Final Fantasy til PS3

#1
Ja
som dere sikkert har hørt er skal final fantasy remakes til ps3.
dette må være tidenes remake og kanskje også en av de mest kontroversielle avgørelsene i squaresoft historie.
fordi hironobu sacagushi (faren til ff) ikke jobber for square lenger!!

Om han velsigner remaken av final fantasy eller ikke er usikkert. men en ting er sikkert.

JEG GLEDER MEG :tommelopp:


hva syntes dere om dette??

Og som en subtiltle: hva syntes dere om all FFVII "mania" som holder på å ta helt av nå.

jeg sier bare: BRING IT ON...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Har ikke hørt noe om dette før, men det høres litt tvilsomt ut. Spesielt med tanke på at plotet til FFI kan oppsummeres i én setning eller mindre.
 
#3
Opprinnelig skrevet av Thinaran@08.08.2005, 16.46
Har ikke hørt noe om dette før, men det høres litt tvilsomt ut. Spesielt med tanke på at plotet til FFI kan oppsummeres i én setning eller mindre.
249293​
Betyr ordet "remake" noe for deg?? tror du de virkelig tar ff til nes og bare overførern til ps3.
tenk litt a!!! du har bare lyst til å være negativ.

http://www.gamespot.com/ps3/rpg/finalfanta...q=final+fantasy

read it and weep
 

Novastrum

Feminist-elitist
#4
Står ikke noe om at det er en FFI-remake der. Final Fantasy er "working title", det kan være alt fra "FFXIII" til "FF hiro de chocobo journey flesh 23" for alt vi veit.
 
#5
Skal de lage en remake så har de visse begrensninger. Klart de kan legge på litt ekstra, men hvis de gjør drastiske endringer i hovedplottet blir det plutselig et helt annet spill. Skal de først remake et FF til PS3 så ville jeg foretrukket FFIV, VI eller VII.
 
#6
Opprinnelig skrevet av Novastrum@08.08.2005, 17.03
Står ikke noe om at det er en FFI-remake der. Final Fantasy er "working title", det kan være alt fra "FFXIII" til "FF hiro de chocobo journey flesh 23" for alt vi veit.
249301​
for det første:
har jeg sagt noe om ff1... nope. les topic beskrivelsen. "final fantasy remakes" altså flertall.

for det andre:
++ sitat "Final Fantasy is the first installment in the best-selling series of role-playing games from Square"

det antyder til den første ff. du må følge med litt man.. les hele teksten flere ganger så du ikke driter deg ut..

for det tredje: final fantasy (working title) kan bety chocobo journey men også final fantasy1 også en sub title ved siden.

hvis du ikke viste det så har faktisk alle final fantasy spillene en subtitle...
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#9
Opprinnelig skrevet av IronFist@08.08.2005, 17.17
for det andre:
++ sitat "Final Fantasy is the first installment in the best-selling series of role-playing games from Square"

det antyder til den første ff. du må følge med litt man.. les hele teksten flere ganger så du ikke driter deg ut..
249305​
Det der er ikke hele setningen:
Opprinnelig skrevet av Gamespot
Final Fantasy is the first installment in the best-selling series of role-playing games from Square Enix to appear on the PlayStation 3.
Med andre ord; det første FF-spillet til PS3, ikke det første totalt sett.
Det lønner seg å lese mer enn overskriften.
 
#10

det er ikke vits, det er gåte.... hahah
249308​
:ler: :ler: :tommelned:

Uansett så hadde en remake av FFI vært tåpelig. Og det kommer ikke til å bli gjort. Aldri.
 
#11
Opprinnelig skrevet av kakarlsen+08.08.2005, 17.24-->
<!--QuoteBegin-IronFist
@08.08.2005, 17.17
for det andre:
++ sitat "Final Fantasy is the first installment in the best-selling series of role-playing games from Square"

det antyder til den første ff. du må følge med litt man.. les hele teksten flere ganger så du ikke driter deg ut..
249305​
Det der er ikke hele setningen:
Opprinnelig skrevet av Gamespot
Final Fantasy is the first installment in the best-selling series of role-playing games from Square Enix to appear on the PlayStation 3.
Med andre ord; det første FF-spillet til PS3, ikke det første totalt sett.
Det lønner seg å lese mer enn overskriften.
249310​
[/b]
hva er det du prøver å komme frem til? jeg påstår ikke at ff1 kommer til ps3, svarte bare på taharan sitt meningsløse spørsmål....
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#12
Øhh, du skrev da svart på hvitt; "det antyder til den første ff". Du kan jo ikke vri deg unna det.
 
#13
for det første:
har jeg sagt noe om ff1... nope. les topic beskrivelsen. "final fantasy remakes" altså flertall.
det står faktisk "final fantasy remake" ingenting om flertall der nei.

og angående det det var linket til: Det står bare at dette blir det første FF spillet til ps3 fra square som har hatt en serie andre rollespill.
 
#14
Opprinnelig skrevet av Evehr@08.08.2005, 17.31
for det første:
har jeg sagt noe om ff1... nope. les topic beskrivelsen. "final fantasy remakes" altså flertall.
det står faktisk "final fantasy remake" ingenting om flertall der nei.

og angående det det var linket til: Det står bare at dette blir det første FF spillet til ps3 fra square som har hatt en serie andre rollespill.
249315​
"Ja
som dere sikkert har hørt er skal final fantasy remakes til ps3"
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#15
Hvordan i all verden blir det flertall?
 

Novastrum

Feminist-elitist
#16
Opprinnelig skrevet av IronFist@08.08.2005, 16.17
for det første:
har jeg sagt noe om ff1... nope. les topic beskrivelsen. "final fantasy remakes" altså flertall.

for det andre:
++ sitat "Final Fantasy is the first installment in the best-selling series of role-playing games from Square"

det antyder til den første ff. du må følge med litt man.. les hele teksten flere ganger så du ikke driter deg ut..

for det tredje: final fantasy (working title) kan bety chocobo journey men også final fantasy1 også en sub title ved siden.

hvis du ikke viste det så har faktisk alle final fantasy spillene en subtitle...
249305​
For det første: tittelen din er følgende; Final Fantasy til PS3, Tidenes Remake
Final Fantasy er tittelen på det første FF-spillet til NES, altså, ingen nummer. Du skrev ikke noe om flertallige remakes, du skrev om én.

For det andre: jeg leste tydeligvis teksten bedre enn deg.

Ellers synes jeg det virker jævlig tvilsomt å lese rykter på gamespot når du "har venner i square". Minuskudos for generell møkkaoppførsel også.

EDIT:

Ja
som dere sikkert har hørt er skal final fantasy remakes til ps3"
???
 
#17
Ja
som dere sikkert har hørt er skal final fantasy remakes til ps3.
dette må være tidenes remake og kanskje også en av de mest kontroversielle avgørelsene i squaresoft historie.
fordi hironobu sacagushi (faren til ff) ikke jobber for square lenger!!

Om han velsigner remaken av final fantasy eller ikke er usikkert. men en ting er sikkert.
Enten er du full, eller så er du dårlig til å si det du mener å si. Eeeeller, så har du driti på draget.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#19
For å si det helt enkelt; Hele remake-historien er et rykte skapt av IronFist :ler: