Første bilder av N-gage 2?

#2
Sikkert bra som spillemaskin, men ikke noe jeg ville ha brukt som mobiltefon og det er vel strengt tatt en av hovedfungjonene til dingsen. Skjermen virker jo bedr enn den på den nåværende N-gage'en. Jeg har altså litt blandede tanker.

Har forresten aldri hørt om N-gage 2. Hva er meningen med denne? Er det bare en oppdatert versjon av N-gage eller er det en helt ny maskin?
 

Endre

Ødela forumet
#3
Jeg satser på at det er en «oppdatert» N-gage, med nytt utseende og hot-swap MMC-kort. Litt teit hvis de ikke oppdaterer Series 60-utseendet også, for det der så gammeldags ut. Nokia 6600 ser tilogmed fetere ut enn det der ...
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#4
Jeg ser de holder seg til det samme, kritikerroste knappeoppsettet... Nei, det blir nok mye det samme som forgjengeren.
 
#5
jeg hvet ikke helt.
sikkert ikke noe jeg skal få meg.
den ser jo litt tøffere ut en den "vanelige" N-gage'n
 
#6
Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak@12.04.2004, 02.26
Sikkert bra som spillemaskin, men ikke noe jeg ville ha brukt som mobiltefon og det er vel strengt tatt en av hovedfungjonene til dingsen. Skjermen virker jo bedr enn den på den nåværende N-gage'en. Jeg har altså litt blandede tanker.

Har forresten aldri hørt om N-gage 2. Hva er meningen med denne? Er det bare en oppdatert versjon av N-gage eller er det en helt ny maskin?
Enig med Shigsyfreak. jeg hadde aldri brukt den som mobil.
jeg trenger ikke så mye mer på en mobil en og ringe og sende meldninger..
 
#7
Opprinnelig skrevet av ILiuz@12.04.2004, 03.28
Jeg satser på at det er en «oppdatert» N-gage, med nytt utseende og hot-swap MMC-kort. Litt teit hvis de ikke oppdaterer Series 60-utseendet også, for det der så gammeldags ut. Nokia 6600 ser tilogmed fetere ut enn det der ...
Det blir hotswap ja. Riktignok ser det ut til å kreves at man går inn på et eget menyvalg i telefonen for å gjøre telefonen klar for å skifte minnekort. Dette må man ikke med den andre mobiltelefonen på markedet med hotswap, Siemens SX1.
Syns det er bra at de har gjort N-Gage2 littebitte grann mindre enn forgjengeren.

 
#8
Etter hva jeg har fått med meg, er det kun et nytt design det er snakk om, altså ikke noe særlig nytt på hardware-siden. Hadde vel kanskje ikke vært så snilt mot de to-tre trofaste ngage-fanboysene som da hadde måtte kjøpe enda en maskin.

Hvis de er smarte, burde de revurdere hele knappeoppsettet, senke prisen og snu skjermen 90 grader (eller begynne å slippe spill som passer til tallscreen.). Blant annet.

Jeg har forresten mange andre morsomme tiltak som kunne passet inn på "hvis Nokia hadde vært smarte"-lista mi, men da hadde bare hele emnet blitt om til NOK et "n-gage suger"-emne.
 

Kilik

Lokal moderator
#9
Nja, N-Gage 2.0 er å ta i litt, mer N-Gage 1.1 det her.

Fortsatt ikke noe jeg ville kjøpt meg, men i hvertfall bedre:

-Lavere pris (rundt 1000 kr. med abbonement)
-Man slipper å demontere hele hardwaren for å skifte spill
-Høytalerinngang på fronten nå, så man slipper http://www.sidetalkin.com/

og ellers så ser den litt penere ut...dog som en mobiltelefon er den ikke noe glansbilde akkurat...

MEN altså fortsatt ikke et eneste must-have spill og det er jo det viktigste. Det holder ikke kun med porter av spill som strengt tatt finnes i en mye bedre versjon på en annen maskin...
 
#12
Opprinnelig skrevet av Kilik@14.04.2004, 14.17
Nja, N-Gage 2.0 er å ta i litt, mer N-Gage 1.1 det her.

Fortsatt ikke noe jeg ville kjøpt meg, men i hvertfall bedre:

-Lavere pris (rundt 1000 kr. med abbonement)
-Man slipper å demontere hele hardwaren for å skifte spill
-Høytalerinngang på fronten nå, så man slipper http://www.sidetalkin.com/

og ellers så ser den litt penere ut...dog som en mobiltelefon er den ikke noe glansbilde akkurat...

MEN altså fortsatt ikke et eneste must-have spill og det er jo det viktigste. Det holder ikke kun med porter av spill som strengt tatt finnes i en mye bedre versjon på en annen maskin...
Bla bla bla...
N-Gage 1.1? Hvorfor ikke 2.0? Den nye heter forresten N-Gage QD.
 
#13
Er det kamera på den siden det står "Camera" nedi det ene hjørnet på "hovedsiden" (bilde 1)? :huh:
 
#14
Den observante leser har kanskje allerede lagt merke til at telefonen på bildet har et eget kamera-valg på menyen. Dette skal imidlertid ikke bety at N-Gage 2 vil være utstyrt med kamera, noe man blant annet ser ved at telefonen ikke har noen kameralinse, men skyldes i stedet bruk av uferdig programvare.
Jani: Ser ikke sånn ut. Nokia har også fjernet FM-radio pluss MP3 avspilling. Men siden det er en S60 dings så finnes jo det flere programmer der ute som lar deg spille mp3.