Fetthesten tisser på seg: Ninja Gaiden 3

Ingen tvil om at dette skal kjøpes. Er ikke noe fan av slashere, men NG er et unntak av de sjeldne.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tidenes mest ræva teaser, men vi satser på at det blir bra læll selv uten Itagaki.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du var ikke bra selv med Itagaki.

xD

Det hadde masse potensiale, men det var rett og slett ikke ferdig. Hvordan var sigma-versjonen? Hadde de fiksa ting som at fiender angrep deg før overgangs-faden var over etter en cut scene?
Sånn ellers skulle jeg ønske at noen kunne lage et spill med mekanikkene til et Ninja Gaiden/Bayonetta/DMC, men med en noe mer smakfull setting. MÅ jeg føle meg småflau om det er ei jente (eller folk generelt, for den saks skyld) i rommet når jeg spiller disse spillene?

Shinra85

Spillegals effort emo
Ja

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hadde de fiksa ting som at fiender angrep deg før overgangs-faden var over etter en cut scene?
Merka ingenting av det i verken Ninja Gaiden 2 eller Sigma 2, gitt. Kanskje det bare er meg.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Man skal jo holde nede blokkeknappen nesten konstant uansett, og ja det inkluderer under cutscenes.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Man kan klage på en del i Ninja Gaiden, men ingen kan klage på selve gameplay. Da suger du enten fordi du ikke gidder å prøve eller at du er dårlig, sistnevnte er forståelig da spillet er et av de vanskeligeste man finner der ute- På høyeste vanskelighetsgrad. Knappemosing med denne serien er ikke mening eller verken morsomt, når du vet hva du gjør da skinner det som sola.

Ellers gleder jeg meg seff helt vilt. 2012 release, hadde håpa te høsten, men så lenge det blir kvalitet så er det greit.

xD

Det hadde masse potensiale, men det var rett og slett ikke ferdig. Hvordan var sigma-versjonen? Hadde de fiksa ting som at fiender angrep deg før overgangs-faden var over etter en cut scene?
Sånn ellers skulle jeg ønske at noen kunne lage et spill med mekanikkene til et Ninja Gaiden/Bayonetta/DMC, men med en noe mer smakfull setting. MÅ jeg føle meg småflau om det er ei jente (eller folk generelt, for den saks skyld) i rommet når jeg spiller disse spillene?
Du skal ha et spill der du herper demonbosser i en smakfull setting? For faen, når vi endelig har et spill som apellerer til gamingmenn med sporting av blod og store tits, så skal man ikke klage på det. :argh:

"Å herpe demonbosser" har ingenting med spillmekanikkene å gjøre. Jeg tenkte hovedsakelig et kampsystem som ligner noe fra de spillene jeg nevnte satt til et univers som faktisk er litt innbydende. Historie, setting, monsterdesign osv. i Ninja Gaiden-spillene er faktisk mongo at jeg liker dem mindre.

Lyon: Jo det kan man. Kameraet er helt latterlig dårlig implementert i begge spillene, pacingen er til tider ganske off og Ninja Gaiden 2 har noen instakill moments som bare er frustrerende. Jeg er helt for at spillene skal være vanskelige, men NG2 var direkte urettferdig til tider og på mange steder rett og slett dårlig designa. På alt for mange steder føltes spillet uferdig, og hvis jeg husker rett så var det mange som skyldte på dette ved å trekke fram konflikten som oppstod mellom Itagaki og Tecmo.

Yetipants: Både jeg og en kompis opplevde dette i NG2 hvertfall. Så sånn er det.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay. Skal nevnes at jeg likte Sigma 2 bedre, litt fordi vanskelighetsgraden innbød mer til kosespilling, men også fordi de kutta vekk store biter av det som var skikkelig, skikkelig dritt (kroneksempelet er så klart gjørmetunnelen i jungelen). Men ja, historien og mye av designen i Ninja Gaiden er skrot. Var ikke kjempeimponert over scena hvor Elizebet sitter naken i en blodpytt, for eksempel. Monsterdesignen var ganske bra i eneren, men tok en real styrt i oppfølgeren av en eller annen grunn. De flyvende øglene er veldig kronglete og spesielt zombiene med kanoner er overdesignede og ser bare ikke bra ut. Ninjaene og varulvene, derimot, har jeg en del til overs for. Litt fordi de kommuniserer egenskapene sine bra, men også fordi de er tilfredsstillende å skjære opp. ^^

Hvis du ikke har spilt Sigma 2 har du også gått glipp av oppdraget hvor du styrer Momiji, og det er lett det beste av de nye oppdragene (det hvor du styrer blondeberta - hvis navn unnviker meg - med medisinballpuppene snakker vi ikke om. Heldigvis er det ikke så langt). Bosskampen i Momiji-episoden er mot to Tengu-liknende demoner, og de ser fete ut samtidig som de har ålreite angrepsmønstre.