Gamefaqs kåring av tidenes beste spill

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#1
Nå har altså FFVII og CT havnet i final i Gamefaqs kåring av tidenes beste spill, og det kunne vel nesten ikke blitt noe bedre. For min del har vi her tidenes beste spill mot tidenes nest beste RPG og tredje beste spill. Det eneste som er synd er at Metal Gear Solid havnet i en 8-dels finale med FFVII og ble knocka ut, men ellers er dette så fortjent som det kan få bli.

Hva mener dere? Hører disse spillene hjemme i finalen i en kåring av tidenes beste spill?
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#2
Jeg synes denne gamefaqs saken gikk ekstremt bra, bortsett fra det jævla Super Smash Brothers: Melee som tok knekken på MGS2, GTA Vice og FFX. For etter min mening så er SSMB skikkelig kjipt. Buttonmashing, wee :tommelned:

Slik jeg satt det opp så havna FFIII (IV) og FFVII i finalen med FFVII seirende. Har bare kommet til første boss på Chrono Trigger, men jeg skal fortsett så fort Retro feelingen min kommer tibake. Men av det lille jeg spilte så synes jeg ikke det virka som en verdig finalist.
 
C

Crizpy

Gjest
#3
Ja. FFVII er uten tvil det beste spillet som er laga.
Men når folk går etter grafikk o.l. så blir det brått litt anderledes.

Hvertfall jeg synes FFVII er det beste spillet som er laga, og kommer til å eksistere så lenge jeg spiller spill. I min mening da.
FF spilla generelt har blitt sugene i forhold til det de var før.
Ta FFx-2 feks. Det er jo helt på trynet.
Jeg liker best FFVII, VIII og IX best, og det ser dårlig ut fremover.
For håpe FFXII blir en redning.

Der havna vel jeg langt ute på viddene, men jeg mener hvertfall at FFVII SKAL vinne!!
 
#4
Kan nesten ikke uttale meg om det for FFVII orket jeg ikke spille mer enn ca. 15 timer, og Chrono Trigger har jeg aldri spilt. Ville heller sett Super Mario Bros 3 mot Zelda: Ocarina of Time f.eks istedet for det som er nå ihvertfall.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#5
Den lista var en vits spør du meg. Hva gjør FFX og super smash brother melee på den lista ? Hvor er spill som Virtua fighter 4 og SF2, som begge to knuser Super smash brothers melee. SSBM er et jalla buttonmashing party spill, det er kanskje morro med 4 i promille.
Hvor er Baldurs gate spillene og fallout spillene ? Hvor er metroid spillene ? Hvor er Castlevania spillene ? Dette er spill jeg synes burde ligget blant toppspillene.

Det er et håpløst ranking system, det avhenger jo totalt av hvilke spill som blir pairet opp mot hverandre. At Knights of the old republic f.eks ryker i første runde er jo latterlig.

Nei. Konklusjon: Makkverk :p
 
#6
Square-Enix er noen kåte horer etter romertall, det skal være sikkert!
 
#7
Jeg synes iallefall at det er fotjent at FF VII er i finalen, men cronotrigge har jeg ikke prøvt, uansett så håper jeg at FF VII vinner!!!! Det må vinne!
 
#8
Vanskelig valg egentlig, men jeg stemte FFVII.

SSBM er et utrolig godt spill, men fortjener nok ikke å være på den lista.
 
#9
Jeg synes lista er helt grei jeg. Og jeg er ikke av dem som synes at Super Smash Bros Melee kom ufortjent høyt. Jeg synes faktisk SSBM er det nest beste GC spillet etter Zelda the Wind Waker. Både Chrono Trigger (ahhh t3h soundtrack :rulleøyne: ) og Final Fantsy VII (beste historie noen sinne) er utrolig bra spill og de ligger begge på min liste over de 10 beste spill ever. Skulle det hvert helt konge, måtte hvertfall Zelda A link to the past hvert blandt de to beste. :tommelopp:
 
#10
For meg som er motstander av RPG (ikke motstander da, men liker det ikke), så var ikke dette helt bra. Jeg savner spesielt spill som Metal Gear Solid/MGS2 og GTA: Vice City.

Neh, er det noe jeg har lært meg å ignorere, er det slike meningsløse kåringer en spillside har for å få flere besøkende.
 
C

Crizpy

Gjest
#12
Saken er vel enten FFVII eller oot.
Det hadde sikkert kommet med, men ettersom det havna sammen med FFVII blir det brått...umulig
 
#13
Wow, to like avatarer på rad! (Jeg og Crizpy, avataren hans er blandt de beste bildene jeg har sett!) Jeg prøvde FFVII en gang, men det sugde brutalt. (Utrykk tatt fra Crizpy) Grafikken var elendig, kontrollen var elendig, og jeg kom ikke lenger en til et annet rom i et liiite hus. :tommelned:
 
#15
Opprinnelig skrevet av Potetfar@06.06.2004, 17.59
Wow, to like avatarer på rad! (Jeg og Crizpy, avataren hans er blandt de beste bildene jeg har sett!) Jeg prøvde FFVII en gang, men det sugde brutalt. (Utrykk tatt fra Crizpy) Grafikken var elendig, kontrollen var elendig, og jeg kom ikke lenger en til et annet rom i et liiite hus. :tommelned:
Er det bare jeg som lo av dette innlegget? :ler:
 
#17
Opprinnelig skrevet av Potetfar@06.06.2004, 17.59
Wow, to like avatarer på rad! (Jeg og Crizpy, avataren hans er blandt de beste bildene jeg har sett!) Jeg prøvde FFVII en gang, men det sugde brutalt. (Utrykk tatt fra Crizpy) Grafikken var elendig, kontrollen var elendig, og jeg kom ikke lenger en til et annet rom i et liiite hus. :tommelned:
Du kan jo ikke forvente mer grafikk fra ett spill som ble laget i 1995-1997. Hvis du er en grafikk hore som er ute etter grafikk er FFVII definitivt ikke noe for deg, men hvis du hadde vært en person som legger mere vekt på historie og følelse, hadde du ikke sagt at FFVII er dårlig.

On topic: Jeg stemte klart FFVII en dog jeg har fullført Chrono Trigger. Begge spillene er driit bra både når det gjelder historie og alt annet som gjør ett rpg spill bra.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#19
Ripper du avatarer, gutt? UTROLIG PROVOSERENDE!!!1111