En snart kommende fremtid for oss mmorpg playere

#1
Jaja mensan som mange av oss vet er det mange bre mmorpg spill ute nå og det kommer flere meningen med emnet er hva er det som er mest populært, og hva skal folk satse på som snart kommer. For det kommer jo: World of warcraft,Everquest 2,Dungeons and dragons online,guild wars og den nye exspansion packen til Final fantasy XI.

Og anarchy alien invasion er nyelig kommet.
Selv tror jeg jeg kommer til og spille W.o.W eller everquest 2 :tommelopp:
 
#2
Jeg har spillt litt anarchy online tidligere (sluttet for en måned siden), og jeg gleder meg vilt til WoW kommer. D blir sikkert veldig bra.
 
#4
Bra sagt Zyrus.. Men kunne skrevt noe annet oxo, ble liksom teit sånn som det er nå.(pluss du greide å skrive feil :p )

Tilbake t saken..
MMORPG spill er jo en arti sjanger men allt for mangen spill som suger(spørs på hvem som spiller) Personelig så liker jeg FFXI:Online for det er faktisk noe å gjøre der i motsetning t feks. Knights online, SWG(startwars:galaxies) og everquest har blitt litt råtten på grafikken.. WoW er et spill de fleste som har spillt warcraft serien gleder seg til. Det eneste jeg ikke liker med spillet er at det kommer til å bli allt for mye "tegneserie" aktig, Siden det er basert på grafikk fra warcraft3. Everquest2 Har jeg ikke satt meg så veldi inn i siden jeg har gitt opp den serien når de pøste ut exp på exp t Everquest.(ble lizzom for teit til slutt, hvem liker froske humanoider? <_< )

Et bra MMORPG må ha bøtte vis med quester å missions for både solo og party, ikke sånn bare lvle dritt(bOOOOOring!) Grafikken er jo noe som oxo gjelder da :p ikke det at den har noe å si om det er et bra spill men der må bare innrømme at det er gøyere å spille mmorpg m kleen grafikk enn punktgrafiske everquest ^_^

Min røst i saken har talt :p
 
#5
Har hørt at WoW blir litt kjedelig fordi det er veldig mye solo-ing, og penger har ikke så mye å si der (du skaffer equipment selv og sånt). Uansett foretrekker jeg FFXI, som er det spillet i MMORPG sjangeren som har underholdt meg mest.
 
#6
Opprinnelig skrevet av Avenius@23.09.2004, 19.07
Har hørt at WoW blir litt kjedelig fordi det er veldig mye solo-ing, og penger har ikke så mye å si der (du skaffer equipment selv og sånt). Uansett foretrekker jeg FFXI, som er det spillet i MMORPG sjangeren som har underholdt meg mest.
107216​
Hmm? Jeg har hørt fra alle jeg kjenner som spillte stress betaen at d va ganske bra... Men forventer ikke mye, ikke siden jeg begynte med FFXI ^_^ Det går litt tregt i begynnelsen men det er jo dødsgøy å bli slaktet av kaniner da :p Og det er faktisk utfordrende når det kommer til å skaffe penger å gear som du sa :tommelopp: En stor bonus, liker ikke de mmorpg'ene som man får superb gear av et luysent lite creature ;)
 
#7
Kan egentlig ikke si mye annet om noen andre MMORPG enn FFXI :p Men graffikken (sikkert stavefelj) ser ikke så dårlig ut i EQ2. I WoW har jeg derimot lest at du taper ikke en dritt når du dør(hva er da farlig med det å gå i kamp??I FFXI kjenner man blodet suse når livet blir rødt men du vet at du har et see i ermet! 2hr) og bare de og de rasene kan ha de og de jobbene(kjedelig for det morsomste å se er en fullrusta Tarutaru DRK med af på FFXI) FFXI har du alltid noe å gjøre. Alltid noen på og alltid fattig. Ok så det betyyr at spillet er ikke sånn runde av på en måned eller to. Og det er gøy å gå rundt og tigge.
 
