FFVII Speed Run Results by GarlandG

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#1
Har akkurat fullført et nesten perfekt Speed Run av FFVII, og jeg har lyst til å dele mine resultater med dere.

Alle tider frem til Bizarro Sephiroth er fra klokka i spillet, som er 1,205 ganger tregere enn en virkelig klokke.

0:06:40 - Before Guard Scorpion
0:30:05 - Reactor 5, after placing the bomb
0:41:04 - Sector 5 streets, after escaping the church
0:49:05 - Wall Market, after sleeping at the Inn
1:17:39 - Wall Market, before climbing up to SHinra HQ

1:36:50 - Shinra HQ, 67th floor, before HO512
2:01:30 - Reached world map
2:23:19 - Halfway through the marches
2:36:30 - Junon, before marching
2:57:33 - Mt. Corel

3:10:19 - Corel Prison, before flashback in house
3:30:56 - Cosmo Canyon, before entering Cave of Gi
3:44:10 - Mt. Nibel, before fighting Materia Keeper
3:48:12 - World map, just outside Mt. Nibel
4:00:40 - World map, Wutai Area, before learning Magic Hammer

4:02:41 - World map, south of North Corel, before going back to Gold Saucer
4:15:?? - World map, south of North Corel, after Gold Saucer visit
4:23:44 - Temple, before Red Dragon
4:32:15 - Temple, before Demon's Gate
4:47:44 - Before entering Rocket Town

4:59:56 - Disc 1 beaten

5:02:32 - World Map, halfway between Corral Valley Cave and Icicle Inn
5:17:40 - Gaea's Cliff, before Icicles
5:25:54 - Gaee's Cliff, before Schizo
5:32:52 - Whirlwind Maze, before Jenova-DEATH
5:41:49 - Whirlwind Maze, after Jenova-DEATH

?:??:?? - Before entering Mideel for the first time
6:24:53 - Mt. Corel (Fort Condor has been visited)
6:35:07 - Outside North Corel, after train battles
7:04:43 - Before Carry Armor
7:14:08 - In the submarine

7:43:25 - Before Diamond Weapon (did some shopping in Wutai after saving)
8:02:27 - Before Turks in Midgar
8:16:23 - Before Hojo
8:33:05 - Disc 2 beaten
8:39:48 - Final Save

8:49:33 - Before Bizarro Sephiroth

Started stopwatch at this time.

Bizarro Sephiroth beaten (real time) + 12:06
Safer-Sephiroth beaten (real time) + 27:35
Sephiroth himself beaten (real time) + 31:51

Forandring: På grunn av at PAL-versjonen er 1,2 ganger tregere enn NTSC, vil ikke den egentlige spilletiden på 11:09:57 telle. Disse virkelige tidene her har jeg delt på 1,2 og lagt til tiden før Bizarro.

Final time, after beating Sephiroth himself (real time): 9:16:05
 
C

Crizpy

Gjest
#2
Fy faen du overgår deg selv igjen... jeg som trudde FFIX kun var spillet som gikk under 12 timer ;)
 
#4
Hvilket level var du på når du slo Sephiroth a? Dette var imponerende, tror jeg brukte rundt 30 timer første gang jeg spilte det.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#5
Var faktisk så høyt som level 43 på slutten av spillet. Klarer såvidt å banke J-SYNTHESIS, så jeg går opp fra 39 til 43 på grunn av all EXP man får der.

For en mye mer detaljert oppsummering, ta en tur på GameFaqs og se etter guiden min der, men vent til versjon 2.0 er ute. Har sendt den inn, men den er ikke oppdatert på sida enda.

EDIT: Versjon 1.0 suger. Hardt.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#8
Hvor mange forsøk brukte du på Sephiroth da? Hehe
Jeg brukte tre forsøk for å kunne bekjempe han så fort som mulig. Man må jo gjøre det man kan for å utrette skade hele tiden, så en liten miss betyr restart. Jeg måtte f.eks. ha Cloud til å lære Shadow Flare, for det kunne han utrette 4400 i skade med. Så ga jeg han to Hero Drinks slik at han kunne utrette over 9000 med Cross-Slash. Banket han etter 33 minutter først, men det var etter tre Super Nova'er, og det kunne jeg ikke ha noe av. Holder veldig lenge med to, og jeg skal undersøke litt om det virkelig er mulig å ta han etter den første. Må ha litt flaks, selvfølgelig.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#10
19 ganger. 5 av dem er Speed Runs.

