Fremtiden til spill

#1
Jeg har spilt spill så lenge jeg kan huske. Og spilla blir jo bare bedre å bedre for vært år som går. Så spilla ser bedre å bedre ut og AI til fiendene i spilla begynner å bli skikkelig bra.

Men er det ikke snart på tide at vi tenker litt på måten vi spiller på? Altså vi har nå sitti i alle år å sett ting skje på et tv eller en monitor. Og vi har altid styrt med enten en kontroller eller tastatur og mus.

Er det ikke snart på tide å ta neste steg i spilla?

Skal vi i alle år sitte å se inn i en liten skjerm å styre alt med di samme gammle kontrollerne?

Min drømm er at VR skal komme i den nærmeste fremtiden. Ta en liten sak på hodet, en liten vest på kroppen og noen slags dingse bumser til å styre med.

Tenk å stå på ei øy i Farcry å kikke rundt deg som om du var akkurat der! Kjenne det dunke i ryggen etter det sprengte noen tønner noen hundre meter bak deg....

Du springer som gal ned ei skråning, du hører helikopter en plass å ligger bak et tree å ser opp rundt det og blir blenda av sola...det gjør fortsatt litt vondt i ryggen etterdi tønnene eksploderte....


Dere skjønner hva jeg drømmer om...kanskje du drømmer også?
 
#2
Teknologien kommer når teknologien kommer.

Selvfølgelig er det spennende å tenke på hva slags revolusjoner vi vil få gjennom neste generasjons konsoller, og om det blir mulig å spille Virtual Reality. Selv er jeg ganske fornøyd med å sitte foran en skjerm, og jeg vil heller at de tar seg god tid med å lage en flott Virtual Reality, enn at de haster dette prosjektet på så resultatet blir elendig.

Forresten, er det noen som har prøvd Virtual Reality? Prøvde det selv på Sega World i England. Utrolig festlig. Shotgunen du brukte var riktig nok irriterende godt innviklet i ledninger, men hele greia med å bare se denne litt dårlig-grafikk verdenen var nesten opphissende (ja, ikke bokstavelig talt da men...). Og i hvertfall det med å snu sin egen kropp rundt og samtidig se at hele grafikk verdenen roterer. Ja, det er vel akkurat dette Virtual Reality går utpå, men jeg skal love dere, det var virkelig gøy!
 
#3
Prøvde VR på Tusenfryd for en del år siden, var ganske artig faktisk. Men som sagt, jeg håper de tar seg tid til å utvikle teknologien. Imens har vi jo 3d-skjermer som kommer :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
VR har jeg også prøvd (på Tusenfryd, til og med), og... vel, det var ikke det helt råeste for å si det sånn. Men det er klart at jeg er positiv til litt skikkelig VR-utstyr med nestegenerasjons grafikk og teknologi, klart det... type briller med skjerm-overlay og sånn hanske som Cruiser'n har i Minority Report, for eksempel.
Vet ikke helt hvor bra det hadde funka i strategispill, men i f.eks. FPS og RPG hadde det jo vært intet mindre enn genialt.
 
#5
Tenker meg det mest vanvittige MMORPG noensinne, der man er fullstendig inne i verdenen. Kan godt være et Final Fantasy. Slåss mot en Malboro i VR må være er litt rar opplevelse, spesielt etter en Bad Breath. Håper spillbransjen ser denne muligheten...
 
#6
Vi får bare håpe på at vi er av den generasjonen som vil oppleve at VR eller noe i den duren blir virkelig.

Og i den farten teknologien er så tror jeg at vi skal nok klare det rimelig bra.
 
#8
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@16.04.2004, 23.10
Vi får bare håpe på at vi er av den generasjonen som vil oppleve at VR eller noe i den duren blir virkelig.

Og i den farten teknologien er så tror jeg at vi skal nok klare det rimelig bra.
VR er virkelig. Har du lest innleggene over? Både jeg, Yetipants og Stiluz har allerede prøvd det.
 
#9
Opprinnelig skrevet av Alice+16.04.2004, 23.42-->
<!--QuoteBegin-_LarZen_
@16.04.2004, 23.10
Vi får bare håpe på at vi er av den generasjonen som vil oppleve at VR eller noe i den duren blir virkelig.

Og i den farten teknologien er så tror jeg at vi skal nok klare det rimelig bra.
VR er virkelig. Har du lest innleggene over? Både jeg, Yetipants og Stiluz har allerede prøvd det. [/b]
Jaja, slit har jeg testa også det. Men det var ræva.

Jeg tenker på at det kommer VR som alle kan ha jeg da. Sitte hjemme i stua med fult VR utstyr lissom.

Det finnes jo VR saker en kan kjøpe til Pc idag også men det er så dårlig eller så er det bra men da koster det sinyskt og det blir ikke laget spill som støtter det.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#10
Det hadde jo vært litt fett med det ytstyrett som de brukte i Materix, når han lærte og slåss og alt det der :p