[Multi] Gamescom 2014 14 - 17 august - Vil SG være der ? Booth babe wars!

Skal du til Gamescom 2014

  • Ja, selvsagt. Spill på dagtid, festing på kveldene <3

    Stemmer: 1 7,1%
  • Nei, har barn/kjerring/gubbe som har ødelagt all moro for meg :(

    Stemmer: 3 21,4%
  • Nei, gidder ikke. Holder å lese om gaming nyheter i bar overkropp hjemme.

    Stemmer: 10 71,4%

  • Totalt antall stemmer
    14
  • Avstemningen er stengt .
#1


Nå er billetter i boks til Gamescom. Jeg har aldri vært der før, men tenkte at i år var en god anledning å dra fordi vi får nok se og teste ganske mye fett til PS4/XboxOne/PC/Wii U

Har alltid hatt lyst å dra på en stor spillmesse, men E3 har vært litt langt unna men å reise til Tyskland er litt mindre stress for en som egentlig hater å fly.

For å få tak i billetter så må dere abonnere på nyhetsbrevet HER

Det er mulig å få tak i billetter på forhåndssalg (slik som jeg har gjort) men det kommer også for salg på et senere tidspunkt, dere vil få mail om når dette skjer.

Torsdag-Fredag : 11.50 Euro per dag
Lørdag-Søndag: 15.50 Euro per dag

For de av dere her som går under "presse" så får dere tilgang en dag før resten. Men det visste dere nok fra før.

Så dette på dagtid
Dette på kveldstid.. ?
\m/
 
Sist redigert:
#2
Gamescom har vært helt topp de gangene jeg har vært der (var vel 2007 og 2008, den gangen det var i Leipzig).

Men båsbertene … det er det kleineste, tristeste med hele opplegget.

At det der fortsatt pågår er en jævla skam.


..
Edit: Kan vi utvide alternativ 2 til "har barn/gubbe/kjerring"?
 
Sist redigert:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#3
Hvis han ikke lar deg reise på spillmesse er han ei kjerring.

Og når det gjelder "booth babes" så er alternativet at damer med modell som yrke ikke får seg jobb. Det går jo an å kle de litt mindre horete bare.
 
#4
Prøvde å legge til gubbe, men enten er jeg ubrukelig eller så går det ikke an å forandre en poll etter den er satt i gang.
Men la oss si kjerring er unisex, akkurat som bitch :) Problem halvveis løst.

Angående booth babes. Ser den at det er litt corny, men det hører med kulturen rett og slett. Dessuten er jeg ikke særlig politisk korrekt, om damer viser hud så er det helt greit for meg.

Så, ingen som skal dra foreløpig ? Vi er foreløpig 2 stk som har billetter, regner med å dra med meg minst 1-2stk til på denne galskapen. Blir konge
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Og når det gjelder "booth babes" så er alternativet at damer med modell som yrke ikke får seg jobb. Det går jo an å kle de litt mindre horete bare.
Dette her, er den beste logikken. "Vi trenger noe som kan reklamere for Call of Shooty på messa, forslag?" "Hva med undertøyskledde modeller?" "Vel, det passer egentlig ikke helt med en scifi-alien-skyter..." "Jammen ellers får de ingen jobb!" "Hvorfor sa du ikke det med en gang?! Stakkars småjenter, vi skal redde dere!"

Båsberter er en del av en kultur, det stemmer, men det er samme kultur som mener spill bare er for menn i alderen 15-30, at spill med kvinnelig hovedperson ikke selger, at innovasjon er for risikabelt, osv. Jeg veit ikke hvor mange som er enige med meg, men jeg merker at AAA-spill begynner å bli jævlig kjedelige om dagen.

Men ja, gidder ikke dra til Gamescom, skulle jeg vært på spillmesse ville jeg dratt til PAX eller Rezzed eller noe.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#6
Var der i.... 2011

Det var...

Svett

Anbefalles ikke, med mindre du liker mye støy, svette folk, køer, svette folk, overpriced mat, svette og rar kroppslukt.

Utelivet i Cologne er hella nica da, så det veier litt opp.
 
#7
Skal innrømme at jeg ikke egentlig liker køer, overpriset mat og mye støy. Men som gamer er vi ikke vant til svette og rar kroppslukt? Greit nok, mange år siden jeg var på store LAN men jeg husker at lukta bestod av svette nerder og ostepop (?). Joa, PAX hadde vært artig også. Men blir ikke det holdt i statene da? Kunne like så greit dratt til E3 istedet da.

Nå blir dette uansett en guttetur der Gamescom blir bare en del av turen. Har sjekket litt opp på nett og som Libresse sier så skal utelivet være bra, samme med mat og drikke. Pluss å få en uke fri fra fruen er aldri feil :p
Båsberter er en del av en kultur, det stemmer, men det er samme kultur som mener spill bare er for menn i alderen 15-30, at spill med kvinnelig hovedperson ikke selger, at innovasjon er for risikabelt, osv. Jeg veit ikke hvor mange som er enige med meg, men jeg merker at AAA-spill begynner å bli jævlig kjedelige om dagen.
Enig i at AAA spill kjører litt for trygt og at det blir veldig fort forutsigbart.
Men det skal vel litt mer til for å imponere oss spillere etter 25-30 år ? Er akkurat det samme med film, tvserier og musikk.. Det stagnerer før eller siden med det meste. Så det er ikke unikt for spill kulturen. Ikke lettkledde damer heller. Og er det bare meg eller er feminismen sterk her på SG? Mange damer som leser over skuldrene deres eller er dere genuint imot lettkledde damer?

Vet ikke helt om jeg kjøper argumentet : "Jammen vi prøver å gjøre spillkultur stuerent og 100% familievennlig" ;)
 
Sist redigert:

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#8
Enig ass, Dirty D. Skulle egentlig ønske at flere bransjer tok etter spillbransjen sånn sett. Dagligvarehandelen f.eks. Kassababes og ferskvarehunks (for de homofile, hallo, vi lever faktisk i 2014 her). Eller hva med klessjapper? Selgere helt uten klær som viser deg hva du bør ha på deg, helt uten påvirkning fra dem siden de tross alt går uten?

Eller i reklamebransjen. Ser det for meg med babyolje-reklamene. Det kunne ha blitt mange bra reklamer hæhæh.

Nei.

Jeg skulle faktisk ønske at spillkulturen var 100% stueren og familievennlig. Altså, misforstå meg rett, alle SPILLENE behøver ikke være 100% familievennlig, og innholdet i spillene behøver ikke å være stuerent, men selve spillkulturet trenger å være det. Hvorfor?
Fordi jeg vil veldig gjerne at flere folk som nå er utenfor spillkulturen kan se inn vinduet til kulturhuset å se at: Hey! Folk blir faktisk behandlet med respekt her. Folk er faktisk genuint hyggelige og ålreite mot hverandre.

Og feminist? Skjerp deg.
Man trenger faen ikke være feminist for å mislike ræva holdninger.
 
#10
Joda, jeg ser den. Du tok innlegget mitt litt vel alvorlig, var ikke 100% seriøs med feminist kommentaren min. Trodde jeg fremdeles postet på Spillegal jeg men ;) BÆSJ og PROMP, HELT OK. SA DU FEMINIST?!? F*** Y**!

Altså, kom an. Klart jeg vil at spillbransjen skal vokse seg stor og sterk. Og selvfølgelig skal det ikke være slik at jenter/damer/bestemor ikke klarer å finne noe de liker. Men man sitter litt i glasshus når man sier at lettkledde damer i spillbransjen ikke hører hjemme samtidig som man spiller noe japansk der pupper tyter ut over alt og kleskoden er skoleuniform.

For all del, om de fjerner båsberter så har det absolutt ingenting å si for spill og kulturen. Men å tvinge ting inn for å gjøre det politisk korrekt blir feil. Spill er ikke politikk, her bør vi ikke operere med kvoter slik at feks en viss prosent spill SKAL ha en kvinnelig karakter, en viss prosent skal ha en homofil karakter osv. Passer det inn i settingen, så flott. Da er det bare til å kjøre på. Men å gjøre det for å blidgjøre en viss prosent folk som tåler lite, nei snakk om.

@CockMcBalls Vet ikke hva du snakker om :angel:
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#11
Du er som en sånn amerikansk konservativ bestefar som nekter å innse at ting må forandre seg for at ting skal bli bedre.

Og jeg har da faen ikke snakket om kvotering. Det var faktisk litt sånn at jeg nesten håpet at du skulle beskylde meg for å ville ha kvotering, for er det noe jeg hater mer enn margarin, så er det kvotering.
Fy faen. Hvis noen tror at noe er så dritt for kvinner/menn at kvinner/menn ikke vil jobbe der, prøv kanskje å forandre på informasjonen om stedet/tingen/whatevs så kanskje det kan bidra til at flere kvinner/menn vil jobbe/være med på det?

Det at det nesten har blitt stuerent at boothbabes er på sånne messer er mye mye mye verre enn at en hel jævla kultur skal være stueren. En kultur betyr ikke at alt innenfor kulturen, eller... produktet av kulturen skal være stuerent.
Nå er jo sikkert ikke filmkulturen helt stueren den heller, men det er vel ikke halvnakne damer som står og fronter en pixarfilm på en filmmesse? Samtidig er filmkulturen helt åpen for at noen filmer er drøye, noen temaer som blir tatt opp innenfor film er ubehagelig og til og med drøyt og jævlig. Og noen ganger er det ting som er dumme bare for å være dumme. Det behøver fortsatt ikke bety at hele kulturen må bestå av urelaterte ting.
Man kan forstå at lollipop chainsaw sin stand på en messe hadde hatt en "boothbabe" der, selv om det fortsatt er nedverdigende. Men når det er boothbabes som bare går rundt på messa for å være det for at mannfolka høhøh skal stå å stirre på dem. Nei da.

