Far Cry 2 (pc-360-ps3)

Ja, nå er tiden her for litt hype eller syting over hvor teit afrika er.

Jeg gleder meg, men så gleder jeg meg over meget så min glede er kanskje ikke likeverdig andres glede.

So:

Far Cry 2 is an upcoming 2008 first-person shooter developed by Ubisoft Montreal and published by Ubisoft and is the sequel to Far Cry. Crytek, developers of the original game, are not involved in the development of Far Cry 2. It was announced on January 3, 2008, that in addition to Microsoft Windows, Far Cry 2 will also be available on the PlayStation 3 and Xbox 360,[5] and will ship simultaneously with the Windows version on October 21, 2008 in North America[3] and October 24, 2008 in Europe[3].

Offisiell Hjemmeside:

www.farcry2.com

Wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/Far_Cry_2

Preview:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=243363

Screens:

http://media.pc.ign.com/media/951/951257/imgs_1.html

Videoer:

http://www.gametrailers.com/game/5229.html

Jeg tror dette blir langt bedre enn det originale Far Cry, sålenge de ikke velger å brått dra inn romvesner eller andre mutanter. Kun negre takk.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hazen skrev:
Jeg tror dette blir langt bedre enn det originale Far Cry, sålenge de ikke velger å brått dra inn romvesner eller andre mutanter. Kun negre takk.
Der traff du jaggu spikeren på hodet. Tråden kan stenges.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, du sa det som trengte å sies. Far Cry 2 blir mest sannsynlig konge hvis de bare forbedrer det som var i eneren og skjærer vekk jallamutanter og drit.

Å Right.

Jeg trodde brått du reagerte negativt på "kun negre takk" spøken min.

Men ja, da er vi enige.

Jeg tror Far Cry 2 har potensialet til å bli et meget bra fps spill. Jeg har to bekymringer derimot.
Den ene er den kunstige intelligensen hos fiendene. Tidligere har det blitt rapportert at fiendene ikke er så glupe som utviklerene vil ha det til. Selvfølgelig kan dette fikses på og jeg håper inderlig at dette ikke punkterer opplevelsen.

Og den siste tingen er styringen. Far Cry 1 hadde ikke en særlig stram kontroll, forsinkelser på styringen som irriterte en del. Dette problemet irriterte meg på PC og Xbox. Forhåpentligvis er også dette fiksa på til det havner i butikkhyllene.

Ellers vil jeg legge til at map editoren er noe av det bedre jeg har sett, uansett plattform.
Så hvis multiplayeren i spillet er dugbart, da vil vi i det minste ikke være manko på maps slik som er tilfellet med feks Call of Duty 4 til konsoll. Kanonspill, altfor få maps.

Gleder meg jeg også, men jeg tviler egentlig på at jeg kommer til å fullføre spillet, ettersom storyen egentlig virker ganske uinteressant. Kommer nok til å bruke mest tid på å loke rundt i den åpne verdenen og lage egne maps og spille dem sammen med andre. Sånn btw, er jeg den eneste som syns mutantene i det første Far Cry bare gjorde spillet mer spennende og variert?

Ettersom Blood Diamond er en av de beste cinematiske opplevelsene jeg noengang har hatt (gråt på slutten, elsket settingen, likte historien om diamantene), gleder jeg meg utrolig mye til dette spillet.

Husker hvor mye jeg gledet meg til Far Cry: Instincts til Xbox på grunn av map editoren. Den innfridde, selv om den virket litt forhastet (stiger som ikke klikket inn på tårn, lite utvalg av forskjellige treeclusters, dårlig styring), brukte jeg mange timer i den. Ble noen av mapene spilt? Nei, men jeg koste meg.

Ser frem til Far Cry 2 pga. map editorien. Grafikken ser fantastisk flott ut, og med 1000 (har jeg hørt feil?) objekter kommer jeg til å bruke mange timer i den.

Spillet er bestilt fra Elprice.no, ble 528 kronasjer tilsammen. Overkommelig pris for et spill jeg vet jeg kommer til å bruke lang, lang tid på, om det så bare er i singleplayeren og map editoren.

Elprice? really?

Har prøvd de en gang, og spillet kom 2uker etter release.

Absoluttspill.no sier nå jeg.

Med tanke på alle knallspilla som kommer i nær fremtid så gjør ikke det noe, kanskje like greit at ikke Far Cry 2 kommer først så slipper jeg å bli fortapt i map editoren med det første.

Fra absoluttspill får du det 30 kroner billigere og jeg kan garantere deg at du får det enten på release eller noen dager før. Har hatt utelukkende positive erfaringer med dem.

Ikke at 30 kroner har spesielt mye å si når du ikke bryr det om når du får det, men bare så du vet det til din neste netthandel...
Anbefaler forresten Løvenes Konge om du er glad i Afrika-settingen. Konge film! Likte den mye bedre enn Blood Diamond.

Når det gjelder Far Cry 2 så liker jeg alt jeg ser av det, men det blir ikke noe day one-kjøp for min del. Er så mye annet som jeg har mer lyst på, kan en si.

