EyeToy: AntiGrav

It's Sony's latest motion-sensitive PS2 game - and it's taken a turn for the (ahem) extreme

After the cutesy mini-game compendiums that made up the first generation of EyeToy titles, Sony have revealed details of the first 'full' game for their hugely successful USB camera peripheral.

EyeToy: AntiGrav, which is currently being developed by Harmonix Music Systems, takes the classic future-extreme sports route of sending players down eight courses while strapped to a hoverboard.

Of course, this being an EyeToy game, rather than the usual joypad wrangling, you'll have to control your character by literally swerving around in front of your telly. You'll be able to manipulate steering, speed and even tricks thanks to special, er, armbands that enable players to activate EyeToy's colour tracking capabilities. So you're not going to look daft or anything.

EyeToy: AntiGrav is due to be released for PS2 in the autumn

Her kan dere se bilder.

Godt å se at de utvikler EyeToy-konseptet videre, dette kan bli bra. Men grafikken suger :p

D

Deleted member 91

Gjest
...Og han hovedpersonen så passe tutti-frutti ut. Jeg vil ha meg i spillene!
Neida, dette ser ut til at det kan funke, dog det fort kan bli litt ensformig.
Er det noe jeg skulle ønske, så hadde det vært at eye-toy-funksjonen ble mer åpent brukt i spill. F.eks i hvert eneste EA Sports-spill. Hvor vanskelig er det å gjøre det mulig å bruke sitt eget ansikt i spillet? Dette kan man jo egentlig da gjøre med spill i alle sjangre. Hadde vel ikke tatt mye arbeid?

Stay tuned, kids!

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av Baronen@20.05.2004, 23.18
Hvor vanskelig er det å gjøre det mulig å bruke sitt eget ansikt i spillet? Dette kan man jo egentlig da gjøre med spill i alle sjangre. Hadde vel ikke tatt mye arbeid?
Tydeligvis veldig vanskelig. Bare se på hvor mye mas det var med å få ansikter inn i det siste Tony Hawk spillet. Måtte maile et digitalt bilde til utvikleren for så å vente på at de konverterte det til en brukbar fil.

D

Deleted member 91

Gjest
Mulig at det er ekstremt vanskelig å gjøre, men jeg tror heller det har noe med det at Sony vil holde eye-toy for seg selv å gjøre. De vil vel ikke at noen andre utviklere skal begynne å lage spill til Eye-toy, så de tviholder på teknologien.
Men jeg har fortsatt vanskeligheter for å tro at det kan være så vanskelig å lage. Bah, jeg er trøtt - blame society, ellerno.

Det så jo grisemorsomt ut! Som Kyllingmannen sier er det bra at de fortsetter å utvikle EyeToy, da dette er utrolig morsomt. Fint at de også ager et helt spill, istedenfor en samling av minispill. Jeg gleder meg til mer moro foran skjermen!

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av Baronen@21.05.2004, 03.55
De vil vel ikke at noen andre utviklere skal begynne å lage spill til Eye-toy, så de tviholder på teknologien.
Nah, der tar du feil. Blant annet Sega lager Sega SuperStars til Eye Toy...

D

Deleted member 91

Gjest
Whey, I stand corrected. Det der så jo faktisk ganske (veldig) tøft ut, også! :D
Men jeg skulle fortsatt ønske at spillutviklere begynte å bruke eye-toy-teknologien friere. Du vet, at det kunne blitt like utbredt som create-a-dude, som forresten er i annenhvert spill nå for tiden.

jeg vet ikke...
kanskje jeg bare er negativ, men jeg tror ikke det spillet blir noe bra.
men den fighting saken så jo ganske så morsom ut.

only time will tell :usikker: