Everquest 2

#1
Hei!

Jeg har spilt wow i flere mnd nå og hadde derav lyst til å prøve everquest 2 som en fin avveksling :)

Jeg er totally noobie i everquest verden og spill opplegg og kunne veldig gjerne tenke meg basic info og alt som er kjekt å vite :)

Slik som hvilke servere dere spiller på, er det noen mer seriøse rp servere,??

Er det noen nettsteder hvor jeg kan finne info som en noobie trenger??

Takk for hjelp!

Hilsen Mocci
 
#2
Hei

Det er bare 2 servere for oss her i Europa, husker ikke navna på di i farta. Du behøver ikke å være redd for å velge en seriøs server for 98% av alle som spiller EQ2 er "seriøse".

Du vil ikke finne noen tullinger som spammer chatten med piss for å si det slik....EQ2 er vel det teknisk gfx beste spillet som er der ute, men det krever en voldsom maskin for å gi det en stabil framerate.

WOW og EQ2 kan nesten ikke sammenlignes, WOW er enkelt og morro mens EQ2 er vanskelig og seriøst.....men bra også!

Bare ikke forvent å rase oppover i levels eller at craftinga er a walk in the park. EQ2 krever tid og masse arbeid! Men til gjengjeld så får du en utrolig realistiskt og vakker verden med "voksne" spillere som ikke vet hva ordet noob,wtf,ftw og alt det pisset der betyr.

Men du trenger som sagt en maskin med MYE power! Du får EQ2 ink expansionen i butikken fra 249,- til 299,- så ikke gå å kjøp kun EQ2 pakka til 299,- for å si det slik....

Lykke til :)
 
#3
Hei igjen!

Takk for svar !

Sorry for bruk av ordet noobie som kanskje er en smule påvirket av miljøet i wow :)

Jeg kjøpte faktisk spillet på www.play.com til 120 NOK !! Det er exp pack inkl original spillet :)

Ja har hørt det er mye mer seriøs rp i EQ2, derfor har jeg lyst å prøve det. Jeg blir også ganske lei av wow da det til tider er piece of cake. Jeg husker i gamle dager lenge før MMORPG ble lansert, hvordan jeg svettet og hylte når jeg faktisk klarte å gjennomføre en quest i Baldurs gate feks. Der var det skikkelig har jobbing, iallefall for meg som var helt ny i sjangeren den gang :)

Jeg venter spent på at spillet skal dumpe ned i postkassa, gleder meg til å stifte bekjentskap med EQ2 :)

Jeg er en "ung" dame som nettopp rundet de 30, så kanskje EQ2 er mer suitable for meg enn slike som kaller seg jøllekølle i wow :)


Hilsen Mocci
 
#4
Hei igjen!

Takk for svar !

Sorry for bruk av ordet noobie som kanskje er en smule påvirket av miljøet i wow

Jeg kjøpte faktisk spillet på www.play.com til 120 NOK !! Det er exp pack inkl original spillet

Ja har hørt det er mye mer seriøs rp i EQ2, derfor har jeg lyst å prøve det. Jeg blir også ganske lei av wow da det til tider er piece of cake. Jeg husker i gamle dager lenge før MMORPG ble lansert, hvordan jeg svettet og hylte når jeg faktisk klarte å gjennomføre en quest i Baldurs gate feks. Der var det skikkelig har jobbing, iallefall for meg som var helt ny i sjangeren den gang :)

Jeg venter spent på at spillet skal dumpe ned i postkassa, gleder meg til å stifte bekjentskap med EQ2

Jeg er en "ung" dame som nettopp rundet de 30, så kanskje EQ2 er mer suitable for meg enn slike som kaller seg jøllekølle i wow :)


Hilsen Mocci
[/b]
Det er mye mere seriøst RP elementer i EQ2 en i WOW det kan jeg love deg :) Folk jeg har spilt med i EQ2 har somregel vært fra midten av 20 åra og oppover. Og en legger godt merke til at spillerene er mere "voksne" av seg på alle måter faktisk. Noe jeg personlig synes er veldig deilig....

Det var en fin pris du hadde funnet det til må jeg si, not bad at all. Vel håper du synes EQ2 er bra og må si at det er morro at ei ung dame som deg plukker det opp :tommelopp:
 
#5
Da har jeg bestilt EQ2 også fra Play.com, og venter i spenning på at det skulle dumpe i postkassa

Bare kom med flere råd og sånt til oss nybegynnere ^_^
 
#6
Da har jeg bestilt EQ2 også fra Play.com, og venter i spenning på at det skulle dumpe i postkassa

Bare kom med flere råd og sånt til oss nybegynnere ^_^
[/b]
Kult :)

Vel mitt beste tips er å ikke bli en Paladin. Altså det er så utrolig mange av dem....kjekkt med free mount på lv 20 men men....

