Er alle hemmelighetene bak DS avslørt

#1
(Dette ble opprinnelig postet av kjære Shigsyfreak i den andre DS tråden, men siden dette er såpass spennende bør det få større eksponering)

Syke spekulasjoner på Warp-pipe forumet. Jeg har lest hele denne tråden (som forresten har hatt 42.728 visninger!), og den er ekstremt spennende. Ryktene skal ha det til at Nintendo avslører noe stort på DS pressekonferansen den 7. oktober og at Warppipe folka har noe med det å gjøre. Det eneste vi (tror vi) vet er at det handler om trådløs internett uansett hvor du befinner deg. Her er noen av spekulasjonene:

- Nintendo lanser er egen satellitt for å muliggjøre online spilling over hele verden. (ja, særlig!)

- DS kjede-linkes slik at mange folk kan spille mot hverandre uten at alle er innenfor en 30 meter radius. (spennende teori!)

- Gjennom hele tråden blir et bilde Magelan brukt av Warppipe prosjektsjefen. Vi vet jo alle at Magelan reiste jorda rundt, er det en analogi? Kan det ha noe å gjøre med trådløs internett uansett hvor du er å gjøre? (ekstremt spennende teori!)



3 forskjellige bilder ble lagt ut av prosjekt sjefen ved siden av kryptiske beskjeder. Slik så de ut:


Bilde 1


Bilde 2


Bilde 3



Jeg anbefaler alle på det sterkeste å lese denne artikkelen som oppsumerer mye av det som blir sagt.

Opprinnelig link: http://forums.warppipe.com/viewtopic.php?t...der=asc&start=0

Hva tror folket? :confused:
 
#3
Det var snakk om at det var begrenset til online ved såkalte wifi hotspots. Men nå ser det ut som om det er noe mer. Hva og hvordan?
 
#4
de bildene sier jo ikke så mye

bilde 1, ds kan taes med ut i skogen, ingen nyhet
bilde 2, tydeligvis har de latt christofer schau tegne maskoten
bilde 3, selv om man har fått øynene klort ut er det fortsatt fryktelig hyggelig med ds
 
#6
Opprinnelig skrevet av Bad Mongo
de bildene sier jo ikke så mye

bilde 1, ds kan taes med ut i skogen, ingen nyhet
bilde 2, tydeligvis har de latt christofer schau tegne maskoten
bilde 3, selv om man har fått øynene klort ut er det fortsatt fryktelig hyggelig med ds
Tror nok at de bildene har en litt dyper betydning enn som så. Jeg kan sitere meg selv angående det første bildet:

Denne gutten står i en skog og spiller Nintendo DS. Det er også en hund med i bildet. Dette kan hinte til at han står og spiller Animal Crossing (som heter Animal Forest i Japan). Siden han er i en skog, betyr nok dette at han er lang borte fra folk. Dette kan hinte til at Animal Crossing DS vil bli online.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal tolke de andre bildene. I bilde nummer 2 er det jo en "S" i mellom "Find" og "Me". Så det blir jo Findsme eller FinDSme. Det kan jo ha noe med at andre spillere kan finne deg online med DS.

Det tredje bildet har jeg ingen formeninger om, men i følge en fyr fra Nintendo forumet, står "isolated" og "anti" speilvendt på den nederste skjermen. Jeg kan vel komme med teori her og. Hvis man tenker "Anti isolated" så blir jo det "ikke isolert". Det kan vel kanskje tolkes som at man ikke er isolert til å spille alene. Men dette kunne jo også bare ha noe med trådløs multiplayer å gjøre.
 

Kilik

Lokal moderator
#7
Nintendo sa jo noe diffust om "communication even between timezones" på E3-konferansen, men hvordan dette skulle fungerer teknisk ble det ikke sagt noe om. Vi vet jo at DS har Wi-Fi (802.11b-standarden). De har jo noe konservativt snakket om 30 m/100 ft direkte kommunikasjon, men testmålinger viser jo at man kan oppnå connections på 80-90 km med den nevnte Wi-Fi protokollen. Kanskje hver maskin fungerer som en slags videreformidler av signaler som tilsammen utgjør et verdensomspennende nettverk? At alle maskiner er en hot-spot på en måte...
 
#8
Rykter sier at bilde 1 handler om online spilling selv i skogen. På N-forumet ble dette utsagnet koblet til bildet av han som posta det:
You're lost in the woods of a city, and you know there are others there. But how do you know they're there if you're lost? I know the answer.

Bra syn Howie! Siden figur 2 ligner på et tre kobler den på en måte bilde 1 og 2 sammen. Kanskje de mener at uansett hvor du er blir du funnet av andre DS spillere? Noe som ihvertfall betyr at du alltid er online. Det stemmer jo også nogenlunde overens med det Kilik nevnte "communication between timezones" (legg også merke til at øyene til figur 2 er en DS, bare se den på skrå)
 
#9
Bilete nummer to er ei omforming av eit anna bilete av ei Marionette. Ta eit image søk med google og ein vil finne det originale biletet. Grunnen til å bruke Marionette som symbol, kan komme av at Marionette er ein tittel som vart anonsert av Nintendo under E3 2001. N-sider hadde ein omtale om det. Eit av poenga med biletet er at ansiktet er forma av ein DS med eit eller anna under. Ser ein vidare på namnet Marionette kan ein kanskje dra ei slutning om at Marionette er ein online DS tittel.
 

SHDR

Gullmedlem
#10
Opprinnelig skrevet av GombaC@30.09.2004, 20.08
You're lost in the woods of a city, and you know there are others there. But how do you know they're there if you're lost? I know the answer.
Dette kan også bety at det er en GPS-modul i selve enheten ..? Det høres veldig far-fetched ut, og jeg kan ikke helt tenke meg hva det skal kunne brukes til, men se på Gizmondo. Den har også GPS-system integrert, og det blir aktivt brukt i et FPS kalt Colors, der du styrer et gjengmedlem som skal forsvare turfen sin mot motstandere. Kanskje NDS har spill som arbeider med tilsvarende muligheter?

Enda mer:

"The future belongs to revolution. Why pay for interaction? Communication isn't commodity. Don't rent your personality out, own it!."
Hvilket kanskje hinter om at DS og Revolution kobler, og at WarpPipe har noe med det å gjøre, og at begge disse vil bli sterkt online-fokuserte? Jeg skjønner ikke helt hvorfor Nintendo skulle bråsnu på den måten der, de har jo tidligere sagt at de ikke er interesserte i online-spilling ettersom det appellerer til så få. På den annen side kan ting tyde på at online-tjenesten blir gratis, og da, damer og herrer, vil det ikke være noen grunn til ikke å spille online. Om Revolution følger samme modell tror jeg vi kan komme til å se riktig spennende ting fra Nintendo i løpet av det neste året. Det er også passende at Nintendo begynner å skape rykteflom nå, etter at Sony offisielt har ferdigstilt CELL. Vi kommer garantert til å høre mer om dette ...

Ah, og et lite intervju med Chad her. Det sier ikke så voldsomt mye, men det er veldig interessant uansett. Jeg kjenner et stykke investigative journalism coming up ... dette kan umulig være mindre gøy enn å lese de tekniske tegningene til ARM9-prosessoren, så kanskje jeg kan få noe fornuftig ut av det. :D

Arghhh ... videre saker. Marionette-bildet er en grov streamlining av et bilde fra Ragnarok, et koreansk MMORPG som jeg er sikker på at veldig mange av dere kjenner til. Her ser dere det:



Kan helt sikkert være en tilfeldighet, men jeg velger å ikke tro det. Se på bildene ... de stemmer helt overens. Bildet med øyet, det tredje bildet i serien, alluderer også til at DS-en er istand til å se, uavhengig av brukeren. Den kan lede ... enda et hint til GPS-funksjonaliteten?

In October of 2002, Chad founded and developed an online price comparison service for video games based on open source technology. He wrote custom bots in perl format to scour various video game retailers which updates a mysql data warehouse daily. Chad handled all marketing, business development, and data syndication efforts. The program was successfully syndicated and integrated content and feature sets in a number of popular partner sites. Company assets were sold to a third party distributor, while the brand remained as part of a buyout agreement.
Chad vet hva han driver med, og han er tydeligvis en erfaren nok programmerer og gründer til at selv et konservativt firma som Nintendo kan ta ham alvorlig ... dette peker kun én retning.

“Nintendo is preparing a wireless peer-to-peer network of Nintendo DS to allow a new way of playing games online. Each Nintendo DS could include a repeater hub to extend and share an 802.11 signal.”
Om bare could ble endret til will ... nå er riktignok det sitatet fra nettets minst pålitelige nyhetskilde, Slashdot, men det kan godt ligge noe i det: Slashdot er gigantisk. Alle ekte nerder bruker Slashdot. Dermed er det ikke umulig at en av disse ekte nerdene sitter som nettverksingenør hos et av de involverte firmaene ...
 
#11
Opprinnelig skrevet av Aesir@30.09.2004, 22.09
Bilete nummer to er ei omforming av eit anna bilete av ei Marionette. Ta eit image søk med google og ein vil finne det originale biletet. Grunnen til å bruke Marionette som symbol, kan komme av at Marionette er ein tittel som vart anonsert av Nintendo under E3 2001. N-sider hadde ein omtale om det. Eit av poenga med biletet er at ansiktet er forma av ein DS med eit eller anna under. Ser ein vidare på namnet Marionette kan ein kanskje dra ei slutning om at Marionette er ein online DS tittel.
110631​

Online Mario kanskje?
 
#12
Opprinnelig skrevet av Shadar@30.09.2004, 21.50
Bildet med øyet, det tredje bildet i serien, alluderer også til at DS-en er istand til å se, uavhengig av brukeren. Den kan lede ... enda et hint til GPS-funksjonaliteten?
110644​
Jeg er forsåvidt enig i konklusjonen, men usikker på hvordan det skal gjennomføres. De GPS dippeduttene som jeg har sett har ofte vært rimelig store, som denne f.eks:


Hvis ikke det kommer som en ekstern enhet da?

