Gammle Eventyr Spill

Jeg savner di gammle eventyrspilla fra Lucasarts og Sierra.... Noen som vet hvor en kan få kjøpt dem? Om en i det heletatt kan det?

Hadde vært morro med Monkey Island 1 cd versjonen som hadde voice acting...samme med Loom.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Alle LucasArts' spill kan kjøpes fra LucasArts' egen webshop på nettet: Clicky!

Men med de prisene og frakta ville jeg heller sjekket eBay eller QXL.

Lodin

Der Waaaah
De fleste butikker som Spiderman selger jo frotsatt pakker med Lucasarts sine gamle spill. Trur det er sånne kombinasjoner som Monkey 1 + 2 og Day of the Tentacle + Full Throttle.
Legg også merke til at du må bruke denne emulatoren for å få dem til å kjøre.
Ufattelig nok har LA prøvd å stanse det prosjektet ved flere anledninger, selvom det er den eneste måten å få produktene de fortsatt tjener penger på til å fungere. Sier litt om dem.

Okay...ja stemmer det. Har sett Spiderman har noen av di når det nevnes. Men må en laste ned noe for å få dem til å funke?

Det virker jo helt vilt av Lucasarts å gi ut et gammelt spill som ikke vil fungere i XP vel?

The Dig og Full Throttle finnes i hvert fall i XP-støttende versjoner. Men Sam & Max Hit the Road og Day of the Tentacle må du nok bruke scummvm. Ellers så har de The Dig, Full Throttle, Sam & Max + Day Of The Tentacle og Escape from Monkey Island på cdon.

Og angående den Monkey Island 1 og 2-pakken så går den jo for 300-400 kroner på ebay. Da snakker jeg om CD-versjonene, komplett i stor boks og slikt. Jeg har i så fall aldri sett en DVD-lignende versjon av Monkey Island 1 og 2, så finnes det overhodet? De har i så fall ikke det på Spiderman her i Bergen.

Ok, og med andre ord finnes det heller ikke en oppgradert billig versjon i DVD-cover uten manual, slik som for eksempel med The Dig og Full Throttle?

Redigert: Sjekket Mobygames.com, så pakkene som finnes er:
- Vanlige seperate diskettversjoner.
- Madness-pakken (1 og 2 + demo av Monkey Island 3)
- Triple-pakken (1,2 og 3)
- Bounty-pakken (1,2 og 3)

Opprinnelig skrevet av Thinaran@30.08.2005, 17.49
Monkey Island 1 og 2 har aldri funnes med tale, nei.
256662​
Jeg er 98% sikker på at det gjør det. Altså nr 1 har det...ikke nr 2. Jeg kjøpte cd-rom spiller med en gang den kom og husker godt at jeg hadde Monkey Island på cd med tale og bedre musikk en diskett utgaven....

Skaff deg Lucas Arts Entertainment Pack som inneholder:

Grim Fandango
Sam and Max: Hit the Road
The Dig
Full Throttle

Alle fire funker fint på Xp, uten noe program som Scumm.

Terje

mostly harmless
Opprinnelig skrevet av LarZen
Jeg kjøpte cd-rom spiller med en gang den kom og husker godt at jeg hadde Monkey Island på cd med tale og bedre musikk en diskett utgaven....
Må si meg enig med Thinaran her. Det finnes ingen Monkey Island 1 med tale. Første Monkey Island med tale var 3ern. Derimot kom det en utgave med oppgradert musikk, ja. Er nok den du tenker på. Talen har du nok fantasert. :)

Opprinnelig skrevet av Tallhill+30.08.2005, 19.31-->
<!--QuoteBegin-LarZen
Jeg kjøpte cd-rom spiller med en gang den kom og husker godt at jeg hadde Monkey Island på cd med tale og bedre musikk en diskett utgaven....
Må si meg enig med Thinaran her. Det finnes ingen Monkey Island 1 med tale. Første Monkey Island med tale var 3ern. Derimot kom det en utgave med oppgradert musikk, ja. Er nok den du tenker på. Talen har du nok fantasert. :)
256701​
[/b]
Okay...det er mange år siden nå så kan nok være jeg husker feil ja... :svette:

Jeg kan trøste deg med at både Indiana Jones and the Fate of Atlantis og Loom finnes med tale, så det var jo ikke utenkelig at også en av de eldre Monkey Island spillene hadde dette. Trist at det aldri kom, men i så fall måtte det nesten vært Dominic Armato som Guybrush og Earl Boen som LeChuck også i de gamle spillene.