GBA SP - anbefalinger

#1
Ja.. Jeg tenker på å kjøpe en SP en av de neste dagene (så har jeg alle dagens konsoller - både håndhold og «stasjonær» ;)), men trenger en siste overtalelse.

Tingen er da:
- Hva følger med SP-en utenom GBA-en, manualen og boksen?
(Følger det med Headset?)

- Er det noe annet hardware-messig jeg bør ha meg?

- Jeg tenker på å kjøpe en av Pokemon-pakkene (en med rød GBA, veske og Ruby, og den andre med blå SP, veske og Sapphire).. Men jeg har hørt flere si at ett av spillene var elendig i forhold til noe med det andre (jeg husker selvfølgelig ikke hvilket det var snakk om). Hvilken pakke bør jeg velge?

- Tips til «must-have-spill»-

Takk. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
- Hva følger med SP-en utenom GBA-en, manualen og boksen?
Det følger med en lader. En ting som er viktig å merke seg er at det IKKE er uttak for headset bygd inn i GBA SP - for å få brukt headset må du kjøpe en liten ledningstump som fungerer som adapter. Seksti flis betalte jeg for min.

- Er det noe annet hardware-messig jeg bør ha meg?
Egentlig ikke, bortsett fra den nevnte ledningstumpen. Ah, og en linkkabel hvis du har tenkt å spille med andre. Og det har du nok, håper jeg. :)

- Tips til «must-have-spill»-
- Final Fantasy Tactics Advance
- Advance Wars 1 og 2 (de er kanonbra begge to)
- WarioWare Inc.
- Mario & Luigi: Superstar Saga (hvis du digger Nintendo generelt og rollespill spesielt)
- Metroid Fusion, eventuelt også Metroid: Zero Mission
- Mange andre jeg har glemt :p

Tips til Must NOT have-spill:
- Iridion 3D. Fy faen så grønnjævlig dette spillet er. Måtte pesten ta de som har laget det.

PS: Jeg har ikke spilt noen av Pokemon-spillene og er heller ingen stor Pokemon-fan, så kommentarer om de spillene må nesten noen andre ta seg av. :)
 
D

Deleted member 91

Gjest
#3
- Følger ikke med headset, men lader og oppladsbare batterier. Øhm... Ja.

- Headset er vel ganske smart, kanskje ET STILIG KLISTREMERKE Å HA PÅ!

- Ikke vet jeg, spør noen andre. :$

- Advance Wars 2: Black Hole Rising, alt. Mario & Luigi: Superstar Saga. ;)
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#4
Ikke glem Megaman Zero 1 og 2, og Fire Emblem. Golden Sun 1 og 2 er også verdt å få med seg, likeså Super Mario Advance 3: Yoshi's Island, og de kommende Sword Of Mana og Boktai. Garantert noen av de feteste spillopplevelsene på den lille, sexy, håndholdte rakker'n(nei, jeg tenker ikke på Peewee'en din/min/sin)!

kanskje ET STILIG KLISTREMERKE Å HA PÅ!
Jess, fede sager. Jeg har en blå GBA: SP med et Poliwag-klistremerke. Bøse saker.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#5
Ja, jeg trenger et klistremerke. Vet du om en bra netshop for klistremerker?
 
#7
Yey, takker folkens.
Hvor får man kjøpt denne ledningstumpen da? Må ha mulighet for headset.. ;)

Til klistermerke-folka:
Det er visstnok sånn rart mønster på disse Pokemon-GBA-ene, så da overgår jeg dere. :p

PS! Trenger fortsatt en anbefaling på hvilken Pokemon-pakke det blir, om ikke begge er helt prikk like, bortsett fra denne spesielle Pokemon-en.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#9
DAMN, Lodin - ekstremt kult. Din, eller? Isåfall, hvor fikk du klistremerket fra? Hittil har jeg bare funnet étt tøft klistremerke, og det er fra Ill Mitch's side.
 
#11
Golden Sun 1 & 2
Mr Driller
Pokémon Pinball
Warioware Inc (Hvis du digger 1000-vis av gale mini-games)
Harvest Moon
The Legend Of Zelda: A Link To The Past
Bomberman (kult hvis du har link-kabel og spiller med venner)
Mario Kart

Vel det var de jeg kunne komme på i farten.
 
