Final Fantasy VII: No Materia Challenge

#1
Jeg følte for å fortsette med FF7: NMC, men nå sitter jeg litt fast. Jeg er i Shinra Tower, etter presidenten har blitt kverka. Bosskampen i heisen går greit (til tross for at kun Barret kan angripe), men jeg bruker opp alle potions og shizzle på den kampen. Da sitter jeg igjen med ingenting når jeg skal lære Rufus at man ikke kødder med langhåra, blonde menn. Har dere noen gode strategier? Ting som kan være lurt å få med seg i Shinra Tower?

Regner med at GarlandG blir den mest hjelpsomme. :kos:
 
#2
Nå er ikke hukommelsen på topp, men du kan ha med deg Red og Aeris (sorry hvis stavefeil :p)
Mener limiten til Red skal treffe, og limiten til Aeris er kos hvis det går dårlig... Snakker om heisen nå...


Men som vanlig kan jeg være helt på jordet :p
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#3
No Materia betyr at du må stole på items. Skaff deg noen granater, mann. Men hvis du allerede har kommet så langt så er det ingenting å gjøre med den saken. Hvis du har muligheten til å loade opp igjen før 67. etasje, kan du stikke ned i 2. etasje og kjøpe granater. Da er problemet ditt borte. Det eneste du trenger å gjøre i Rufus-kampen da er å pælme fire granater, så er det hele over.

Men hvis du ikke har muligheten til det, kan du sjekke om du har en Hyper og gi den til Aerith før du entrer heisen. Dermed kan hun bruke Healing Wind oftere sånn at du slipper å bruke opp alle poitens og shizzle. Prøv også å kvitte deg med Dark Nation fortest mulig. Han kan bruke Bolt som betyr ~95 i skade. Rufus er helt harmløs med børsa si.

Edit: Du kan sjekke ut Low Level No Materia guiden min på Gamefaqs. Den burde være til hjelp, og du finner nok en del gode tips der.
 
#4
Jeg viste Rufus hvem som eier gata lizm, men nå sliter jeg igjen siden jeg fortsatt ikke har mulighet for å skaffe nye items. Jeg ble sånn passe knust av den roboten rett etter motorsykkelkjøringa, og jeg har bare items som fjerner status alignments ...

Jeg sliter ...

Jeg kan forresten ikke sjekke Gamefaqs - PC-en min er føkka så jeg surfer på TV-en, men Lyses nettleser er noe av det verste jeg har vært borti ...
 
#5
Håper du som GarlandG sa, har en fil fra litt tidligere tilbake...
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#6
Hvilke levels er du på?

Ok, Motor Ball skal ikke være et så stort problem når du vet hva han vil gjøre.

Først åpner han kampen med Highway, som er så og si harmløst. Deretter følger han opp med Arm Attack to ganger, som han alltid bruker på den med høyest HP. Han kan også bruke Arm Attack to ganger hver gang, så han kan treffe deg fire ganger med dette angrepet. Deretter pakker han seg sammen og bruker Twin Burner, som skader laget ditt ca 80. Neste runde nå gjør han ingenting, så bare fortsett å angripe. Så kommer Deadly Wheel, som ikke gjør noe særlig skade, men etter det pakker han seg ut igjen og bruker Rolling Fire, det farligste angrepet, som skader laget ditt ca 200. Skummelt.

Bruk Aerith og Barret i denne kampen. Barret får limit break mye fortere enn de andre, så det er en fordel å bruke han. Dette reddet meg i LLNIIENACMO Challengen min. Aerith med Healing Wind er en fin ting, og det hjelper veldig om hun har Fury, så åpne menyen og gi henne en Hyper før motorsykkelspillet. Hvis du har en da.
 
#7
Rolling Fire var det som tok knekken på meg. Jeg får prøve igjen, denne gangen med Barret istedet for Nanaki ...

Edit: Er forresten lvl 11-13 ...
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#8
Det lureste du kan gjøre er å sørge for å overleve frem til Rolling Fire, og bruke Healing Wind etter det, men det kan kanskje bli litt vanskelig på følgende levels med såpass lav HP. Har du ingen healing items i det hele tatt?
 
#9
Jeg har Tent, men det hjelper jo ikke stort. Det ser ut til at mitt eneste håp er å gjøre det veldig bra på motorsykkelspillet ... :(
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#10
Hehe, jau. Tenten hjelper ikke i det hele tatt siden du får full HP og MP igjen før motorsykkelspillet uansett.
 
#11
Det største problemet er å få Aerith til å overleve Rolling Fire ...

Bah! Jeg begynner heller på nytt.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#12
Jepp, gjør det. Men du skal uansett ha creds for å ha gjort det såpass bra uten granater. Med granater blir det hele sykelig lett, så prøv samtidig å holde levlene så lave som mulig.
 
#14
Opprinnelig skrevet av GarlandG@07.08.2005, 21.58
Jepp, gjør det. Men du skal uansett ha creds for å ha gjort det såpass bra uten granater. Med granater blir det hele sykelig lett, så prøv samtidig å holde levlene så lave som mulig.
249037​
Jeg har god hatt god trening - når jeg først spilte spillet i 97 lærte jeg meg ikke å bruke materia før jeg kom ut av Midgar (jeg var ung og gadd ikke å lese alt :flau: ), og jeg hadde ikke minnekort, så det lengste jeg kom var så langt jeg var nå. Jeg spilte begynnelsen sykelig mange ganger før jeg fikk kjøpt et minnekort, med en gang minnekortet var i hus rundet jeg spillet en gang og har nesten ikke rørt det siden.

Men jeg tror kanskje jeg skal vente med NMC litt, jeg vil runde spillet en gang til før Advent Children kommer, og jeg tror ikke jeg når det hvis jeg ikke bruker materia.