Så nok en gang, selvom du sier at det du skrev ikke skal tas så seriøst. Skjerp deg.
 
#13
Er ikke booth babes et gjennomgående fenomen på alle slags messer ? Ser da booth babes på bil,båt, hardware, mobil -messer også.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#14
Bil og båtmesser er vel strengt tatt ikke alle slags messer. Interesse for biler og båter er jo generelt mannsdominert så er jo ikke overraskende det.
Det var for eksempel ingen boothbabes på barnemessa i lillestrøm. Ingen boothbabes på møbelmessa i frankfurt.
Det finnes messer som ikke bare prøver å fokusere på at menn er menn, blrublrburlbrubr, les vi menn.
Litt av greia med spill er jo at det er en del del damer som faktisk liker det, og ja, selv om det er mange damer som også liker biler og båter, så er det ikke en hovedperson i bilen/båten som er der halvnaken (være det mann eller dame) da er det bare en bil eller en båt.
I et spill blir det litt vanskeligere.
Det er jo blant annet en av grunnene til at Last of Us har fått så gode mottakelser. Det er en mann og en jente som er hovedrollene. Bare to vanlige folk. Det er jo blant annet det som også gjør at jeg liker Silent Hill 2 så godt. Damene og mannfolka er liksom ikke objekter, men folk, selv om skuespillet ikke akkurat er veldig bra. Men det blir jo bedre og bedre etterhvert..
 
#15
Vi slutta å være 14 år.


Det er jo blant annet en av grunnene til at Last of Us har fått så gode mottakelser. Det er en mann og en jente som er hovedrollene. Bare to vanlige folk.
Forsåvidt sant. Men så er det Naughty Dog vi snakker om. De kunne laget et spill der handlingen var lagt til Miami med masse lettkledde damer (i en troverdig setting) og fremdeles nailet det.
Så til syvende og sist var det ikke en mann og en jente som gjorde spillet fantastisk, det var bare en liten del av det. Uncharted serien benyttet seg av mer tradisjonelle karakterer som var typisk Hollywood, gjorde ikke spillene noe dårligere på noen måte.
 
Sist redigert:

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#16
Hør hva jeg sier da. Det er ikke snakk om selve spillene. Det er snakk om de meningsløse tilskuddene som er på de forskjellige messene. Det gir ingenting til formatet annet enn at mannfolkhøhøh og fjortissgutta kan gå rundt å runke på dem. Det er det.
Mulig du føler deg angrepet fordi det er akkurat sånn du føler det og at du føler at det er nødvendig at de er der slik at du også kan gå rundt å runke på dem, men det er ikke noen vits å prøve å forsvare det som om det er helt greit, for det er faktisk ikke greit.
Hva som skjer i spillene driter jeg i, det er ikke ekte. Det er ikke film heller. Kan selvsagt være usmakelig og slikt, men her snakker vi om noe som kun, KUN skal være objekter. Ingen kontekst. Gagner ingenting annet enn sånne som deg.
 

demake

Seksuelt godteri
#17
Hø hø er dere feminister eller???!!

...som om det skulle være noe negativt. Jeg er glad for at SG hever seg et hakk over det jævla pubertale promperomnivået som er på de fleste andre spillfora.

Det er ingen båstøser på brettspillmesser forresten.
 
#18
Hør hva jeg sier da. Det er ikke snakk om selve spillene. Det er snakk om de meningsløse tilskuddene som er på de forskjellige messene. Det gir ingenting til formatet annet enn at mannfolkhøhøh og fjortissgutta kan gå rundt å runke på dem. Det er det.
Mulig du føler deg angrepet fordi det er akkurat sånn du føler det og at du føler at det er nødvendig at de er der slik at du også kan gå rundt å runke på dem, men det er ikke noen vits å prøve å forsvare det som om det er helt greit, for det er faktisk ikke greit.
Hva som skjer i spillene driter jeg i, det er ikke ekte. Det er ikke film heller. Kan selvsagt være usmakelig og slikt, men her snakker vi om noe som kun, KUN skal være objekter. Ingen kontekst. Gagner ingenting annet enn sånne som deg.
Føler meg angrepet ? lol, nei. Vi er tydeligvis bare ikke enige her. Ikke en stor greie med mindre du vil det skal være det.
Og angående hø hø feminister, jeg traff tydeligvis en nerve eller noe her :confused:
Som sagt, var ikke ment 100% seriøst men responsen på kommentaren begynner å bli litt humoristisk.

EDIT: Nå ble hele greia litt negativ og det er nok like mye min skyld antar jeg.
Fokuset skulle egentlig være Gamescom og spilla som dukker opp der. Så jeg setter strek over båsberter, f******** osv.
 
Sist redigert:

demake

Seksuelt godteri
#19
Herregud, så ufattelig rævva du er.