Men fanden, dette her blir altfor komplisert. Nå har det seg slik at PAL versjonen er 1,2 ganger tregere enn NTSC, men ikke i alle tilfeller. Alle FMVer kjøres i samme hastighet, noe som gjør at det blir umulig å sammenligne PAL og NTSC tider. Dette betyr selvfølgelig at min rekord ikke er så bra som det ser ut her.

Hvorfor trenger vi PAL og NTSC? Hvorfor trenger verden forskjellige strømsystemer? Det er bare så satans unødvendig.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#12
Går ikke. Dessuten hadde det vært juks. FMVer er del av spillet og skal følge med i tiden. Synes det er juks at folk gjør det i FFIX også. Det går fint an å få tak i Excalibur II uten å gjøre det.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#14
Går ikke an, men det ville vært juks uansett.
 

EagleJin

Bear Necessity
#15
Veldig nice tid, Garland ;)!
Tror jaggu jeg skal prøve det selv.

GG: Hvordan synes du speed run er i forhold til NMLL-game? Vanskelighetsgrad osv..
Hvordan gikk løpet? Henta du div våpen på veien (f.eks. rune blade), var det fullt kjør hele veien? Noen andre kamper enn Boss Fights?

Fy faen du overgår deg selv igjen... jeg som trudde FFIX kun var spillet som gikk under 12 timer
Det sies at FF8 kan fullføres på 8 timer...
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#16
Du burde prøve. Det er definitivt enklere enn NMLL når det gjelder vanskelighetsgrad på kamper. Her skal alle kamper fullføres så fort som mulig.

For å være ærlig så er dette et nesten perfect run. Ikke for å jævlig, men du vil få vanskeligheter med å slå disse tidene her. Alt er planlagt ned til minste detalj for å bruke så kort tid som mulig. Bestemte deler er spilt om og om igjen for å få den perfekte tid. Den minste glipp er helt uakseptabelt. I Midgar healet jeg kun en gang i kamp, men dette var unødvendig, siden jeg vant kampen rett etter at jeg hadde healet, men siden dette var mot Motor Ball, og jeg ikke hadde savet på lenge, brydde jeg meg ikke. Å hente Rune Blade ville vært helt hysterisk.

EDIT: Men jeg plukket opp en del andre ting. Selvfølgelig visste jeg på forhånd om jeg ville tjene inn igjen tiden jeg brukte på å hente tingene ved å ha dem. F.eks. tok jeg tid til å lære Magic Hammer, og det er seriøst noe av det du tjener mest tid på.
 
#17
Du burde tatt det opp og laget en speed run video av det. Hadde kanskje blitt litt vel lang, men det finnes faktisk speed runs på godt over 5 timer der ute (zelda: ocarina of time).

Nå har jeg nesten ikke spilt FFVII, men dette er helt sikkert jævlig bra. Bra jobba.
 
#18
Dette må da være verdensrekord. Kan huske for lenge siden da de snakket om at det kunne være mulig å klare det på under ti timer.

Bra gjort GarlandG!
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#19
thagen: Jeg har planlagt å filme det hele neste gang, når jeg virkelig skal gjøre det feilfritt. Er en del ting jeg kunne gjort annerledes for å få presset ned et lite minutt her og der. Med en god dose dyktighet, flaks og tålmodighet skal det være mulig å knekke 8:30 grensa på final save og banke Sephiroth på under 9 timer. Det vil si, Sephiroth himself.

ABlaster: Det er den beste rekorden som er kjent, men jeg kan selvfølgelig ikke bevise noe. Det sies at den beste rekorden som er bevist er på 12 timer, men det er jo helt latterlig. Det er mulig det er snakk om en marathon-rekord, men det blir en helt annen type utfordring. Et marathon-løp i FFVII betyr enkelt og greit at du starter en stoppeklokke når du trykker NEW GAME, og stopper den da Sephiroth er denget. Uansett hva du måtte gjøre i mellomtiden.
 
#20
Litt hardt å holde på i nærmere ti timer i strekk ja ;P..

Men hvis du tar tiden så trengs jo ikke dette.. du kan bare klippe sammen til slutt. Noe du sikkert skjønner.

Hadde vært kult å se noen gjøre noe slikt. Ekstremt lærerikt.