har faen meg det mest ufyselige DRM systemet jeg har kommet over.
 
#4
Det som er moro med DRM er jo at plutselig alle av piratene begynte å synes synd på forbrukere som faktisk hadde kjøpt spillet lovling og tok parti med dem. "Hva om jeg hadde kjøpt spillet i butikken så vil jeg ikke ha DRM og derfor laster jeg det heller ned!!" Makan til dobbelmoral.
 
#5
Vel, nå tror jeg faktisk DRM har redusert lysten til å kjøpe spillene hos mange slik at piratkopieringen har økt. Jeg nekter å tro at de frivillig gir opp DRM hvis det hadde en positiv effekt på salget. Slike store selskap driver ikke med goodwill i den skalaen.
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Hva med det at Spore var fjorårets mest "piratkopierte" spill til tross for at det hadde en av de mest bedritne formene for DRM?
Tipper EA så på talla og bestemte seg for at det ganske enkelt ikke var verdt det.
Hei! Ikke bare taper vi dritmasse spenn på folk som ikke gidder kjøpe spillet våres, la oss også irritere vettet av de som er igjen og få flere av dem til å migrere over til piratene! Woot!
Dette bare mekker sense!
 

Terje

mostly harmless
#7
Men.. men.. dette er da ikke noen fjerning av DRM? Dette er et verktøy som gjør at hvis du har installert spillet på fem maskiner så kan du nå installere det på flere ved å ta vekk godkjenningen på de eksisterende installasjonene. Disse vil da ikke virke lenger. DRM jævelskapet er jo der fortsatt, gjør ikke dette verktøyet alt bare enda mer tungvint?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Nei, fordi disse verktøyene hindrer at du går tom for installasjoner ved at du kan deautorisere en installasjon og dermed få den tilbake. Som det også står skrevet tidligere. :p
 

Terje

mostly harmless
#9
Jo, jeg skjønte såpass. Men hvorfor ikke et verktøy som bare fjerner begrensingen, punktum? Hva er vitsen med dette autorisere, deautorisere, reautorisere tullet? Hvis vi nå kan installere så mange ganger vi vil, hvorfor må hoppe over alle disse bukkene for å gjøre det? Spør du meg har ikke EA skjønt noe som helst, egentlig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Sier ikke noe på det, men jeg var ikke enig i at dette sakene her gjorde sakene mer innvikla.
 

Terje

mostly harmless
#12
En skulle jo trodd de kunne kommet opp med noe bedre enn det her da. Dette greiene kobler seg opp mot en server for å godkjenne installasjoner ikke sant? Kunne de ikke bare satt begrensingen der til "unlimited" eller noe?
 

Lodin

Der Waaaah
#13
Tipper det ville tatt diverse tech-heads hos dem ei uke å finne en god og permanent løsning for å fjerne skiten. MEN det koster penger.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Halla sheriffen hørt om noe kalt salgstall eller :gnoh: