Games Workshop's Warhammer 40.000.000.000k Dawn of War 2

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#1
Teknisk sett er det ennå et rykte, men det er så mye man kan lese fra forskjellige kilder ang. relic's nye hemmelige prosjekt at det skal en del til for at det er noe annet.

Vi linker til lekkasjer;
http://www.gamereplays.org/community/index.php?showtopic=354554
You can't control more than six squads! I am not sure if this is campaign-only but the preview made it sound like it wasn't.
Vi linker til en side i siste PCGamer;
http://i4.photobucket.com/albums/y110/Darkwind212/DSC00790.jpg

Vi linker til bildet som silhuetten er basert på;
http://uk.games-workshop.com/download/popup.htm?/spacemarines/artwork/images/17-big.jpg


Skal man basere teorier på den belgiske artikkelen, så virker det som DoW2 kommer til å fokusere mye mer på tacticool squad greier, og ikke så mye basebygging og slikt. Høres positivt ut, synes jeg.
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Mer eller mindre det samme, men fra et annet hold.
-Two races revealed Orks and Space marines, more to come in future previews.
-Full co-op campaigns for both races, choose the missions you want to do to progress in campaign
-Squad limit cap of 6 squads, unclear if for singleplayer only or for both sp and mp.
-Upgradable gear for squad leaders similar to DC and SS.
-More animations
-Uses Essence engine (as in COH) with better havoc physics
-buildings can be garrisoned
-Proper scale, dreadnoughts are now bigger and can trample on orks.
-Contextual speech, for instance the Ork warlord will exclaim that the enemy leader has a thunder hammer etc.
-Destructable environments.
-lots of violence, parts of men can be ripped off, orks can be crushed etc.
-better AI similar to COH, squads will find immediate cover etc.
Hvis de har satt en limit på seks squads regner jeg med at kjøretøyer og sånt ikke er iregna. Da vil jeg tro man microer unitsene mye mer og at det er mer som brettspillet. Hvis det nå bare kunne vært turnbased hadde det vært verdens beste spill.
Uansett har de ingen unskyldning for å ikke ta med Tyranids denne gangen. Sist sa de det var fordi enginen ikke var god nok mens det nå kjører en nyere versjon av den fra CoH. :dry:
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#3
Vi linker til første skjermbilder;

ett å to å tre å fir å fem

Ikke så fælt interresant egentlig. Vanskelig å se hva som er nytt utifra bildene.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#11
Postet litt i hvaspillerdufortidentråden men kan likesågodt reiterere litt her også.

Det føles veldig minimalistisk, og mange misliker akkurat det. Ingen dybde, "noob friendly", osv.
Det er nesten ingen basebygging, dvs det eneste du kommer til å gjøre av bygging i det hele tatt er å deploye turrets og oppgradere control points med powergens.
Jeg liker det. Synes det er digg å kunne fokusere på enhetene mine over lengre perioder uten å få dårlig samvittighet av at jeg ikke bygger på basen min.

Man velger en commander før man starter, på samme måte som man velger rase. Commanderen er av typen hero unit og definerer hva slags global powers du har, i tillegg til at man kan oppgradere ham med opp til 3 av 9-12 duppeditter.

Cover er mye mer dynamisk enn i CoH, siden dreadnoughter og dill (tom. terminatorer) spaserer rett over det og raser det ned. På den annen side, så kan man søke tilflukt i krater som det blir mer enn nok av etter et par minutter.

Ranks for man også, og med dem følger det med unlocks som er alle helt kosmetiske. Jeg fikk en ny skin på scoutsene mine når jeg fikk rank 3 med spess marines.

Så.. ja.
 

oma

Village Drunk
#12
Noen andre steder med betanøkkler? Ser moro ut, og de er tom på auro gamer
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#13
Bolters. Er de stygge RATTATTATTA gønnere denne gangen også, eller skyter de faktisk tjukke rakettkuler?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#14
de er mer BUDDABUDDA nå, ja. Det tar vel sånn et halvt sekund før et heavybolter-prosjektil når målet sitt, som gir dem følelsen av vekt og masse.

Dreadnought med assault cannon er også ikke like bortkasta lenger. Den suppresser det meste infanteri på sikka et halvt sekund, og har en 'barrage' ability hvor den dekker rundt 30 grader rundt seg i full-auto, som raser ned bygninger og stæsj. Utrolig morro.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#15
Mwah. Kult. Gleder meg til å få RTS-trangen min tilfredsstilt med dette og SCII. =D
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Hvis du ikke greier å få Steam til å reagere nå så er det fordi betaen er åpen for alle og internettsene har knust hele greia. Dere får vente til i morra eller no.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Lasta det ned mens jeg sov, tenkte jeg skulle teste en kjapp runde før jeg skal på jobb, og... jeg fikk spille i ett minutt før skiten kræsja. Jaja. Det så fett ut, iallfall.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#19
Britene har all moroa, ser det ut som. :(

To celebrate the release of Warhammer 40,000: Dawn of War II, we’ve commissioned five ‘Life-Size’ Blood Raven Space Marine statues, and we’re giving one of them away to a member of the official Dawn of War II Facebook Page!

Standing over 2 metres high, these imposing figures have taken up residence in five GameStation stores across the UK (addresses below) – to be in with a chance of winning, all you have to do is visit a participating store, photograph yourself with the Space Marine statue and upload it to the ‘Fan Photos’ section of our Facebook page. You have to tag yourself in the picture, and tag the Space Marine with the name of the store you visited.

On February 26th, staff from the Gamestation store that hosted the Statue receiving the most tags will form a judging panel, and choose the winner. The entry judged to be the ‘most entertaining’ by the panel in terms of composition, content and artistic merit will be declared the overall Competition winner, and we’ll deliver the statue to a UK address of the winner’s choice!
PS. Bare meg som synes det er litt tacky å kjøre slike konkurranser via Facebook?
 

Jante

privileged CIS shitlord
#20
Dobbelpostorama!

NPD Sales Charts February 15-21

1. Dawn of War II
2. World Of Warcraft: Wrath of the Lich King
3. The Sims 2 Double Deluxe
4. The Sims 2 Deluxe
5. Spore
6. World Of Warcraft Battle Chest
7. World Of Warcraft
8. FEAR 2
9. The Sims 2 Apartment Life Exp. Pack
10. Crysis Warhead

Steam Sales Charts As Of March 2

1. Dawn of War II
2. Lost Planet
3. Empire: Total War (pre-sale)
4. Left 4 Dead
5. Empire Total War Collector's Edition
6. Counter-Strike Source
7. FEAR 2
8. Team Fortress 2
9. The Orange Box
10. Total War Mega Pack

Direct2Drive Charts As Of March 2

1. Dawn of War II
2. Drakensang
3. Empire: Total War (pre-sale)
4. Puzzle Quest: Galactrix
5. Rome: Total War
6. Defense Grid
7. FEAR 2
8. Empire Total War Collector's Edition
9. Fallout 3
10. Civilization IV
Når man slår både Wørld of Warcraft og The Sims, er det vel trygt å si at spillet er en suksess? For keiseren, etc.