#12
Opprinnelig skrevet av Baronen@03.05.2004, 18.48
- Følger ikke med headset, men lader og oppladsbare batterier. Øhm... Ja.

- Headset er vel ganske smart, kanskje ET STILIG KLISTREMERKE Å HA PÅ!

- Ikke vet jeg, spør noen andre. :$

- Advance Wars 2: Black Hole Rising, alt. Mario & Luigi: Superstar Saga. ;)
Oppladbart batteri faktisk.

Foxy Mary: mener du bomberman tourament ( også kalt bomberman story) ?
ja, det spillet er veldig morro.
Anbefaler også GS 1 og 2 ( mine favoritter ) , crazy racers, Zelda alttp , Harvest Moon, Mario & Luigi: Superstar Saga , FFT: A , Advance Wars 1 og 2, WarioWare Inc. , Lunar legend, pokemon r/s , megaman battle network spillene ( naise )

sikkert flere... men kommer ikke på de nå..
 
#13
Pokémon og WarioWare er de spillene jeg har spilt mest. Herlige spill. Selv skal jeg kjøpe Pokémon Fire red/ leaf green selvsagt, Advance Wars 2 i nær framtid og kanskje Exitebike eller Bomberman av disse nye NES klassikerene porta til GBA ;)
 
#14
Ja... når vi er inne på disse NES-portene. Noen som vet når dem kommer til Europa?
Jeg har hvertfall ikke sett noe til dem enda, de ser herlige ut :)
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#15
GBA SP er en fin ting å ha. Jeg kan anbefale den, en fornøyelse å spille på den.

Spill jeg mener du må ha er:

Castlevania -Aria of sorrow
Castlevania -Harmony of dissonance
Castlevania -Circle of the moon
Metroid Fusion


Sikkert mange andre også, men dette er nå de beste synes jeg. Ja, jeg er castlevania fan. Skal du velge et av Castlevania spillene, så anbefaler jeg Aria of sorrow. Aria of sorrow er ikke bare det beste castlevania spillet på gba, det er også et av de beste i hele serien.
 
#16
Must på GBA SP
Metroid Fusion
Metroid: Zero Mission (har enda ikke skaffet det selv, men en remake av Metroid må jo være bra)
Pokémon Ruby eller Pokémon Sapphire
Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 3 (om du ikke har det på NES eller SNES)
Donkey Kong Country (om man ikke har det på SNES)
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Opprinnelig skrevet av Jani@04.05.2004, 18.21
Ja... når vi er inne på disse NES-portene. Noen som vet når dem kommer til Europa?
Jeg har hvertfall ikke sett noe til dem enda, de ser herlige ut :)
250-300 kroner for gamle NES spill? Ærlig talt, da investerer jeg heller i en flash-cartridge og en emulator. Hadde Nintendo i det minste putta to eller tre spill på hver cartridge så kunne jeg til nød gått med på det, men akkurat nå føles det som om de snyter folk.
 
#18
Disse "Classic NES" ligger på $32.95 CAD på DVDBoxOffice, som er ca. 170 NOK, så det er ikke så utrolig dyrt (man slipper jo også toll siden det koster under 200 NOK, men så slipper man jo toll uansett på DVDBoxOffice).

Men veldig billig er det jo heller ikke, og prisen vil nok bli 200-250 NOK i Norge.

Spillene kommer forresten 8. juni til Nord-Amerika.

Selv skal jeg nok ha Ice Climbers i hvert fall. Mest fordi jeg aldri har spilt det før, men også fordi det er et artig samleobjekt.
 
#19
Synes ikke summen er så gal jeg når man tenker på at alle disse NES spillene er kvalitetsspill som kun har mangeler på grafikk og lyd. For de interesserte (som meg) er dette en drøm. Hadde selvfølgelig ikke gjort noe om Nintendo hadde senket prisen på de, men jeg mener altså at spillene er vert 200-300kr.
 
#20
Kommer nok til å importere noen NES-klassikere fra DVDboxoffice.com selv..

Men men, da er SP-en i hus. Tok Sapphire-pakken.. altså blå SP, Pokémon Sapphire og Pokémon-bæreveske. Plukket også opp denne «ledningsstumpen». :)

Er storfornøyd med den den lille tiden jeg har hatt den, Sapphire er jo artig. :)
Nå skal det bare skaffes noen flere spill, så er vi i rute ;)

Takker alle som har kommet med tips og synspunkter.