Okay: Stemningsfylt og atmosfærisk. Singleplayeren er hva du gjør den til, dvs. du bør tenke rollespill eller leve deg litt inn i det. Som action/rent skytespill fungerer det dårlig pga. lav A.I. Kronglete singleplayer, hvor hjelpetipsene ofte fucker opp driten. Hvorfor i helvete kan ikke han fyren som selger våpen være tilstede når kompasset sier jeg skal til ham? Hvorfor må Mike's være stengt? Spillet føles temmelig labyrintaktig, hvertfall så langt som jeg har kommet, etter å ha spilt i rundt en time. Håper på å komme meg ut på åpne sletter snart.

Map editoren. Masse gjenstander. Masse ubrukelig dritt. Kronglete å manøvrere kameraet, legge på paint og male på vegetasjon. Synes de har gjort det litt for komplisert i forhold til hva det kunne vært hvis de hadde gjort det så lett som mulig.

Multiplayeren? Elendig. Helt ræv. Tenk... Far Cry: Instincts. Kontrolloppsettet og styremetoden er blitt forbedret, men i forhold til Gears of War og Call of Duty 4 fungerer det ikke. Treig sikting, latterlige animasjoner på spillkarakterer, en gjeng med negrer uten skjorter, våpen som ikke vibrerer, kuler som føles som gummikuler, våpen som føles tragiske. Vannpistoler. Multiplayeren kan du styre langt unna, den er et møl. Latterlig at de gidder å fucke den opp, ikke bruke tid på å gjøre det skikkelig. Fire gamemodes? Lobby hvor det er host som bestemmer når kampen starter, eller at alle må trykke "ready"?

Ingen splitscreen. Yay.

Konklusjon: Fet map editor og singleplayer, men begge blir du sittende alene å spille. Traske rundt... beundre skaperverket, enten det Ubisoft har presetert å lage eller det du har skapt selv. Atmosfæren er som sagt magisk. du føler virkelig at du er i Afrika eller ute til helvete i jungelen. Dessverre føles det som man er turist, ikke hardbarka soldat. :p

trøtt. sikkert masse feil og shit men dette er førsteinntrykket mitt.

Lodin

Der Waaaah
Om ikke annet sier ihvertfall PC folket at dette er et av de best produserte spilla på lang tid. Det tar lite plass og kjører stabilt som fy. Sålenge man har maskin til det er det vistnok verdt å prøve.
Selv har jeg altfor mye annet på tapeten framover til at jeg gidder oppgradere, men det virker ihvertfall lovende.

PC-folket har enda lekrere grafikk og høyere sensitivitet. Ikke rart de liker det. :p For oss konsollgamere blir det som et steg tilbake etter COD4, og to etter GOW2 går jeg ut ifra.

Lodin

Der Waaaah
Sånn ellers er en av klagene deres at map editoren er altfor for simpel og at Ubi mekka en egen utgave bare fordi de ikke ville forvirre folk med den utviklerne selv brukte. :gnoh:

Må si meg enig i at multiplayer var skuffende i FC2. Kanskje det er bedre til PC, men til 360 var det kjipt. Dette har mye med kontrollen å gjøre, akselerasjon i siktingen som gjør at spillet ikke er brukbart i konkurranse form. Dette er irriterende i singelplayer også, men mer tilgivelig ettersom man spiller mot fiender med kunstig intelligens.

Jeg spiller på Hardcore og jeg angrer litt på at jeg valgte den vanskelighetsgraden.
Først og fremst forventer jeg at 2-3 kuler fra en AK-47 dreper en mann, siden alt annet skal være så forbanna realistisk i spillet. Neida, prøv 8-9 kuler. Da faller fienden til bakken og burde gjøre seg klar til å dø. Men vent... hva skjer ? Jo etter gjerne 8-9 kuler så finner fienden på at han skal reise seg igjen, og halter videre mens han gjerne skyter mot deg fra 100 meters avstand og treffer deg med HVER EN JÆVLA KULE han har i pistolen sin.

Noe som er min andre største klage med spillet. Fienden treffer fra usannsynlige avstander med usannsynlig presisjon og ser deg lett som om man var kledd i klovneklær istedet for camosuit.

Reputation systemet ser jeg heller ikke poenget i.
Man blir kjeppjaget av så å si alle i spillet fra starten av istedet for at dette skjer gradvis i takt med at ryktet ditt blir større. Hva er da poenget ?

Til tross for noen riper i lakken så er spillet gøy og vil inspirere brannstiftere i månedsvis.

Novastrum

Feminist-elitist
Er PC-versjonen i butikken på EBgames i morra eller?

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Spilt et par timer nå. Jeg liker det ganske godt så langt. Det er pent og det kjører veldig bra, har ultra high settings on 1680x1050 oppløsning og det er sjeldent man ser noen betydelig framerate drop.
A.I.-en er litt skuffende til tider, da det hender at de bare setter seg på huk og ser i din retning uten at de gjør noe.
Synes ikke fiendene tåler for mye. En kjapp salve med maskinpistol, et par skudd med assault eller ett enkelt sniperskudd tar de fleste. Etter å ha spilt Crysis der det nesten er lettere å måle hvor mye fienden tåler i antall magasiner er dette en kraftig forbedring.

Novastrum

Feminist-elitist
Hva slags skjermkort har du Lurtz? Nettopp fått meg 26" og dette spillet blir førstemann ut på 1900x1200 gjennomspilling.