Endelig skjer det!

Jeg er helt sykt gira på at di nye konsollene er å utrolig kraftige! Jeg kommer til å gi blanke fa*en i Pc frammover når dem kommer. Det er bare 2 spill jeg spiller uansett på Pc og det er World Of Warcraft og Guildwars.

Bestilte meg tidligere en stor pc skjerm...den avbestilles tvert litt senere idag. Nå er tiden kommet hvor pc ikke er det beste alternativ lenger. Vel det er om du ikke vil bruke masse penger da vel å merke.

Det som hadde made my day hadde vært om WOW en dag kom på en av disse konsollene. Det hadde vært det råeste jeg kunne ha drømt om ivertfall. Men sjangsen for det er vel heller liten.

Det er faktisk snakk om en utgave av Everquest2 til PS3. Håper trenden snur at MMORPG spill nå kommer til next gen konsoller og ikke kun Pc.

Noen andre som er i samme tanke baner som meg ang Pc og konsoll? Eller er det bare meg det har rabblet litt for nå i disse E3 dager?

oma

Village Drunk
muligens en blanding, jeg har alltid likt konsoll mye bedre enn pc av den enkle grunn at PC har vært for dyrt å oppdatere for å fa tak i de beste/nyeste spillene på osv. og at de spillene jeg spiller er ikke noe å spille på pc heller da.

konsollene som kommer kan jo og virkelig nå få pc entusiaster til å roe an litt i svingene med å skryte pc opp i skyende

Er ganske enig med deg, Larzen, men det er mest fordi jeg er drittlei PC. Gidder ikke styre med det.. bruke masse penger på oppgraderinger å tweake og justere for å få en akseptabel framerate. Dritt. Hjelper ikke at de sjangrene som er best på PC ikke er så interessante for meg lenger heller.. for ikke å nevne at det er ganske labert på PC-fronten for tiden.

Holder meg nok til konsoller fremover, men jeg kjøper sikkert ikke next-gen konsollene på lanseringen. Må vente å se an litt, alt ettersom hvilke spill som kommer. Men jeg ender nok opp med alle tre etterhvert, som nå. Garantert PS3 ihvertfall.. MGS4. :sikle:

Slik som du har det nå Larzen, har jeg følt i et par år allerede. Spiller omtrent ikke PC i det hele tatt, og når jeg først gjør det er det hos noen kompiser for å prøve nye spill som Doom 3, Half Life 2 og så videre. Grunnen til dette er jo kanskje at jeg har en 4 år gammel PC her hjemme som ikke duger til annet enn internett og slikt, men det er en annen historie. Dessuten liker jeg mye bedre å sitte i sofaen og spille foran TV'en med surroundanlegg enn foran CRT'en.
Gleder meg veldig til de nye konsollene!

Opprinnelig skrevet av Mongis@18.05.2005, 13.18
Slik som du har det nå Larzen, har jeg følt i et par år allerede. Spiller omtrent ikke PC i dethele tatt, og når jeg først gjør det er det hos noen kompiser for å prøve nye spill som Doom 3, Half Life 2 og så videre. Grunnen til dette er jo kanskje at jeg har en 4 år gammel PC her hjemme som ikke duger til annet enn internett og slikt, men det er en annen historie. Dessuten liker jeg mye bedre å sitte i sofaen og spille foran TV'en med surroundanlegg enn foran CRT'en.
Gleder meg veldig til de nye konsollene!
222487​
Det er akkurat det der med å kunne sitte i sofaen med et stort tv og dolby lyd rundt deg som er så digg da. Og når di nye maskinene blir så bra som det ser ut som så ser jeg ikke non grund til å sitte på pc lenger. Har en maskin nå som er mere en bra nok men er lei hele pc styret forde.....

Savner xbox live med rainbow six når vi sniker oss rundt å snakker teamplay. Hmm..må nok fyre opp Xbox live ab mitt igjen tror jeg :tommelopp:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tjæh. Jeg har alltid vært PC-gamer, og vil alltid være det. Det er rett og slett så mange kule spill man ikke kan få på konsoll... nå for tiden spiller jeg Trackmania Sunrise som en helt, og den typen gameplay (for ikke å nevne modde-mulightene) finnes ikke på konsoll. Rollespill (SKIKKELIGE rollespill, far) finnes heller ikke på konsoll med unntak av Morrowind, og det har jeg allerede på PC. Så er det da også slik at spill som kommer til PC jevnt over har fetere grafikk enn konsollspill, og det tviler jeg sterkt på at kommer til å endre seg med det første. Surround og sånt får man fint på PC også. Nettspill er greiere på PC, og gratis. PC-spill får patcher og har mods og kan tweakes. På PC finner man alle sjangre (unntatt slåssing, greit nok). Så... PC er tingen. :tommelopp:

Når det er sagt eier jeg også en Gamecube, en PS2, en Xbox, en Dreamcast, en GBA, en DS og en GP32. Bruker ingen av dem noe særlig unntatt DS-en. Dette er dog fordi jeg har en samboer som synes det er ille nok at jeg sitter foran PC-en om jeg ikke skal okkupere TV-en også. :p

Og Larsen: Du kan faktisk skrive "faen" her på forumet. :)

Jeg har alltid likt konsoll best, men spiller litt PC også. For min del blir ikke PC-en overflødig i neste generasjon, bare fordi konsollene tar PC igjen på ytelse. Det er uansett bare et tidsspørsmål før PC går forbi konsollene igjen. Men det er uansett uviktig for meg.

Tingen er at enkelte spill passer best på PC. Da snakker jeg hovedsaklig om RTS og FPS. FPS spiller jeg ikke så veldig mye, men det hender det kommer noen morsomme FPS-er også. RTS, derimot, spiller jeg veldig mye. Jeg kjøpte i sin tid Red Alert til PSX, og det funket ganske dårlig sammenlignet med PC-versjonen. Så lenge det ikke dukker opp noe på konsollfronten som gjør det like bra eller bedre å kontrollere FPS og RTS på konsoller, kommer jeg til å bruke PC-en også i fremtiden.

Jeg er vel en både og fyr. PC blir brukt til FPS-, strategi- og adventure-spill som bruker mus. Ellers bruker jeg konsoll. Så det går mest i konsoll, men det er hovedsaklig fordi jeg ikke liker så godt FPS- og strategi-spill. Adventure-sjangeren er jo så godt som død, så det blir heller ikke mye spilling av den på PC-en.