Final Fantasy X-2

Sitter og spiller final fantasy x-2 nå og tenkte jeg skulle lage ett emne om det.
Ett sinnsykt pent spill og ganske underholdende så langt(har bare spilt 3timer.)

Men ett par ting irriterer meg, som i alle andre slike spill.
Hvorfor skal det være så vannskelig? jeg sloss mot alle findene jeg møter, er ikke det nok?
må jeg trene masse utenom å? :hæ:

Å alt det surret med spharegrid og equiping av ditt og datt skjønner jeg heller ikke noe av.

Så er det noen ff-fans her som har lyst til og gi meg noen tips til hvordan jeg skal bli kvitt disse problemene så hadde jeg vært takknemelig. synes dette er ett bra spill og har ikke lyst til å gå lei av det på grunn av at det er for vanskelig. <_<

Og til slutt: hva synes dere om spillet? diskuter. :ninja:

Det jeg gjorde var at jeg trente en white mage opp ganske raskt. De hjelper godt på vei. Konsentrer deg først om en drakt per person, så får du noen gode angrep ;)

Litt trening må forresten til.

Takk, det hjalp ganske my faktisk.

Noen tips til å bli kvitt/ikke få silence og darkness og sånn?

Ok, må bare spørre om en ting til, finner ikke den tredje drakta. har funnet den på highroaden og den i ørkenen.

Hvor er den siste?

Takk skal du ha. er kjedelig å lete etter sånt noe i ett så stort spill uten å få noen hint til hvor det kan være.

Edit: Faen! møtte noen små rottebikkjer som drepte meg med ett angrep på mt. gagazet, irriterende at det skal være så mye irriterende småting i ett ellers så artig spill.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ja, Killer Fang er en bitch. :D

Temmelig spesielt at hvert område i spillet har minst én fiende det er meningen du skal ha masse problemer med. For eksempel i Macalania Woods, den jævla Amorphous Blob, som først slår vekk all HP bortsett fra 1, og sekunder etter slenger en Thundaga på alle. Og mens du maner fram en Waterga tar han plutselig en phase shift, og absorberer skaden. Gah!

Jeg syns det mest slitsomme med FFX-2 var at det tar så mye tid å få 100%

Særlig den Bevelle 100 lvl dungeon. Eller puplic greiene du må dele ut til 400 personer!

Men men...jeg har 97% da....Fornøyd med det. Sist jeg spilte var jeg på dungeon lvl 80. HARD!

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg fikk 96 % på ett spill, og da skippa jeg Via Infinito og Calm Ruins, Thunder Plains, og Mi'hen-dungeonene også. (Chocobo breeding fikk jeg nok av i FFVII. GØRR.)

Fikk likevel perfect ending.

Du kan ikke få Perfect Ending når du ikke har 100%

Du fikk nok Good ending.

SITAT
F. Perfect Ending
-----------------

What you see: Normal ending + Good ending A + Perfect ending
How you get it: To get the perfect ending you need to first fulfill all
the requirements as outlined in ending D. After watching the good ending
portion there will be an extra clip if you attained 100% completion in
the game.
[/b]
Jeg syns spillet er veldig bra. Har spilt nesten 100 timer på det og har 100%(brukte en guide til det)

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Åh? Jeg plystret på Yuna på slutten, valgte øverste alternativ, og etter rulleteksten
SITAT
Er det en ganske lang CG-film hvor Yuna møter Tidus igjen på stranda i Besaid.[/b]
Kan ikke tenke meg hva som skulle være mer perfect enn det. Du får utdype.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Vel det er jo ikke verdt det i det hele tatt. :p

Den hot springs-scena burde også vært CG. Sånn som den er, er den jo ikke artig på andre måter enn at Rikku faktisk har på seg mer klær når hun bader enn når hun løper rundt i isødet.

edit: Men Good Ending A er absolutt verdt å få med seg. For å få den må du snakke med Maechen i Guadosalam i kapittel 3, og når Yuna er i blomsterenga første gang må du trykke X som en gærning så du hører plystring fire ganger. Så på slutten av spillet når du er samme sted må du trykke X igjen for å høre plystring. En person vil dukke opp og gi deg et valg, velg det første.