#8
Jeg spiller faktisk ingen MMORPGer, men jeg prøvde Star War Galaxies 14 day trail når den eksisterte.
Men uansett så kommer jeg til å skaffe meg Guild Wars når det kommer, først og fremst på grunn av at det ser ut som et ganske tøft Fantasy relatert spill, og den viktigste grunnen: Ingen månedspris? Ja takk!
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Syns ingen MMOer ser intresante ut foreløpig. Når skal utviklerne forstå at grafikken ikke er viktig og i stedet fokusere på å gjøre spilla mer avanserte?
Inntil noen prøver å lage en oppdatert versjon av Ultima Online i full 3D så holder jeg meg unna.
 
#10
Opprinnelig skrevet av Avenius@23.09.2004, 19.07
Har hørt at WoW blir litt kjedelig fordi det er veldig mye solo-ing, og penger har ikke så mye å si der (du skaffer equipment selv og sånt). Uansett foretrekker jeg FFXI, som er det spillet i MMORPG sjangeren som har underholdt meg mest.
107216​
har hørt om veldig mange MMORPG'er med masse hacks for å skaffe penger, sånn sett er det jo et kjempe + at penger ikke betyr alt...

det kan jo hende du kommer til å foretrekke FFXI men du har jo tross alt ikke spilt WoW, personlig tror jeg WoW kommer til å bli veldig bra, men mange har jo forskjellige forventinger, noen kommer sikkert til å bli skuffet men jeg tror de fleste vil finne WoW tilfredsstillende :)
 
#11
Problemet med MMORPGs idag er at alle vil være best, samt å denge andre spillere med mindre rang. Siden alle vil starte på samme nivå (m.a.o toppen av pyramiden), så følger de fleste MMORPGS den samme oppskriften; spillere i coop mot NPCs. Jeg vet ikke med dere, men jeg synes at å denge en AI blir fort kjedelig, uansett hvor mange venner jeg har med i guilden/laget mitt. Dessuten kan ingen MMORPGs til dags dato kalles realtime. Det er et hack&slash-preg over det hele, som gjør alt så gjespende kjedelig. Starwars Galaxies har jeg desverre ikke fått prøvd enda, og det skal visst være ganske anderledes.
Noen spilleutviklere burde lage et MMORPG, og gi folk betaling for å spille som dårlige fiender. Da hadde man allefall sluppet å betale en månedlig avgift for en kjedelig multiplayer coop. World of warcraft kommer også til å bli spennende.
 
#12
Jaja så da jeg syns star wars galaxies var flytte dritten ut av en esels vagina.
Så ff 11 i dag i butikken dæven og jeg sikla etter det men spørmålet er burde jeg kjøpe det eller vente noen dager til everquest 2 ;)
For og være ærlig fryster begge meg eq 2 med den nyedelige grafiken og alt det valget og ff 11 med alt ff bre er og mer.
Vet ikke helt om WoW det virker så simpelt men nå er jo blizzard kjent for og lage ting helt genialt enkelt.


Ps.Jeg er en fult blods ff fan men fikk aldri sjangs til og prøve ff 11.
 
#13
XI er et genialt spill og veldig mange her på formumet her er helt hekta. Dette spillet har gitt meg rundt 400 timer kjempegøy spilling og det blir sikkert mer utover.
 
#14
Opprinnelig skrevet av Madsy@25.09.2004, 18.02
Problemet med MMORPGs idag er at alle vil være best, samt å denge andre spillere med mindre rang. Siden alle vil starte på samme nivå (m.a.o toppen av pyramiden), så følger de fleste MMORPGS den samme oppskriften; spillere i coop mot NPCs. Jeg vet ikke med dere, men jeg synes at å denge en AI blir fort kjedelig, uansett hvor mange venner jeg har med i guilden/laget mitt. Dessuten kan ingen MMORPGs til dags dato kalles realtime. Det er et hack&slash-preg over det hele, som gjør alt så gjespende kjedelig. Starwars Galaxies har jeg desverre ikke fått prøvd enda, og det skal visst være ganske anderledes.
Noen spilleutviklere burde lage et MMORPG, og gi folk betaling for å spille som dårlige fiender. Da hadde man allefall sluppet å betale en månedlig avgift for en kjedelig multiplayer coop. World of warcraft kommer også til å bli spennende.
108222​
For å si det på en pent måte så er Starwars Galaxies et ræve MMORPG >_< For det første så er det råttent til kjernen når det kommer til missions for alle er de samma uansett hvordan du ser på det. Og når du endelig har gjort nok missions for å bli imperial eller rebel så er det faen de samma missionsene der oxo. Og "jobb" systemet var utroli forvirrende når man skulle finne ut hva man ville bli. Det er min mening, og det begynner å bli litt for mangen SW spill fortida.. <_<
 
#15
Opprinnelig skrevet av Avenius@23.09.2004, 20.07
Har hørt at WoW blir litt kjedelig fordi det er veldig mye solo-ing, og penger har ikke så mye å si der (du skaffer equipment selv og sånt).
Frem til ganske nylig har man kunnet lære så mange trade skills som mulig, og altså etterhvert kunne lage alt selv, men i de senere oppdateringene har de endret til max 2 professions, altså man må kjøpe ting...
 
