Generelt-delen er den bpste delen...

Drauden

SGs kollektive lillebror
#1
... og dette vet selvfølgelig vi, men ikke resten av verden siden den er jo lukket. Flere av gangene jeg har prøvd å introdusere kompiser til SG så har de blitt stoppet av hele dealioen med at vår aktivitet først og fremst er på generelt-delen, som ikke de ser engang. Det går ofte litt lang tid mellom postene i våre spillrelaterte delforum til at de gidder å henge lenge nok, også ser jeg bare dum ut som anbefalte dem et dødt forum!

Så det jeg da prøver å si er at vi ikke nødvendigvis må åpne den helt opp for nye medlemmer, men hvertfall vise at den eksisterer ved å la dem kikke. Sånn at det hvertfal er klart at SG består av mer enn bare noen innlegg daglig, og sånn at de kanskje har en grunn til å fortsette.

Mine fem øre.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#2
Jepp, krav om postcount for å se og poste i Generelt er noe jeg ysnes vi fint løpende kan komme tilbake til, er det samme behovet her nå som da vi innførte det eller burde vi bare forandre antall posts, hva tenker folk?

Jeg ser også godt greia med at nye brukere ikke får ordentlig inntrykk av forumet uten tilgang til Generelt, samtidig er jeg veldig happy med at delforumet ikke popper opp i googlesøk.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#3
Jeg vil ihvertfall ikke at alle i enhver skal ha tilgang til sg.
Alle og enhver. E he he. Heh.
 
#4
Genereltdelen burde være skjult som i dag med samme krav til antall innlegg. Samtidig burde man få opp aktiviteten og viljen til å poste i spilldelen av forumet, uten at jeg har noen gode forslag til hvordan man gjør det her og nå ehe
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#5
Jeg tror ikke jeg har noen umiddelbare kvaler med å la omverdenen se hva jeg skribler her, men kanskje man kan vurdere å bare la de som faktisk blir medlem se hva som skrives her? Then again, det går jo en hårfin linje mellom slike som Ribba som vi skikkelig ikke vil at skal lese ting her; og Vantina, som det bare er gøy at kan passiv-raege over hva hun leser her. Og, igjen igjen, så er det ingen som hindrer ribba i å lage bruker, skrive tjue innlegg, og så lese i vei, så jeg ser ikke heeelt hva tjue-grensa skal være godt for sånn sett.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#6
Kompisen min butthurter over at hun ikke kan se shizzletråden. Det er vel den største tragedien i denne saken.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#8
Hva med å la film og musikkdelen være åpen?!?!?!
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#9
Men er vi så sjukt mindre uoffentlige om vi bare krever regging og ikke nødvendigvis tjue innlegg? Ser for meg at de tjue innlegga ikke trenger å ha så mye å si either way, også kan vi bare pælme ut folk som rett og slett ikke har godt av å være her inne?
 

Terje

mostly harmless
#11
Såå.. en splittelse? En litt mer åpen generelt-del og en mer lukka for de ikke-bra-for-offentligheten tinga?
 
#12
Om generelt blir åpent (og derav søkbart) skal alle postene mine purges.

Og det her lukter så jævlig sexbomb atte hjælp. Om det er 5 eller 10 posts har lite å si, bare det er noe.
 

demake

Seksuelt godteri
#13
Hva Eivind, Aslak og Jonatan sier. Synes ikke at generelt-delen skal være åpen og søkbar.
 
#14
Er på ingen måte interessert i å ha random lurkere på mitt SG. Det er Spillegal, og dei som synes det er så ille å skrive 20 innlegg om spillrelaterte ting hører faktisk ikkje heime på Spillegal. Greit nok, det var heile Ribba-greia som lukket generelt-delen men dæven eg er glad det skjedde. Eg skriver ting her eg ikkje forteller til så fryktelig mange, og stiller meg bak det Eivind sa om at hauger av posts må fjernes om generelt blir søkbart.

Drauden, kompisen din kan skrive om yatzy om han vil. Prøve å selge ein kortstokk gjerne. Samma det. Kva er galt med å kreve litt effort?

Samtidig ser eg poenget, det startes ikkje så ofte nye tråder om spesifike spel lengre. Hadde ein tråd eller to eg ville starte sjølv, men mistet gløden pga andre interesser og allerede gjennompløyd mark (kva har ikkje allerede blitt sagt om Chrono Trigger og Zelda 3 liksom).

Hum, apropos. Fekk ide til ny tråd. Spillrelatert. Smal, til og med. Nesten elitisk.
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Jeg driter i det, men ser Ribbaproblematikken. Flytte den tråden og skjeraene til et nytt skjult underforum med postekrav?
 

demake

Seksuelt godteri
#16
Eller bare drite å gjøre noe fordi det er best akkurat som det er.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#18
Fraråder Guilty Pleasure-tråden. Visse ting skal holdes innenfor SGs fire virtuelle vegger
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#19
Støtter å kreve registrerting, men ikke nødvendigvis en viss postcount. Tonen vi holder internt kan nok virke litt røff sett utenfra og se litt stygg ut tatt ut av kontekst. Tror også det hjelper den joviale stemningen oss i mellom at vi er klar over at det er litt lukket og semi-privat, selv om for så vidt hvem som helst kan bli medlem.
 
#20
Poenget mitt er at tersklen mellom å registere seg og å registere seg for å så poste 10/15/20 ganger for å snoke er enormt høy for de fleste. Jeg liker å ha et relativt personlig sted hvor jeg kan utlevere både meg selv og andre uten å bekymre meg for videre konsekvenser. Det høres kanskje paranoid ut men det er litt av sjarmen vi har nå er at alle, til og med de som kanskje ikke liker hverandre så godt, er såpass trygge på hverandre at vi kan stole på at ingenting havner på avveie.

Jeg vet ikke hva satsningsområdet til SG blir, om det blir miljøet rundt hva vi har skapt eller diskusjonene rundt spill og alt annent i andre rekke isåfall, uansett ser jeg ikke hvordan et evt. enda mer lukket underforum vil tjene til noe som helst (denne diskusjonen har vi hatt tusenvis av ganger men), men samtidig ser vi jo at en del av kjernemedlemmene vil endre oppførsel dersom alt blir relativt lett å lete opp.