Forza eller Gran turismo

Siden det kommer kommer to nesten like soill nesten samtidig, hvilket burfe vi kjøpe?

jeg er ike sikker og lurer på om dere kan overbevise meg om en av dem :rulleøyne:

Det sier du bare fordi du suger i det.

Jeg ville ha satset på GT4, selvom jeg ikke har Ps2 (atm).

Men, jatakk begge deler? Det er ihvertfall

Etter det jeg har lest og sett av GT4 kontra hva jeg har opplevd med Forzademoen som kom i januarutgaven av OUKXM, (8 måneder gammel build) og lest av impressions på IGN og Gamespot, er det ingen tvil av hvilket spill som kommer til å regjere. Forza Motorsport er griisevanskelig, altså en "simulator" i forskjell til Tut og kjør, 15 fps GT4.

Husk at Forza foreløpig ikke har skuffet. På Gran Turismo har det kommet flere pressemeldinger der de må beklage ovenfor fansen. Ta for eksempel onlinedelen. Forza har fortsatt all verdighet i behold.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg er ingen bilspill ekspert, men jeg synes Forza motorsport ser mye kulere ut enn Gran turismo 4. Grunnen er at det virker mer realistisk, fartsfølelsen virker bedre og fysikken som er implementert virker langt mer detaljert. At bilene tar skade og blir påvirket av dette er også en feature som Gran turismo 4 burde hatt.
GT4 virker stivt, tregt og kjedelig.

Jeg likte ikke Gran Turismo 3 A-Spec noe særlig, og synes 4-eren virker, som noen tidligere har nevnt, treg og kjedelig.

Vurderer Forza Motorsport. Men jeg er ingen fan av bilspill, så jeg ser an. Må vel ordne med nytt XBox Live abonnement først ...

Les Forza Motorsport impressions pt. 1, 2 og 3 på IGN. Der har dere all infoen dere trenger, og dævven så rått det ser ut.

Post 1337?!

Jeg er ikke en bilspill freak så jeg har ikke så voldsomt peiling. Har spilt Forza på Xbox da jeg lasta det ned for mange mange mnd siden. Synes det sugde maks....var det ikke snakk om at i det spillet så kunne en vrake så mye på bilen og det skulle være så realistiskt?

Jeg kjørte i full fart mange ganger å kræsja så det sang...ikke en bulk omtrent engang. Men det kan ha vært en tidlig versjon jeg hadde lasta ned så kan være pga det bare.

Gran Turisimo var bra på PS2 når det kom så det blir spennans å se åssn det blir.

Det er som sagt en 8 mnd. gammel build, og i fullversjonen er det 3 levels av skade, fra å knuse ruter til å totalvrake bilen :) Demoen er ganske elendig, men fortsatt det beste bilspillet jeg har testet. :svette:

GT3 eier jo samtlige bilspill på PS2 og GC, så jeg skulle ikke akkurat blitt overrasket om det knuser Forza også. Men det er jo litt vanskelig å si når ingen av spillene har kommet ut.

Redigert: Kan også nevne at GT4 foreløpig har en score på 93,3% på gamerankings, så GT4 blir nok ikke en flopp i hvert fall. :tommelopp:

Vil man se stor forskjell da?
Jeg så nå nettopp Forza traileren og fy så rått det ser ut til å bli! Før jeg hadde noe spesielt med info om spilla ville jeg gå får GT4 hvis kun det hadde en sånn oppgradering på bilen, men begge spilla har det OG Forza har i tillegg oppgraderinger i utseende også. Så hvis spilla blir ca like gode spillmessig så går jeg for Forza...

Opprinnelig skrevet av Egle+31.01.2005, 19.05-->
GT3 eier jo samtlige bilspill på PS2 og GC, så jeg skulle ikke akkurat blitt overrasket om det knuser Forza også. Men det er jo litt vanskelig å si når ingen av spillene har kommet ut.
171767​
[/b]
Ja, jeg er enig at du ikke har noe grunnlag. GT3 eide sikkert mange bilspill på både PS2 og GC, men det eide absolutt ikke PGR2 på den slemme stygge xboxen. Og siden PGR2 var en stor hit, og det er de samme produsentene bak Forza motorsport, blir det nok ikke en fair match, engang.

<!--QuoteBegin-Egle
@31.01.2005, 19.05
Redigert: Kan også nevne at GT4 foreløpig har en score på 93,3% på gamerankings, så GT4 blir nok ikke en flopp i hvert fall. :tommelopp:
171767​
I motsetning til alle som er skuffet over at GT4 ikke er online, (whops, anyone?) tror jeg dette bare blir bra. Dermed trenger man ikke å spille mot yanks med ISDN linjer. Produsentene bak Forza motorsports har i alle fall ikke måtte unnskyldt seg ovenfor fansen før releasen, i alle fall. :)

Til opplysning, så har Forza 30 FPS, mens GT4 har 60 FPS.
Sant nok, men hvilken konsoll tror du klarer å holde seg over 15 når det kommer litt røyk og noen flere low-rendered biler på banen? Tips: Den nye PSTWO er heller ikke svaret.

Opprinnelig skrevet av MattMan@03.02.2005, 00.31
Til opplysning, så har Forza 30 FPS, mens GT4 har 60 FPS.
Sant nok, men hvilken konsoll tror du klarer å holde seg over 15 når det kommer litt røyk og noen flere low-rendered biler på banen? Tips: Den nye PSTWO er heller ikke svaret.
Er svaret xbox?

Skal uansett ha Forza.. That game is looking sweet.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Har ventet på GT4 i tre og et halvt år nå, så det sier seg nesten selv.

Forza hvem sa du?

Mattman: Jepp, jeg uttalte meg på det grunnlag av at jeg har spilt GT3 - som, etter min mening, er det beste bilspillet på PS2 og GC. Jeg er for så vidt enig med deg angående onlinefunkjsonen. Hele sjarmen med GT-serien er jo å bygge opp en fet samling av biler, samt å sitte 3 timer i strek og kjøre langdistanseløp. Og ikke minst sitte i mange nervepirrende timer og prøve å få gull på alle sertfikatene. :tommelopp: Xbox har jeg ikke, så dermed vet jeg ingenting om verken Forza eller PGR2, selv om sistnevnte har fått mye positiv omtale.