Gamer.no ble lagt ned

CyberK

Finner ikke på noe.
#1
Ser at gamer.no er på bar bakke og scrambler for å fikse nye digs, blant annet nytt forum. Siden spillegals toppsjefer har opptil flere forbindelser til gamer, så faller det seg vel naturlig å invitere dem inn til oss? :angel:
 
#2
Hahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahah etc.
 
#3
Ser at gamer.no er på bar bakke og scrambler for å fikse nye digs, blant annet nytt forum. Siden spillegals toppsjefer har opptil flere forbindelser til gamer, så faller det seg vel naturlig å invitere dem inn til oss? :angel:
Jeg foreslår motsatt. Gamer.no betaler noen av profilene på SG til å poste ekslusivt der. Jeg hadde glætt konvertert over dit for noen lapper i måneden. De har allerede tatt _LarZeN_ fra oss og hvem vet hvem de tar neste gang?
 
#4
Sånn for de av oss som sjelden frekventerer andre spillsider enn Spillegal: noen som kan forklare denne tek/gamer-situasjonen i grove trekk?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Edda Media (tidligere Orkla Media, amirite?) kjøpte halvparten av Gamer.no for noen år siden. Redaktøren (Tor-Steinar Nastad Tangedal, en... kar) eier den andre halvparten. Fast forward til forrige uke:

Edda Media: Okay folkens, her har dere kostnadskuttene som må innføres.
Gamer.no: Gå'kke.
EM: Dumminger.
G: Dumminger selv, vi bryter samarbeidet og mekker ny side.
EM: Okay.

Basert på det jeg leste på Dagbladet, så enkelte faktafeil må påregnes.
 
#6
Takk skal du ha. Man kanskje forenkle det ende litt mer ved å si at konflikten dreier seg om at noen mangler sine rettigheter, da.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#7
Nå har jeg aldri vanka på gamer.no heller, men hva er det som er så vannvittig dyrt med den sida?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#9
Jeg blir antagelig headhuntet som moderator, tenker å takke nei. Gamer forumet har jeg falt innom her og der, har vel en bruker og, men mesteparten av brukerne virker helt retard, så for min del ikke noe stort tap.
Det som derimot er drit er at et gamer forumet legges ned i det hele tatt. Jeg er som før nevnt ganske opptatt av spill-"kultur", og communityene er viktig grobunn. Forhåpentligvis kommer både Tek og Gamer med erstatninger fort, uten å miste for mange medlemmer.
 
#10
Ja ja, de ville ha meg også, jeg kunne fått 2 lapper hver uke for å poste der... men den jobben gjør jeg gratis her, dere burde være glad at dere har meg og Justin her... .
 

Jante

privileged CIS shitlord
#12
De ville gi meg 10k bare for å registrere meg der, men Endre ga meg mye cashmunies for å være ekslusiv.

:afro:
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#15
Må nevnes også at Edda tilbød å kjøpe ut den andre halvdelen for et bud som var uaktuelt for redaktøren, og som Edda ikke ville forhandle om (fortsatt i følge DB, da). Det betyr vel da at Edda har undervurdert Gamer.no-gjengen og trodd de ville la seg kjøpe for småpenger. Trolig undervurderer de spilljournalistikkbransjen også hvis de tror et nytt nettsted med f.eks. ulønnede skribenter vil kunne konkurrere med Gamer.
 

SHDR

Gullmedlem
#20
"Det jobbes imidlertid på spreng med å bygge opp en ny redaksjon – og vi har allerede en lang liste over potensielle skribenter."

Ny spillside under utvikling
Gudd løkk, sier jeg bare. Jeg har aldri hatt Eddas ressurser, men selv med en liten personlighetskult og masse pågangsmot var det jævlig vanskelig å motivere folk til å skrive for ikkeno, opprettholde en noenlunde habil mengde stoff og samtidig kvalitetssikre det. Hvis planen deres er å ha en heltidsansatt redaktør som gjeter en bunt med frivillige skribenter som er med mest fordi de får gratis spill og øl i ny og ne, så kommer resultatet til å bli omtrent slik som dette.