(jada, jeg spekulerer vilt, og har egentlig begrenset peiling på teknologien bak GPS)
 
#14
Opprinnelig skrevet av Scarface+30.09.2004, 22.06-->
<!--QuoteBegin-Aesir
@30.09.2004, 22.09
Bilete nummer to er ei omforming av eit anna bilete av ei Marionette. Ta eit image søk med google og ein vil finne det originale biletet. Grunnen til å bruke Marionette som symbol, kan komme av at Marionette er ein tittel som vart anonsert av Nintendo under E3 2001. N-sider hadde ein omtale om det. Eit av poenga med biletet er at ansiktet er forma av ein DS med eit eller anna under. Ser ein vidare på namnet Marionette kan ein kanskje dra ei slutning om at Marionette er ein online DS tittel.
110631​

Online Mario kanskje?
110646​
[/b]
bildet så jo ikke helt mario-ish ut heller da...

EDIT: men var det første jeg tekte på også. kanskje bildet bare er lureri?
mario online kunne jo blitt gøy. or hør på nanvent; marionette. må jo nesten ha noe med mario å gjøre..
 
#15
Vi må huske på at det ikke bare er disse bildene som hinter til at DS kan gjøre noe mer enn vi vet, men også alle de mistenkelige kommentarene til Chad. Her er en liste over de jeg synes er mest interessante.

Opprinnelig skrevet av Chad+-->QUOTE(Chad)
Opprinnelig skrevet av zigg@
I'm not holding my breath. You still need a matching service of some kind, and Nintendo hasn't exactly been a historically open company -- so don't expect someone else to be able to provide matching. That's even assuming that the game will support 802.
*whistles*
If you say so ;) [/b]
Dette er en av de aller mest åpenbare, etter min mening.

<!--QuoteBegin-Chad

However, although it might be a very polished game it will bearly come close to redefining the stale genre and will hardly come close to redefining "gaming as we know it". The DS, on the other hand, will. And no, you have not seen all the reasons why... yet.
Denne kommentaren er visstnok hentet fra en "Halo 2 VS DS" tråd (litt merkelig tråd).

Beklager, men orker ikke å finne flere nå. Kan sikkert redigere inn flere når jeg er litt mer våken. Men det er mange flere spor. Også det faktum at Chad ikke benekter ryktene er temmelig mistenkelig. I tråden på Warp Pipe forumet poster brukeren rohlfinator et temmelig langt innlegg med spekulasjoner ang. dette temaet. Chad svarer da ved å poste det bildet med gutten som spiller Ds i skogen. Altså ingen benektelser. Bare en kryptisk melding i form av et bilde. Det foregå noe her. Hvis ikke er dette århundrets spøk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Dæven steike. Dersom Nintendo har betalt disse gutta for å skape blest om DS-en har det blitt en voldsom suksess. Jeg merker hvordan lysten min på en DS stiger merkbart mens jeg leser dette her. :D
Uansett... jeg slår på mitt magiske Hype Deflection Shield, og venter på offisielle uttalelser. Sånt som dette er bare jævlig frustrerende, ettersom man bare TROR, ikke VET. :)
 
#17
Wee! Enda flere lovede uttalelser her, denne gangen er det Dean fra N-sider som åpner munnen litt.

Opprinnelig skrevet av Dean
I can't say much due to security reasons, obviously it's something really innovative and will revolutionize multiplay. but that's all i can say, i cant tell you specifics yet -- I can drop hints though, so perhaps you can piece the puzzle togeter... give it some personality.
Så det er virkelig noe som skjer. Med mindre denne fyren lyver da.
 

Endre

Ødela forumet
#18
Yesterday, GamersMark received word of Warp Pipe Industries becoming a legit company and addressed a possible conspiracy concerning the company and Nintendo itself. Well, today we can exclusively confirm what seems to be explosive news. Apparently, Nintendo, Warp Pipe Industries, and Panasonic are  currently working on an Online gaming service for the Nintendo DS and Nintendo’s next home platform, codenamed “Revolution”

Our information comes from contacts close to Nintendo, the closest they can be and what we can reveal is that Nintendo’s collaboration with Warp Pipe and Panasonic’s Online Center, Purog, plans to deliver a free online gaming service for both of Nintendo’s future platforms.

In addition to this, on October 7th Square-Enix will be making some interesting announcements, one of which concerns an MMORPG developed by Nintendo second party and developers of Sword of Mana Brownie Brown.

You heard it here first.

Hard to believe, we'll see.

Så litt senere ...

A Formal Apology

We at the Gamer’s Mark Network have made a dire mistake. We have rashly jumped to conclusions and thus, were the subject of a crude joke created by GCA’s Miguel Yanez and Xbox/Nintendo Evolved’s Lee Harris. They apparently thought it was funny to see who would post their bogus information, but they never thought about how it could damage one’s credibility. Once again, we at Gamer’s Mark Network deeply appologize for our rash decision, if you wish for the true story, go to http://www.n-sider.com for the real story.
:rulleøyne: