[GBA] Harvest Moon: Friends of Mineral Town

Endre

Ødela forumet
#1
Det er min første sommer nå, og jeg har fire voksne høner og en beibi-ku (jeg vet hva det heter <_<). Har også lagt opp et fast opplegg som jeg følger hver dag, og det går sånn som dette:

- Stå opp
- Kose/klappe/leke med hunden min (vel, egentlig løfter jeg den bare, men jeg kan vel late som jeg klapper den?).
- Dra ned litt honning fra treet for så å legge honningen i forsendelsesboksen(shipment box høres litt kulere ut :rolleyes: ).
- Samle inn fire egg/legge de i forsendelsesboksen.
- Kose/klappe/leke/løfte opp fire høner.
- Legge ut mat til fire høner.
- Vanne et 3*3 felt (bortsett fra den i midten :doh:) hvor jeg har plantet ananas.
- Fortelle kua mi hvor glad den ser ut.
- Børste kua mi.
- Si til hesten jeg passer på at den må bli stor og sterk.
- Børste hesten jeg passer på.
- Ta med meg kurven min og samle inn forskjellige gress-sorter (røde, grønne, blå, lilla).
- Hvis jeg får tid: grave etter sølv og kobber i en gruve i nærheten.
- Og hvis jeg har enda litt tid: Slappe av i boblebadet/kurbadet/et eller annet.
- Legge kurvens innhold i forsendelsesboksen.
- Sove.

Har egentlig ikke holdt på så altfor lenge, men jeg satt meg ned med spillet idag og nå er jeg virkelig hekta. :ninja: Regner med at Lakitu og Chaz fra forumet her fortsatt spiller det, og det er kanskje fler som også gjør det? :)
 
#2
jeg spilte det før.
jeg ble skikkelig hekta, men ble litt kjedelig etterhvert når alt ble en rutine og man ikke hadde tid til overs får å ha det morro...
 
#3
Jeg spilte det et par års tid (gametime).

Men så dukket Harvest Moon på GameCube opp, så nå spiller jeg mest den. Det er ganske mange forskjeller fra GBA-versjonen, den største forskjellen er at det er mindre stress enn GBA-versjonen, du har mye mer tid til å gå rundt og slappe av og snakke med folk fordi klokka går mye saktere. Det er også mange fler events og cutscenes, der man dater damene, eller hjelper en gammel oppfinner, eller er på kaffebesøk. Grafikken er faktisk utrolig bra, med ordentlige skygger som flytter på seg når sola beveger seg over himmelen, og skikkelig stemningsfulle lyder og musikk, gjør at det blir et fantastisk avslappende spill. Det minner mest om en krysning mellom GBA-Harvest Moon og Animal Crossing.

Forøvrig har jeg hørt at spillet allerede er ute av produksjon til GameCube (ihvertfall PAL-versjonen), så de som er interessert i denne bør skaffe seg den før den forsvinner fra butikkhyllene for godt. Om et par år går antagelig PAL-versjonen for veldig mange penger på eBay.
 

Endre

Ødela forumet
#4
Litt off topic: Er det mulig å linke opp GBA-versjonen (PAL) med Gamecube-versjonen (US)? :unsure:
 
#5
Opprinnelig skrevet av ILiuz@07.04.2004, 11.38
Litt off topic: Er det mulig å linke opp GBA-versjonen (PAL) med Gamecube-versjonen (US)? :unsure:
Så vidt jeg vet så er jo GBA sonefri, å da går det sikkert!
 
#6
Er Harvest Moon yil Gamecube Bra????
Det er ikke sånn som animal crossing eller.no eller??? for det ble jeg lei etter ganske kort tid.... :yawn:
 
#7
Opprinnelig skrevet av soppe+07.04.2004, 11.41-->
<!--QuoteBegin-ILiuz
@07.04.2004, 11.38
Litt off topic: Er det mulig å linke opp GBA-versjonen (PAL) med Gamecube-versjonen (US)? :unsure:
Så vidt jeg vet så er jo GBA sonefri, å da går det sikkert! [/b]
GBA er sonefri. Men det betyr ikke at det alltid funker å linke en europeisk versjon av et spill med en amerikansk versjon av et spill (eller japansk versjon). Tror det varierer litt. Hvordan det er med GBA til GC og forskjellige versjoner vet jeg ikke.

Forøvrig har jeg hørt at spillet allerede er ute av produksjon til GameCube (ihvertfall PAL-versjonen), så de som er interessert i denne bør skaffe seg den før den forsvinner fra butikkhyllene for godt. Om et par år går antagelig PAL-versjonen for veldig mange penger på eBay.
Håper ikke det gjelder NTSC U/C-versjonen også. Tror jeg får se å bestille det med en gang. Likte Animal Crossing (og brødrene mine er helt hekta på det), så vil sikkert like Harvest Moon: A Wonderful Life også.

