Football Manager 2008 [PC, Mac/Apple-Intel]

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#1
Da har omsider den nye versjonen av Football Manager blitt sluppet, og til tross for noen rare bugs (nær sagt som vanlig) så er fortsatt strålende tidtrøyte for oss fotballfrelste.

Noen andre som spiller dette komplekse mesterverket?

Jeg har akkurat startet, og er Paris St. Germain og Ajax. Har lagt mest vekt på Ajax, og har bygd et slagkraftig lag. Røk dog ut av champions League mot Rosenborg (ikke le).


Vet du om et røverkjøp i en eller annen obskur bakgårdsklubb? Har du en taktikk som er en innertier? Har du noen tanker rundt hvordan du setter opp treningsprogrammet til disiplene dine? Syns du serien har gått i nedover siden Sports Interactive gikk fra Eidos? Del tankene dine her!
 
#2
Denne tråden blir sikkert ikke noe populær her, men det bæsjer jeg i. Har spilt det en del nå, såpass mye at jeg faktisk har blitt litt lei. Startet nettopp på sesong 4 med Bodø/Glimt, og de tre forrige sesongene gikk som følger: Opprykk til Tippeligaen, 7. plass i Tippeligaen, og 11. plass i Tippeligaen. Hadde medaljeambisjoner i sesong 3, men de ble knust når styret fant ut de ville selge alle de gode spillerne mine. Nå har jeg derimot hentet inn en del nye spillere, og tror jeg vil kunne sikre meg en topp 5 plassering.

Av obskure stjernespillere vil jeg anbefale den finske vingen/spissen Aaritalo. Man får han for 2 millioner norske kroner, og han er verdensklasse. Ellers kan jeg anbefale noen spillere som herjer i norsk fotball, Sami Rahmonen, Luca Giunchi, Luca Rasovic og Kahriman. Resten av funnene mine har jeg fatt tak i ved hjelp av intens scouting i øst og sentraleuropa. Spesielt i serbia er det mye gull å hente.

Tradisjonen tro er det noen irriterende bugs i spillet, som forhåpentligvis blir ordnet i neste patch. Man får usaklig mange annulerte mål (spesielt fra corner), samt at forsvarsspillere aldri støter på ballfører, men isteden rygger helt tilbake til eget mål. Dette er det veldig mange som klager på, så det blir helt sikkert fiksa.

Bortsett fra det er FM08 utrolig bra, og jeg kommer nok til å legge utallige timer i det helt til FM09 kommer ut. Har store ambisjoner med Glimt, og skal også begi meg ut på eventyr med Leeds en gang.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#3
Er det noen store endringer fra forrige iterasjon av spillet?
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#4
Spilte ikke det forrige noe spesielt, men det er vle en del på kampmotoren. Du må nå f.eks ta taktiske ting mens kampen foregår. Spillet blir ikke pauset. Ellers, hvis du er glad i annulerte mål, så vil nok dette være spillet for deg. Skjed i annethver angrep omtrent ^^Men det er en bug som skal bli fikset med en kommende patch.


Ellers kan jeg anbefale sterkt Cesar Santin på svenske Kalmar. Scorer i bøtter og spann, og bidrar veldig med assists i tillegg. Og du får han får under 1 million pund. Røverkjøp.


Marek Sapara er også god, men du må være tidlig ute for å få kjøpt han i starten. Svært ettertraktet fyr.