#16
Everquest 2 tror jeg ikke det blir paa meg, om ikke de gjoer noe drastisk med systemet.
Det er utrolig ensformig veldig lenge, med bare grinding og atter grinding.
Men naar du saa er ferdig med det, om du fortsatt orker aa spille, er det moro.
Derfor har jeg levd i et elsk/hat-forhold med EQ, som til slutt bikket over til hat, og jeg ga opp.

Det er mye det samme med Ragnarok Online.
Det spiller jeg fortsatt, fordi vennene mine gjoer det.
Foerste Job er bare grinding, og enda vaerre er det hvis du ikke er kamp-orientert. Etter 21 levels som Acolyte, holdt jeg paa aa bli gal. Det er umulig aa soloe, og skal du ha noe igjen for aa vaere med i et party, maa partyet vaere akkurat din level, saann at experience kan fordeles jevnt.
Og siden jeg ikke spiller saa ofte/mye, blir det ofte til at jeg gaar solo, da jeg sjelden har sjanser til aa faa venner som varer. Og dem jeg faar kontakt med, raser i fra meg.

Nettopp derfor tror jeg jeg vil like World of Warcraft, siden det visstnok skal vaere ganske greit aa spille solo der, ogsaa mer enn de foerste 10 levlene.
Jeg har tro paa at Blizzard klarer aa fenge oss som er litt mindre hardcore naar det gjelder MMORPGer.
Ja, jeg leser paa forumene der, og haaper virkelig aa faa vaere med i den europeiske betaen. Naar de engang kommer til Norge.
 
#18
Jeg hadde stor tro på MMORPG sjangeren da WoW var på hype-toppen, men jeg har faktisk innsett at jeg ikke takler det. Singleplayer er så mye bedre :)
Såeh, får dra fram morrowind på osloLan om noen timer.
 
#19
Opprinnelig skrevet av Spectre@23.09.2004, 20.45
I WoW har jeg derimot lest at du taper ikke en dritt når du dør(hva er da farlig med det å gå i kamp??
107314​
jeg vet ikke om noen nevnte det for deg, men du kan faktisk tape en dritt når du dauer. Det spørs hvordan du våkner til live igjen. Hvis du går i åndeverden som et spøkelse og legger ånden din i liket ditt så vil du tape XP. hvis du blir revivet av en annen player mister du ikke en dritt. Er det ikke slik i FFXI også? synes jeg husker det. Begynner å bli en stund siden jeg spilte det. Og det skal sannelig gå en stund til før jeg gidder å dra det opp igjen
:p
 
#20
Mattman:
Morrowind minner om en MMORPG i offline modus.
Ja, det hoertes dumt ut, men dog.
Eneste som virker litt dumt er at du er den eneste som faktisk gjoer noe, derfor liker jeg aa spille online, der ikke _alle_ vandrer hvileleoest rundt i gatene 24/7.

Om du bruker en spirit healer i WoW, mister du noen % med exp. Om du tar et corpse run eller blir gjenopplivet, mister du ingenting eller veldig lite.
Tror jeg, da.
Det passer meg utmerket, da jeg hater tunge straffer for aa doe.
Heldgvis skjoente de det i RO, der mister du 1 % av opptjent exp paa den davaerende level hver gang du doer. Det kan bli en del paa hoeyere nivaaer, selvfoelgelig, men den perioden du doer mye er det ganske sympatisk. Saerlig siden en liten periode med lag kan drepe deg. At Gravity sine servere ser ut til aa bestaa av to blikkbokser bundet sammen med staaltrad, hjelper ikke saa mye paa den fronten heller.
Opplevde det i gaar.
Sukk.
-Casting Firewall
-Stopp
-Doed
-Wtf?