Final Fantasy XIII (PS3, 360)

Kilik

Lokal moderator
#1
Final Fantasy XIII er annonsert til PS3
Ikke ett, ikke to, men TRE Final Fantasy XIII-spill er på vei: Det vanlige FFXIII-spillet, FF Agito XIII til mobil og FF Versus XIII
SITAT
2:02 Final announcement! For PS3! E3 is so damn exciting sometimes. What is it?!

FINAL FANTASY XIII. FINAL FANTASY XIII. They pulled a serious bait-and-switch on us. Sword-and-gun-wielding heroine who looks like Yuna, flipping her way around a high-tech, futuristic world. No idea what it was until the end when that NAME popped up. Yoshinori Kitase directing! This is the guy behind all the best ones--VI, VIII, VIII, X. Be still my heart.

2:08 Sorry, I jumped the gun--Mr. Kitase was merely presenting. Motomu Toriyama will direct the game. And apparently FFXIII isn't the only game coming out of this universe--there's a, uh, mobile game too. Oh. It's Final Fantasy Agito XIII.

Now it's Fabula Nova Crystallis--"the new tale of the crystal" in Latin. They're big on the Latin today. Whoa, wait, another new game? Another PS3 game?! Final Fantasy Versus XIII? They're emphasizing that in Latin, versus means "to change direction." This is a Tetsuya Nomura game, and he's taking the stage now.

2:17 Nomura is providing more details. The CG movie we just saw, featuring a spiky-haired character (natch) squaring off against machine gun-wielding soldiers, was created by the Advent Children team, but the game itself will be made by the Kingdom Hearts team, and will feature "extreme action elements." He says "bonding" will be the primary theme of the game.[/b]
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Aww, du var før meg. Holdt på med en egen Square-Enix-pressekonferanse-tråd. Vel, jeg har oversatt den samme sida, håper det er greit at vi tar alle FF-greiene i samme emne.

Square-Enix-konferansen er over, og dette er hva de fortalte oss, kjapt oppsummert:

Final Fantasy XII slippes i USA i oktober.

Final Fantasy V og VI blir relansert til GBA, med nye hemmeligheter.

Dawn of Mana til DS.

FFVII: Dirge of Cerberus-episoder til mobiltelefon.

Ny FFXI-expansion.

Final Fantasy VII: Crisis Core kommer til PSP. Zack er hovedpersonen.

Dragon Quest til Wii! Det vil hete Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors (*puh).

To nye Final Fantasy: Crystal Chronicles-spill, et til Wii og et til DS. DS-spillet er allerede døpt Ring of Fates.

TRE nye Final Fantasy XIII-spill! PS3-versjonen har Character design av Tetsuya Nomura, og blir regissert av Motomu Toriyama, som tidligere har regissert ... Final Fantasy X-2. Kingdom Hearts-teamet kommer til å fokusere på «extreme action elements». Yikes. Det vil også ha den mest sci-fi settingen av alle FF-spilla hittil.

Det andre FFXIII-spillet er til mobiltelefon, det vil hete Final Fantasy Agito XIII.

Øhh ... Det siste FFXIII-spillet vil hete Final Fantasy Versus XIII. I helvete? Dette vil bli regissert av Nomura.
 

Kilik

Lokal moderator
#3
Første in-game bilde av XIII Vanilla. Mycket futuristisk..


FF Versus XIII:
 
#5
Dawn of Mana kommer nok til PS2. Det er Children of Mana som kommer til DS. Og det var den allerede utgitte FFXI-tilleggspakken Treasures of Aht Urhgan de viste. Ellers var det en meget grei pressekonferanse. Ble ekstremt overrasket av hele tre FFXIII-titler. Jeg regnte nok med at de enten kom til å annonsere FFXIII eller FFVII-remaken. Men hadde aldri drømt om at det skulle være hele tre FFXIII-spill. Men digg er det. :D Så da blir det vel FFVII-remake på TGS til høsten, da, hvis ikke den kommer nå i Sonys pressekonferanse. Lov å håpe i hvert fall. :p
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#8
1UP har lagt opp en del writeups på de forskjellige FFXIII-inkarnasjonene:

Opprinnelig skrevet av Jeremy Parish
Final Fantasy XIII: I may have been wrong about this one. I was predicting FFXIII would be a Nomura/Kitase production, and thus more dull pretty-boy angst. But while it's true that they're involved the actual director is Motomu Toriyama –- the guy who was responsible for the series' first real leap into unpredictability with FFX-2. So, you know, it could be pretty good. I'm a big fan of established series that give fan expectations a big fat middle finger, so good on 'em.