Edit: Og Harvest Moon: A Wonderful Life (GC) er bestilt. :D
 
#8
Opprinnelig skrevet av Psykopat@07.04.2004, 11.12
Er Harvest Moon yil Gamecube Bra????
Det er ikke sånn som animal crossing eller.no eller???  for det ble jeg lei etter ganske kort  tid....  :yawn:
Det har likhetstrekk, men det er faktisk slik at det skjer ting i spillet, i motsetning til Animal Crossing.
 
#9
Jeg skal begynne på det jeg også,nå har jeg venta på det og spilt på GBA. Men nå har Lakitu tatt det med seg hjem,så nå skal jeg bli bonde også.
Gøy på landet,gøy på landet sånt no hakke vi i by'n..................
 
#10
Jeg har det, men lurer på noe, for jeg syns ingenting forandrer seg i spillet jeg:

Hvordan får jeg en jente? Snakker man til de får man bare den samme kjedelige responsen, samme hvis man gir de en blomst eller en melke tønne for å si det på den måten.

Og, hvordan får man flere kyr? Hester, fjærkrek og denslags?
 

Endre

Ødela forumet
#11
Har ikke satt meg inn i dame-opplegget enda, men tror det går ut på at du må være på bestemte steder og si bestemte ting for at damene skal like deg bedre (da skal visst hjertet skifte fra sort til en annen farge (husker ikke hvilken)). Når det gjelder kyr så må du kjøpe Mirakel-greia som gjør at kua di blir gravid... for å få flere høner legger du bare et egg i rugemaskinen.

Nå har jeg skaffa meg en sau og kua mi er gravid, samt at jeg har kjøpt nok Mirakel-greier for å få hele gården min full av dyr. Har også bygd ut huset mitt bittelitt. :D
 
#12
Opprinnelig skrevet av CubePro@07.04.2004, 18.24
Jeg har det, men lurer på noe, for jeg syns ingenting forandrer seg i spillet jeg:

Hvordan får jeg en jente? Snakker man til de får man bare den samme kjedelige responsen, samme hvis man gir de en blomst eller en melke tønne for å si det på den måten.

Og, hvordan får man flere kyr? Hester, fjærkrek og denslags?
Du får en jente etter et år, men til høsten får du lov å fri til den du vil ha. De tre aktuelle jentene har dagbøker liggende gjemt der de bor som du kan snoke i og se hvor glad de er i deg. De liker forskjellige ting, så du må prøve å gi de ting du graver opp hos arkeologen, retter du lager, etc. Noen ting blir de superglad for, så da er det bare å pøse på. Du må også si de rette tingene når det skjer events der du er på "date" med de.

Du må bestille ting hos han som bor på gården din. I huset der kassen som du putter ting du vil selge i er det en bok. Du må velge trynet til han som bor på gården din, og da får du opp en bestillingsliste med ting han kan kjøpe til deg. Både sauer, kuer, høns og masse redskaper kan du bestille.

I tillegg kan du kjøpe enkelte ting hos Van når han er på besøk i byen (fiskestang og børste er nyttig).

Hest får du i gave i løpet av det første året.

I tillegg er det masse andre ting som skjer ettersom dagene går. Man må traske litt rundt og snakke med folk, og plutselig skjer det et eller annet.
 
#13
Jeg har det spillet og jeg synes det er altfor tungvint og lite artig. F.eks. sliter jeg med å finne når det passer best å legge seg og de dær sprites som jeg vil leke med, finner jeg ikke ut kor lenge jeg må besøke før setter igang å leke. Og hvordan skal man finne seg husdyr? Han godeste fyren blir jo sliten, nesten med engang jeg setter igang å arbeide på gården. Går det ant å få han til å ete mat for å bli kvitt den h*%/§es blå fargen på ansiktet, eller e' den eneste måten å bli kvitt blåfargen han på fjeset å ha han oppi den dær j$£@a varmekilden? For det synes jeg jeg taper tid på. Grrr :mad: , for ett frustrende dumt spill. Hater den og angrer på at jeg brukte 500,- på den. Oppskrytt spill spør du meg...

Jeg er glad jeg ikke rakk å kjøpe GC-utgaven. Da sparte jeg ihvertfall 600,- på det. Jippi!
 
#14
Hva går dette spillet ut på?
 
#15
Jeg spiller, og synes det er gøy. Men jeg suger visst ganske kraftig så alt jeg har er en hest...

I dette spillet er man en bonde, og det er meningen å utvide gården sin, skaffe seg dyr, tjene penger, fiske, finne verdifulle metaller, legge ann på jentene i byen osv... Det er et stragegispill.
 
#16
Jeg spiller harvest Moon: A Wonderfull Life. Det er et skikkelig kosespill. En trenger ike stresse livet av seg heller.

Dagen er slik:

Jeg står opp
Gir sønnen min en klem og snakker med kona mi
Jeg vanner plantene mine, særlig det ene eple treet mitt
Jeg jeg vasker dyrene mine, bla. oksen Horny og kua Milky. Og melker kyrene.
Jeg henter egg hos hønene mine, som alle er oppkalt etter ei veninne av meg :p
Så slår jeg litt gress
Graver litt i ruin feltet
Deretter gjør jeg hva faen jeg vil :)

Intet stress!