Ellers så er det bare å kjøre ivei...have fun :)
 
#7
EQ er for de som har mye tid til spill, veldig mye tid. Så hvis du er en travel fyr, så er nok ikke dette spillet noe for deg. EQ2 er et spill man må sette seg inn i, og som sagt tilbringe mye tid med. Det blir gøy i lengden..
 
#8
Bestilte Everquest 2 fra play.com jeg også. Kunne ikke la et slikt tilbud gå fra meg, jeg er en sucker for sånt. :p
 
#9
Vel mitt beste tips er å ikke bli en Paladin. Altså det er så utrolig mange av dem....kjekkt med free mount på lv 20 men men....

Ellers så er det bare å kjøre ivei...have fun :)
[/b]
Bah! du snakker til en lvl 60 WoW Paladin her >_<
Har litt lyst til å prøve en EQ2 pally for å sammenligne ;)


Bestilte Everquest 2 fra play.com jeg også. Kunne ikke la et slikt tilbud gå fra meg, jeg er en sucker for sånt. :p
[/b]
Ikke ta turen til Gamezone.no da.
bøttevis med gode spill til rundt hundrelappen. har bestilt 6 stk derfra :svette:
 
#10
Hei igjen!

Nå har jeg endelig fått spillet fra play! og det er jo KONGE!! :tommelopp:

oh mymymy så mye mer interessant og gøy enn wow! Hele verdenen her er veldig realistisk og detaljrik, og ikke minst mye mer storyline og pratsomme NPCer som jeg liker!!

Detta ser meget lovende ut.....er vel ikke så veldig lenge til kontoen hos wow ligger brakk, synd men sant. Vet dere om noen norske guild på serveren runnyeye??

På forhånd takk!

Hilsen

Mocci
 
#11
Bra du likte det! Det er en helt annen opplevelse en WOW det er helt sikkert.... :p

Om du ikke viste det så er det mulig å laste ned en gigantisk voice pack som gir enda mere NPC'r stemmer.

Vet ikke om noen Norske guild's sån i farta. Men er mange guilds du kan joine, men om jeg var deg så ville jeg prøvd å finne ut hvem som er veldig store.

For i EQ2 så er det mere fordeler i å være i en guild en kun å gjøre raids og slikt. Guilden kan gå opp i levels og du kan da kjøpe spesiele items som ellers ikke er å få tak i.

Så snok litt rundt evnt sjekk etter en guild som heter Divine Retribution...tror dem er på den serveren.

Have fun =D
 
#12
Hmm... Blir jeg nødt til å begynne å spille EQ2 igjen nå? :p

Har ikke spillt det siden noen månder etter lanseringen(8månders tid hvis jeg ikke er helt på bæret nå). Har faktisk en 30Paladin og en 11Froskelår som jeg ikke husker hva er :D Hvis flere folk begynner så kan jo det bli en liten SG-guild på Runnyeye servern :tommelopp:

EQ2 har fyllt 1år! :ler: Hipp hipp hurra :trollmann:
 
#13
Fikk nettopp spillet dumpet i kassa fra Play, måtte bare kjøpe den :p . Anyways hvilken server spiller alle dere på? Er det verdt å kjøpe de adventure packsene? Synes det er dumt at man må kjøpe de med tanke på at de ikke er nok til å være expansion pack.
 
#14
Jeg spiller iaff på runnyeye :rulleøyne: Er en slaskete liten half-elf rogue ved navnet Apiah.. nå vet dere det :p
 
#15
Lastet ned trial på eq2 for en tid tilbake siden, jeg synes det var skuffende.
Eneste jeg fant gøy var og lage characters pga det enorme utvalget av utseende og modeller.
 
#16
Jeg har begynnt å spille EQ2 sånn smått, og jeg liker det faktisk. Serveren er ikke akkurat overbefolket og jeg får en mye større RPG feeling når jeg vandrer rundt og gjør noen små quests her og der, enn når jeg spiller WoW. Spillet har en veldig koslig atmosfære og grafikken er helt nydelig. (hadde jeg bare hatt en bedre maskin hadde den vær fantastisk!)
Egentlig så spiller jeg bare spillet som et single-player RPG, siden jeg har ennå til gode å snakke med andre inni spillet :svette:

men sålangt så liker jeg det.
Spiller på Runneyeye serveren
Heter Baldnir og er en lvl 8 fighter :)
 
#19
Adder deg til friends-listen jeg freanzy så kan jeg spamme litt til deg når du er på =D
Hvis du trenger guild så mener jeg at guilden jeg er i (Divine Retribution) ønsker deg velkommen med åpne armer :tommelopp: Hvis det høres straight ut så kan du(og alle dere andre som spiller på runnyeye) stikke innom her for info and such..

Jeg er lvl20 Swashbuckler og lvl10 craftsman :kul:
 
#20
Høres ikke dumt ut :D
En guild hadde vært koslig, men jeg er da ikke den meste aktive spilleren. Har ikke vært online på 4 dager nå, men men...
Spillet er fortsatt gøy da :svette: