Et gjensyns med fortidens spilltitler

Dette emnet er dedikert til mini-anmeldelser av spill du nylig har hatt et gjensyn med, og en konklusjon som forteller deg hvorvidt spillet er verdt å spille igjen. Dette er ikke et liste-emne, så å bare ramse opp en haug med titler holder ikke. Det foretrekkes at du skriver en kort anmeldelse, ikke nødvendigvis om selve spillet, men om opplevelsen av gjensynet med et gammelt spill. Det er også fint om du holder en noenlunde strukturert standard, slik at emnet lett kan brukes som en guide.

Vurderer også en oversikt på første post som forteller hvilke spill som har blitt anmeldt og av hvem, og til slutt hvilke sider disse ligger på. Først og fremst får vi se om emnet er levedyktig.

Hadde også vært en ide at dersom man skal diskutere spill som kommer opp, kan man kanskje lage et eget emne dedikert til diskusjon for spill som kommer opp i dette emne. Emnet bør helst fungere som et vedlegg til dette (hoved)emnet.

Førsteemnet lar jeg stå ubesudlet som en veiledning til "reglene".

Ridge Racer Type 4

For et par tre dager siden kom jeg over en stor samling Playstation spill, og noen PC spill liggende i et tilbudskasse på en lokal Musikkverket butikk. Prisen lå på 10 kr stykket, og som den samleren jeg er måtte jeg selvsagt plukke med meg noen jeg manglet i samlingen. Samtlige spill var ubrukt. Ridge Racer Type 4 var blant disse spillene og det var en selvfølge at jeg måtte ta med meg en av de hjem. Jeg likte godt RRT4 når det kom, og det var vel egentlig det eneste Ridge Racer spillet jeg hadde brydd meg om opp til da. Men det største "gjennombruddet" kom vel først og fremst når jeg oppdaget Ridge Racer til PSP. Det var først da jeg ble en såkalt fan av serien, og Ridge Racer 6 var en av spillene jeg gledet meg mest til på Xbox 360. Jeg lærte meg aldri å drifte i RRT4, men det gjorde jeg i de to nyeste titlene, og jeg fikk på nytt lyst til å prøve RRT4 av ren nysgjerrighet. Var jeg blendet av nostalgi eller var spillet faktisk så bra som jeg husker det?

Jeg ble veldig overrasket når jeg oppdaget at dagens RR titler faktisk har tilnærmet IDENTISK fysikkmotor som RRT4. Det viser seg at siden den gang har de gitt ut det samme spillet på nytt minst et par ganger, med oppdatert grafikk, men med færre funksjoner og finesser. Jeg oppdaget at Ridge Racer Type 4 er akkurat like bra eller bedre på punkter som teller mest, som spillbarhet og funksjoner. På alle områder bortsett fra på de mest åpenbare er RRT4 den absolutt ultimate versjonen av Ridge Racer. Grafikken er ikke allverdens om man sammeligner med dagens standarder, men til å være Playstation er det fortsatt veldig bra.

Verdt et gjensyn? Definitivt. Et av de få gamle bilspillene du ikke vil angre på å ha prøvd igjen.

SITAT(Alex @ 12.06.2006, 21.55) 9664
Bare meg, eller er dette emnet identisk til Killahead sitt?
[/b]
Hvis du synes det har du ikke skjønt hva emnet dreier seg om. ;)