Final Fantasy Versus XIII: Ahhhh, now it all becomes clear. This will probably be the dull pretty-boy angst. Nomura + Advent Children team + KH2 team = MySpace the RPG.

Final Fantasy Agito XIII: I don't have much interest in mobile games, but this will be huge in Asia. Cell phone game plus a portable MMO-like battle? Asia will be subsumed. America, maybe not so much.
 
#11
SITAT(Tales @ 09.05.2006, 15.18) 1857
Fann en annen video av FFXIII:

[/b]
Jeg fikk en enorm dårlig følelse.... Fin grafikk, men ei sånn Jean Claude Van Dam i jente figur tror jeg ikke passer inn i et FF spill. Alt for mange action elementer tror jeg heller ikke er så.... flott, da vi kan se resultatet i feks FFX-2.

Men jeg håper at jeg tar feil....
 
#14
Veldig overraskende med kvinnelig frontfigur. Vet dere om hun er hovedperson? For å være ærllig foretrekker jeg som oftes en mannelig hovedperson fordi 95% av alle de kvinnelige er ganske korka i hue.

Uansett, likte traileren veldig godt. Men litt Tomb Raiderish i fanatsy setting dog. Men håper vi får vite mye mer, for akkurat nå er det vanskelig å få seg et inntrykk.
 
M

Molly

Gjest
#15
Fikk heller ikke noe spesielt godt inntrykk av spillet, men jeg vil heller ikke dømme det før jeg spiller det. Jeg personlig syns det så litt Star Wars aktig ut, ser liksom ut som litt mer Si-fi setting i spillet. Håper det det blir bra :)
 
#16
Må bare si at jeg gleder meg som en apeunge!
Her sitter jeg å venter på release'en av FFXII, også kaster de plutselig ut FFXIII allerede, hvor fett er ikke det?! Jula kom filler'n meg tidlig i år! :D
Synes FFXIII virka veldig kult jeg, om det er kvinnelig eller manlig frontfigur bryr meg lite. FFX-2 var jo kult!
Kanskje jeg bare ikke er så kresen som mange andre innpå her... morro med gaming!
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#17
Bare jeg som syns dette virker lovende?

Jeg har vel å merke ikke spilt Final Fantasy X-2, men jeg syns dette såg umåtelig friskt ut. Jeg har også ment lenge at kamp-systemet har trengt en oppdatering, og dette er akkurat hva jeg ønsket. Raskere, mer flytende kamper.
Og at det er en kvinne i hovedrollen... jeg ble overrasket, det må jeg si. Men kan jo for all del bli kult.

Og så var det den utrolige grafikken da...
 
#18
Slik jeg leste på IGN om FFXIII versus ( http://ps3.ign.com/articles/705/705990p1.html ) så virka det rett og slett skikkelig tøft. Så vidt jeg forsto, har vi en mye mer kald og mystisk hovedperson ala Squall fremfor Tidus konseptet (Inntrykk messig, that is) Synes han så usedvanlig tøff ut, og hvordan IGN beskrev spillet virka det mye mer "mørkt" og spennende.

Hva slags smamenheng er det egentlig mellom FFXII og Versus? Hvorfor to spill, i stede for ett? Og er det noe sammenheng?
 
#19
Lurer også veldig på hvorfor de valgte å lage to spill... Får en spinoff følelse når de ikke kan separere tittlene.

Versus så veldig kult ut da. Finnes det noen trailer av det?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#20
Kan virke som Versus blir Kingdom Hearts-versjonen av FFXIII. Altså realtime og veldig actionfylt.

1UP sniktitt på Final Fantasy III DS:

Opprinnelig skrevet av Jeremy Parish
previously the player's party consisted of a quartet of unnamed heroes; for DS, they've been given names and -- we hear! -- personality. Commit the names Luneth, Arc, Refia and Ignus to memory, as they'll be serving as your avatars for the adventure.
Hmm.
SITAT
Rumor has it that the DS game will feature Jobs not included in the original Famicom game... yet another reason that even veterans will want to check it out.[/b]
Ooooh.