Gamecube RGB kabel

Altså som alle vet så er bildekabelen som følger med på GC,PS2 og Xbox composit kabler noe som gir elendig bilde på tv. Har RGB på Xbox og PS2 med skarpe konge bilder men har ikke dette på GC og det resulterer i grøt på skjermen i mine øyne.

Har funnet en kabel men da har du ikke phono lyd ut til Sorround lyden.... Er Nintendo så blåste i hodet at dem ikke har tenkt over dette?

Ja, Nintendo har faktisk ikke inkludert lydutganger i sin offisielle RGB-kabel, så jeg måtte kjøpe meg ekstrautsyr for å koble selve TV-en til anlegget. Hvis du ikke kan eller vil dette, får du vel kjøpe deg noe uoffisielt dritt.

Sånn som jeg har forstått det så virker kun uoginale RGB-kabler hvis du modder gamecuben. Litt teit, men slik er det....

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Hmm, dette bringer oss inn på et tema jeg har lurt litt på, men simpelten ikke orket undersøke; finnes dette produktet?

Forstår ikke problemet. Har forsterkeren koblet rett inn i Tv'en jeg og da får jeg glimrende DPLII lyd fra cuben.
Nettopp fordi DPLII har et 2-kanals signal.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
kakarlsen:

Ifølge kollegaen min finnes det et slik produkt. Han påstår tilogmed at han har en sånn liggende hjemme. Bare ta tegninga med på nærmeste HiFi-klubben eller lignende sjappe.

D

Doctor Downs

Gjest
Jeg har den originale RGB'en og bruker den siden den gir best kvalitet.

Men jeg har også en annen kabel jeg bytta til meg her på forumet. Det er en RGB-kabel med composite utganger på en boks midt på ledninga så du kan da lyd ut av den. Men bildet blir rett og slett jævlig, elendig, stygt, lyst, uskapt og rett og slett forferdelig å se på. Logic3 sin hvis noen lurte. Ikke kjøp den.

Hvis det derimot ikke er denne kollegaen din har hørt om, Thinaran, så ta gjerne nyhetene du får tilbake ht, kakarlsen!

Vet at Spiderman selger den til Logic3...men siden den da skal være så dårlig så må en vel da gå for den orginal RGB kabelen til Nintendo. Og håpe en har lyd utgang på tv'n slik at en kan koble på forsterkeren....

Eller en kan ta med den orginale RGB kabelen å gå innom et elektro verksted å få dem til å splitte kabelen slik at dem monterer på phono plugger i tilleg...lol! Burde funke som ei kule det...er jo bare 2 pinner inne i RGB pluggen som gir lyd uansett...

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Opprinnelig skrevet av Excelsion@05.05.2004, 16.12
Forstår ikke problemet. Har forsterkeren koblet rett inn i Tv'en jeg og da får jeg glimrende DPLII lyd fra cuben.
Nettopp fordi DPLII har et 2-kanals signal.
Det er jo ikke alle TV-apparater (les: mitt) som har lydutgang.