Final Fantasys nye retninger

#21
Dette er ikke sikkert på noen måte. Final Fantasy XII vil være mye mer tradisjonelt enn FFTA, FFCC og FFX-2, men det vil allikevel skille seg ut fra hovedserien på flere måter. Det er snakk om at spillet vil likne en god del på det Final Fantasy Tactics, uten at jeg helt er sikker på hvilke elementer som lånes herfra. Kampene er vel det mest naturlige å tro.

Det er da ikke så altfor, altfor mye som er kjent om Final Fantasy XII ennå, så jeg vet ikke om det vil komme enda flere nye aspekter. Hadde egentlig ikke forundret meg om Square-Enix hadde kommet med noen nye vrier for å kapre enda fler nye spillere. Verdenskartet er iallefall tilbake i FFXII, så noe er bevart fra de eldre spillene.

Etter Final Fantasy XII er det egentlig lite vi vet. Det er vel ikke noen nye spill som er blitt konfirmert fra Squares side. Jeg regner med at det vil komme en oppfølger til FFCC, og eventuelt også et mer tradisjonelt FF til GC som allikevel vil være en spinoff. Selvsagt vil også den nummererte serien fortsette, men her er det så å si umulig å vite hva som vil skje.

Får vel nesten komme med et lenger svar om mine egne synspunkter snart.
 
#22
Opprinnelig skrevet av Rube@25.03.2004, 16.45
Dette er ikke sikkert på noen måte. Final fantasy XII [...] vil likne en god del på det Final Fantasy Tactics, uten at jeg helt er sikker på hvilke elementer som lånes herfra. Kampene er veld et emst naturlige å tro.
Etter det jeg har lest rundt omkring på Internett, skal visst systemet være noe av det samme som i Final Fantasy X-2 med nye elementer lagt til, selvfølgelig. Men på enkelte bilder ser det faktisk ut til at noen av kampene blir utført i Real Time – eller i hvert fall delvis. Nettopp det bryter fullstendig med Final Fantasys tradisjonelle elementer. Jeg skal sjekke etter noen bilder litt senere, men akkurat nå er det middag.
 
#23
Det er ingenting som heter Guilty Wing, det er bare en dårlig Photoshop-spøk.
Jo da, i følge gamereactor.no og en annen side(Link finnes i det andre emnet), er det offisielt bekreftet.

Nå har de slått seg sammen med Enix, som kommer med nye ideer vi eventuelt ikke syntes så mye om. Jeg er enig i at spill som FF:CC, Tactics og FFX-2 [...]
Tviler sterkt på at det er Enix sin skyld. Det har jo kommet flere spin-off titler før de ble slått sammen, som FFLegend (Egentlig saga-serien), mystic quest og FFTactics, som ble nevnt. Enix har jo også laget Dragon Quest serien, som er det mest selgende RPG spillet i Japan, så det kan jo umulig være dårlig.
 
#24
Sidespillene til Final Fantasy skulle aldri ha eksistert. Har nesten ødelagt alt som heter å glede seg til et nytt FF. Så det blir til at jeg spiller FFVII, VIII og IX + de eldre en tid framover. Hvis XII skuffer like mye som X'ern så vet jeg ikke helt om det er noe mer som kommer til å hete Final Fantasy for meg. Hvis det gjør, så skal det bare ha vært en eller annen drøm, eller en fantasi..som jeg har for siste gang... :)P)
 
#25
Uannsett så har vi jo de gode gamle FF-spilla. Å jeg tror faktisk ikke at FF XII kommer til å skuffe, jeg synes heller ikke at FF X skuffet noe særlig heller. FF X var litt kjedelig første gangen jeg spilte det, men da jeg tok det frem igjenn så var det faktisk ganske så bra, slutten er jo drit bra.
 
#26
totalt så er det vel kamp systemet,moogles og chocobos som gjør final fantasy final fantasy