Flytte musikk fra pc til xbox...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, ved hjelp av en helt vanlig krysset TP-kabel kan man overføre data (og dermed musikk, film, spill og hva det nå enn måtte være) mellom Xbox og PC. Her har du en fin side i så måte.

PS: Det jeg skrev nå forutsetter at boksen din er moddet, såklart. Ellers funker det ikke.

så jeg vet så går det ikke an uten moddet, men du kan brenne MP3 filer ut på en cd som data filer, så får du plass til fler, også legge det inn på xboxens harddisk.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Njaei, det har jeg prøvd og det funker ikke på min iallefall (dette var uten modchip). Men dersom DVD-ROMen i Xboxen din leser CD-R, kan du fint brenne MP3-er som vanlige lydspor og så rippe dem på kassa igjen. Tungvint som faen, men det funker iallefall. :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ah. Jeg har Samsung-DVD-ROM, så det forklarer saken. Beklager.

Hmm. Leste på et forum nå... På noen (enten det er Samsung, Thomson eller Philips) funker det med CD-R og/eller CD-RW (eventuelt DVD+-R/RW), men på noen funker det ikke. Er vel ikke værre enn å bare teste. Jeg testa CD-R på min, og det funka ikke. Har ikke testa CD-RW da.

Gidder ikke lage et nytt emne, så spør like gjerne her.

Dette står

på Spaceworld sin hjemmeside:
En helt ny og stilig Playstation 2 maskin i sølv. Spiller PS2

og PS1 spill, DVD og CD plater. PS2 Silver kan også spille DVD-R plater. I tillegg

har den en ny stillegående vifte og innebygd IR port (til DVD avspilling).  Leveres med

en ekstra håndkontroll.
Link: http://www.myspaceworld.com/default.db2?id=4609

Er dette sant?

Kan PS2 Silver (eventuelt andre PS2-er) spille av DVD-R? Noen som har testet det?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
De nye PS2-modellene (hvor esken har en liten, gul trekant med en pluss i et av hjørnene) spiller av DVD-R og DVD+R som en drøm, ja. Det betyr ikke at de spiller av backups uten chip, dog - bare at du kan se hjemmelagde DVD-filmer på dem.
Har hørt rykter om at de skal spille av NTSC-spill også, uten at dette er noe jeg har fått testet.

Kan man se om man har en Samsung-DVD-ROM?

edit: Hvis man setter inn en mod chip, blir man kastet ut av Xbox Live da?
Hvor mye koster det?
Hva brukes den til?

Du må åpne xbox'en for å se hvilken DVD-ROM du har.

Ja, man blir kastet ut av Live! hvis man har chippen på og/eller har en stor HDD i xbox'en.

Chip? Koster vel fra 150,- til 600,-... Kommer an på hvilken du vil ha... Kan lage en selv for en billig penge hvis du har slike kunnskaper.

Du kan spille importspill, spill fra hdd, bruke emulatorer, kjøre filmer (avi, mpeg, wmv etc) spille av mp3, wav, wma etc. Backup av saves til PC, spille hjemmelagde spill, kjøre DVD filmer fra hvilken som helst region og masse annet.

Skal ikke XMC fra Microsoft komme etter hvert til Xbox da? Så du kan streame (og overføre?) musikk (og film?) fra PC...

Ja, man blir kastet ut av Live! hvis man har chippen på og/eller har en stor HDD i xbox'en.
Da dropper nok jeg det...
Du kan spille importspill, spill fra hdd, bruke emulatorer, kjøre filmer (avi, mpeg, wmv etc) spille av mp3, wav, wma etc. Backup av saves til PC, spille hjemmelagde spill, kjøre DVD filmer fra hvilken som helst region og masse annet.
Men jeg er fristet da. :blunk:
Skal ikke XMC fra Microsoft komme etter hvert til Xbox da? Så du kan streame (og overføre?) musikk (og film?) fra PC...
Hva er det?

D

Deleted member 91

Gjest
Nyere chips til XBox har en bryter, slik at du kan skru den av når du skal spille på Live.
Xboxen min kan ikke spille CD-R, så da er det ingen annen måte å få overført musikk til den på? Fanden, ser ut som jeg må ut med mye penger til plater... :usikker:

Du vet det ligger en anmerkning i lufta hvis du poster flere ganger etterhverandre (trot jeg da). Moderator?

Men jeg tror jeg må få chippa X-boxen min, det er mye bedre, kimmy har det og den virker helt fint det er tilogmed lagt sånn at man kan slå den av!

Mye raskere å klikke på Fast Reply enn å klikke på Edit :p

Hvis du har Live! må du huske på at du blir banna hvis du har satt inn ny HDD også...

Hvordan kan de se det?

La oss si at jeg modder xbox`en og har Live. Da ordnes det problemet med en bryter. Hvordan kan du "skjule" at du har en annen hdd?

Hvordan legger man inn spill hvis man har chip og ny hdd?

edit: Leste dette på et annent forum: "Du trenger en krysset TP kabel rett fra PC til Xbox og så bruker du FTP klient på PC for å overføre filer, det er veldig lett å sette opp, bare fyll ut vanlig nettverks info på PC og i FTP programet så er det kontakt. "

Så da skal det gå da?