Enthusia Professional Racing

Til tross for at Forza både har fått bedre kritikk større oppmerksomhet så valgte jeg å kjøpe Enthusia Professional Racing istedenfor å gi etter for presset fra massene. En stor årsak til dette er at spillet utnytter Logitech's Driving Force Pro ratt, og at jeg benytter meg av denne og en slik Solberg stol. Siden jeg mangler ratt til Xbox så falt valget på Enthusia.

Jeg har ikke fått spillt det så fryktelig mye, men førsteinntrykket er overraskende bra. Langt mer arkade-aktig enn GT og Forza, men likevel sim nok til å glede de fleste. Hittil har jeg kun prøvd to race, et rally med Subaru Rally Car og et vanlig race med en Honda NSX. Jeg vet ikke hvordan kontrollen forandrer seg når jeg har alle hjelpemidlene på (som TCS og ASM), siden jeg slo disse av før jeg prøvde banene. Det er ikke så arkade-aktig at man ikke klarer å spinne ut (jeg gjorde det flere ganger, når jeg ble for dristig i svingene). Fartsfølelsen er omtrent som Forza og GT4. Grafikken var meget fin, og lyden var akseptabel.

Det er alt jeg har å si om spillet til nå, men kanskje jeg kommer tilbake senere med litt mer info når jeg har fått prøvd litt mer.

La dette være den "offisielle" Enthusia Professional Racing tråden fra nå av.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dagbladet gav spillet terningkast 4, ser jeg. Ikke at jeg ville stolt på en omtale som tilsynelatende er skrevet av en ungdomsskoleelev, men likevel.