Fetthestens ferd mot seier/undergang (stryk det som ikke passer)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#41
16.5.2013
Det er en ambivalent dag i Fetthest-imperiet i dag. På den ene siden tapte vi kappløpet om galakseherredømmet, men på den andre siden er vi den største minoriteten (mtp. antall stjerner, ikke antall folk. Få, men mektige). Dersom galaksen vår hadde vært et demokrati, ville nok det betydd at vi hadde hatt mye å si i galakseparlamentet, men hvis jeg kjenner kak rett betyr det bare at vi får lov til å grave ut fra den største saltgruva. Vel vel, vi holdt i det minste ut til den bitre slutten.

Men ja. Det sammenfalt rimelig perfekt, dette her. Natt til mandag logga jeg av og hadde en klar forventning om hva jeg kom til å få se dagen etter; at kak og jeg hadde gjort omtrent samme framskritt i fiendtlig territorium. Eh, nei. Han hadde kapra omtrent tre-fire ganger så mye som meg. Det var vel omtrent der jeg skjønte at løpet var kjørt. Alyosha og jeg prøvde å iverksette no hemmelig planings, men den oppbygningsprosessen jeg planla, kom aldri så det ble fåfengt. Uansett, det jeg mener med at dette sammenfalt rimelig perfekt, er at akkurat denne uka som ting var på sitt mest kritiske ble det også en god del greier å ta tak i her hjemme og på jobb. Vel vel, det ble som det ble.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#42
Prøver han å kjøpe seg tid? Jeg aner ikke. Jeg forstår det ikke. Og dette, bare med små variasjoner, har skjedd flere ganger. Han stikker av med en enerflåte for å sende en større flåte rett i døden, noe som uunngåelig gjør de mer viktige stjernene hans mer sårbare. Hmm. Jaja.
Ja, det var bare for å kjøpe meg tid :(

Du hadde bedre våpen enn meg, jeg fikk ikke skip fram til fronten raskt nok, og Demake angrep nedenifra. På dette tidspunktet innså jeg at jeg kom til å tape med mindre noe politisk forandret seg, så det eneste jeg prøvde på var å ta så mange av skipene dine som mulig med defense bonus.