[Multi] Endelig Sinnsforestilling 13-II (Gates/Hirai)

#1


Da alle knuter var løst i Final Fantasy XIII, forsvant visstnok Lightning like etter spillets rulletekster uten videre borte vekk! I denne direkte etterfølgeren følger vi derfor istedet hennes søster som en fyr ved navn Noel, som utseendemessig kunne vært en voksen Hope, men som altså, viser det seg, likevel ikke er det. Sammen trosser de både tid og rom på sporet av den tapte søster. Hvordan kan dette ende? Edge foreslår at det kan være det samme, mens 1UP sammenligner forgjengeren med en sosialt mistilpasset skoleelev, og dette med den sosialt mistilpassede fyrens hjelpesløse og uoverbevisende forsøk på å en dag plutselig passe inn likevel. Final Fantasy XIII-2 har nemlig en ukronologisk fortelling, noe sånt som moralske valg, flere forskjellige slutter, åpne og ulinære områder, sideoppdrag i hytt og pine, og et Pokémon-aktig monsteroppdrettssystem tillagt kampsystemet. Og QTE-finishers. Famitsu og Dengeki slo i anledning den japanske lanseringen av spillet i desember derfor respektivt til med 40/40 og S. Toppkarakterer! På vårt eget forum ryktes det i mellomtiden om at den siste halvdelen av spillet først vil komme i form av kostbar DLC etter lanseringen eller noe sånt, mens min egen magefølelse forteller meg at dette kommer til å herje. Og hvem kan så Square Enix takke for at de knappe to år etter lanseringen står klare med en etterfølger? Ingen ringere enn tri-Ace, mesterhjernene bak slike beherskede, stilrene og tilgjengelige rollespillperler som Star Ocean 3: Till the End of Time, Infinite Undiscovery og Resonance of Fate. Og Valkyrie Profile da.

Hvordan du får katten mellom vottene dine? Billigst plukkes det opp på elkjop.no for 399 kroner. Vi som allerede for lenge siden har forhåndsbestilt det derifra har det til og med alt på vei i posten. Resten bør vurdere hvorvidt lommebøkene deres tåler å heller kjøpe det på for eksempel Game.no for å på den måten stoppe en enorm, sjelløs, stor butikkjede fra å stjele markedsandel fra ... en annen. Neida, jeg har bare dårlig samvittighetD;


http://www.finalfantasy13-2game.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Final_Fantasy_XIII-2
 
#2
Testa demoen og fastslo tidlig at dette ikke var noe for meg. Sikkert fordi jeg ikke tåler JRPGer jeg ikke har et nostalgisk forhold til lengre.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#3
Det er en Final Fantasy-tittel så blir å kjøpe det, men for første gang spiller jeg ikke på release. Siden FFXIII var såpass halvveis (selv om jeg koste meg med kampsystemet). Anmeldelsene virker jo helt greie men venter på at noen her tar ansvar og forteller om det er noe særlig!
 

ganon

The Boshy
#4
Er faktisk litt sugen på dette selv. IGN nevnte større frihetsfølelse enn XIII, og pokemon systemet virker forlokkende. Men har ikke spilt XIII selv, så kanskje det blir å plukke opp det billig først.
 
#5
Klar for det her.
Spent på det oppgraderte kampsystemet. Å kunne skifte mellom hvem du styrer under kamp blir i hvert fall veldig greit.
Må si det igjen dog; er ikke spesielt gira på at det er multiple endings. Håper i hvert fall at valgene(var noe sånt?) man tar i løpet av spillets gang i det minste gjør opplevelsen så forskjellig at det er verdt å pløye gjennom to ganger. Gruer meg også til å høre det evige heliumsmaset til den jævla mongooglen som etter sigende skal følge etter deg gjennom hele spillet. :argh: Nei, håper det her leverer.
Bestilte selv fra Elkjøp og har man flaks dukker det opp allerede i dag.
 
#6
Enig med Justin her; jeg synes XIII var et ganske kult spill på mange måter (oppgraderingssystemet virker nesten som det inspirerte Skyrim, av alle ting), men det var ikke akkurat god reklame for seriens evne til å fortelle historier eller respektere spillernes tid. Det gjelder for øvrig også JRPGer generelt, noe som også er grunnen til at jeg er stadig mer skeptisk til å anskaffe en ny.

Lightning er tøff da, så jeg kommer sikkert til å plukke dette opp når det havner under 20-dollars-merket.
 
#7
Synes oppgraderingssystemet var helt krise. 100 forskjellige komponenter og en prøv-og-feil-strategi(dvs. reload saver x-antall ganger), slår meg ikke akkurat som spesielt intuitivt.
Det og det faktum at fiender som droppa items som var verdt å bruke tid på, ikke ble belønnet nødvendigvis fordi du 5-stjerna dem, men heller baserte seg på en drop-rating var litt blæh.
Ser at det hadde blitt lett å misbruke det, men med tanke på at grinding i dette spillet er på grensa til ubrukelig(som for øvrig er en god ting) hadde det vært fint å i hvert fall ha noen grunn til å holde på med kamper. Når det er sagt, synes jeg kampsystemet var så bra, at å sloss var gøy likevel. Hadde også heldigvis nok komponenter og penger da jeg var på vei til å runne det + en guide så jeg fikk oppgradert tilbehør og våpen til de tre folka jeg runna det med.

Enig i det med Lightning dog. Lett en av de beste folka i serien. Synd at fokuset på henne denne gang blir å finne henne. Men får håpe de nye folka fungerer.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#9
Trådtittelen foreslår at spillet heter Finally Fantasy, som forsåvidt høres mye bedre ut.

Ellers da, enda en Final Fantasy jeg kan overse. :yoshi:
 
#10
Vi har det i hus (har visst ligget her siden lørdag?) men det frister ikke overhodet å starte på det. Det virker bare så... lite spennende.
 
#12
Gikk på en smell nå og kjøpte meg FF XIII. Første FF jeg har kjøpt siden 4ern så dette blir spennende. Not so progaming hos meg til helgen om noen vil joine.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#13
Kanskje du rekker å bli ferdig med den 20 timer lange tutorialen før du reiser offshore igjen?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#15
Haha, sjekk pokemonen som tror den går an å skippe.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#16
Testa demoen og fastslo tidlig at dette ikke var noe for meg. Sikkert fordi jeg ikke tåler JRPGer jeg ikke har et nostalgisk forhold til lengre.
Dettaaaaaa. Jeg vil heller spille FF5 eller 6 igjen.

Jeg testa demoen og det var bare masse tall og paradigm shifts og stygghet, og den ville jeg skulle sette meg inn i hele kampsystemet og verdenen via en text-only database som lå i menyen, kun for å spille demoen. Fuck off!
 
#17
Måtte teste demoen selv i går, klarte ikke å vente mer :penga: Endte opp med å spille i sikkert 4 timer =D
Ut i fra demoen å dømme har jeg fått det jeg ville; kampsystemet fra 13, men gjort enda bedre, følelsen av mer frihet og at kartet nå ikke er en rett strek. Var skeptisk til random battles, men det ble gjort bedre enn jeg trodde. Kan skrive en mer omfattendende post om hva som er nytt for de som ikke gidder å teste demoen om det skulle være noen interesse for det.
Håper det ligger i postkassa i dag. \o/
 
#18
Vel, fant spillet i postkassa i dag. Det som skulle følge med av ekstramateriale som stod i annonsen til Elkjøp var ikke der dog. :ehm:
KJEFTE PÅ KUNDESERVICE OG FORLANGE DET JEG HAR KRAV PÅ ÆERGH :argh::argh::argh: