[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

Lodin

Der Waaaah
#1

Drager, i mitt Tamriel? Det er mer sansynlig enn du tror.

Litt skuffa over at det foregår i vikingdassen Skyrim siden V ifølge den gamle planen skulle foregå i solfyllte Summerset Isles med pirater og jazz. Blir alikevel å eie no jævlig. Så er spørsmålet om det fortsatt kjører Gamebryo.

 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#2
Max von Sydow. <3

Men ja, Oblivion var et av de bedre spillene jeg noengang spilte. Dette blir nok å anskaffe uten å lure på det engang, selv om de bruker den motoren ennå.
 
#3
Hypet til dette ja. Det eneste som teller er om levelinga er fikset fra Oblivion. Det var det eneste som ødela spillet totalt. Hadde Oblivion hadd Morrowind-type leveling hadde jeg sikkert fortsatt spillt det i ny og ne. I Oblivion kunne man altså runne spillet på level 1, og hvis du ble level 20-30 kompenserte loot-drop og fiende-scaling med å kaste landeveisrøvere med fullt glass-set armor og våpen på deg.

Twitter feeden til elderscrolls sier det kommer screenshots og info veldig snart. Fedt.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Sjekk niggen som spilte Oblivion på konsoll a.
Vil uansett tro levlinga blir noe ala Fallout 3 og det var en grei løsning.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#5
Spiser hatten min om dette ikke er Oblivion New Vegas med betydelig penere figurer.
 
#7
Det kjører på Gamebryo.

Foretrekker at spill er glimrende i vanilla-edition, så jeg er enig med MattMan. Men jeg likte nå vanilla Oblivion også, selv med irriterende elementer som level-scaling og random loot/cave generator greier. Gleder meg hvertfall til Skyrim.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Jeg frykter og at dette blir samma motoren om igjen, men det er ikke helt sikkert. Spørsmålet er om det er samme folka som mekka ES4 og Fallout 3. Om det er sånn blir det nok Gamebryo, men det kan jo og være at greia har vært i produksjon helt siden ES4 og kjører ny tech. :think:
 
#10
Oblivion var et søplespill som jeg fortsatt hadde det moro med i hundrevis av timer, så ser frem til dette. Det blir garantert BEDRE enn Oblivion, med tanke på all kritikk.
 
#11
Jeg har hoppet innom elderscrolls forumene i ny og ne, og det virker som devs-a har tatt inn over seg den ufattelige shitstormen mot level-scaling opplegget i Oblivion. Diablo 2-type leveling er min favoritt, hvor det ikke er noen sammenheng mellom din level eller loot / fiender. Det er selvfølgelig vanskeligere å lage et sånt opplegg i sandbox, men likevel kan det være områder (som red mountain i Morrowind) hvor du må ha level for å overleve.

Fysikkmotor og grafikk er uviktig for min del. Et bra combat-system, fett loot, enda bedre alchemy og variasjon i enemies er nøkkelen.
 

SHDR

Gullmedlem
#12
Greia er at Elder Scrolls alltid har vært mer "verdenssimulator" enn grindathon, og selv om de egentlig gjør det ganske ræva er det bedre enn de tyske alternativene (som jeg synes er jævlig tacky). Det hadde vært fint om de streamlinet kampsystemt eller gjorde det litt mer mekanisk (VATs men ikke ræva, litt mer Final Fantasy XIII), men beholdt den litt teite drømmen om at verden skal være så sirlig som mulig. Hvis de klarer å få total åpen verden sans loading og med litt mer sobre og involverende subplots, så er de inne på noe. Kommer bare til å kreve ny teknologi og ... dedikasjon. AI-en deres er i utgangspunktet ålreit, men med enkelte designproblemer som egentlig er forehead slappers, og som neppe sniker seg inn i neste versjon. Ble "guards know everything" patcha i Oblivion?
 

Lodin

Der Waaaah
#13
Nei, men det var lett nok å modde det vekk i forskjellige grader.
Som sagt, spiller man ikke dette på PC kan man like godt drite i det.
 
#14
Mods er stygge og bare bekrefter at du spiller et ødelagt spill som må lappes sammen av 19-åringer som heller ikke har peiling på hvordan å fikse problemene. Jeg unngår heller å spille spillet isåfall. Usjameg. :)

 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#16
Jeg ville nå heller si at hovedattraksjonen med mods er at man kan justere spillet etter sin personlige bak, og ikke nødvendigvis gjøre spillet objektivt 'bedre'.

Og ja, gamebryo er gå!

Og og ja, jeg hadde en del timer god underholdning med Oblivion og FO3, men gjorde meg aldri ferdig med hoveddelen. I begge spilla så koste jeg meg mest med å bare traske rundt og finne ting på slump. I Oblivion spesielt var jeg ved levelcap før jeg starta på storyen, og gikk fort lei etter det.
 
#18
Wikipedia hevder den vil bruke en ny propritær motor (muligens Id Tech 5?).

Kilde

(og ja, jeg vet wikipedia ikke nødvendigvis er en pålitelig kilde)
 

Jante

privileged CIS shitlord
#20
TESV skal visst bruke en ny motor, men det blir ikke iD tech 5.

Id Software Design Director Matt Hooper told IGN that one of the benefits of not licensing the engine to external studios means their games will look more unique than anything else on the market.

"I personally think that's a good thing. Not only from just the amount of resources you have to spend supporting the technology, but from just giving you an edge," said Hooper. "We're the only ones right now exploiting the goodness of id Tech 5, and that feels good. Our game is going to look different than other games just by default."

"It doesn't matter what we do with the technology, I guarantee it will look different than other games," he added.

Hooper noted that the company originally wanted to license their engine out to anyone with an interest, but the acquisition by Zenimax Media helped influence their decision.

"Our original path was actually to develop the tech to license it. We do have still a support and tools team," he said. "When we decided to take a lot of our IPs internal and grow teams internally, we actually are not licensing our tech, but we have multiple teams that are utilizing the technology.

"When we merged with Bethesda, it was some of their decision too saying 'why don't you keep some of your edge? John Carmack has done so many things for the industry, let's keep that edge on our side and make great games.' That's how you're successful in this business," Hooper added.

Bethesda Game Director Todd Howard explained in a separate interview with IGN that his game would not use id Tech 5. The studio's new engine built for its upcoming title is more beneficial to creating huge, open-world games, such as Fallout 3 and The Elder Scrolls IV: Oblivion, while id Tech 5 is better for more contained environments.

"We decided to really reboot our technology after Fallout 3, so we had been making plans for that and started doing some things. The id thing came along later, so it's a mix of that plus the kinds of games we do are a bit bigger and more dynamic.

"Id Tech 5 is the best thing in the world at doing a very static environment that looks pretty and you're going to run through. But for the kinds of things I like to do, I like the world to be more dynamic."
Rage Tech Being Kept Inside Bethesda Family - Zenimax Media not licensing out id Tech 5.