Grand Theft Auto III er 10 år! (Og kommer til en mobildings nær deg)

CyberK

Finner ikke på noe.
#1
I anledning at det er ti år siden vår favoritt-mordsimulator kom ut har Rockstar tenkt til å gi ut GTAIII til iOS og Android, og i tillegg har de laget en ækksjon-figur av Claude. Obs obs: Kommer bare til spesifiserte kraftige Android-enheter, så om du skal kjøpe nettbrett eller mobil i nær fremtid husk å sjekke den opp mot listen over støttede enheter. Mitt nettbrett er støttet, så æ glær mæ.

Gametrailers har mer om dette.

Fy farao folkens, da GTA III kom ut hadde jeg aldri sett for meg at man en dag kunne sitte og spille det på mobilen. (inb4 "Jammen kontrollen kommer til å være så ræva at det uansett er uspillbart.")
 
#2
Husker jeg ble blåst vekk av GTA 3 da jeg kjøpte det. Hadde ikke fått med meg noe av hypen rundt det og ble litt overrasket da det brått dukket opp i sjappene og ryktene begynte å spre seg om hvor jævla fett det var. Jeg likte GTA 1 og 2, men treern var faenmeg the shit. Selv om jeg aldri runda det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#5
1 og 2 er gratis uansett da. (jada, det er fortsatt et bra tilbud)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#7
GTA 3 var faen meg sakene. Eller, det er fortsatt sakene, bare at Vice City og San Andreas er så utrolig mye sakenere. Har likevel fullført spillet 100% nesten fire ganger. Når jeg sier nesten er det fordi jeg fikk en glitch den ene gangen som gjorde at jeg ikke fikk tatt ett av de siste oppdraga. Blir nok en runde til snart, men ikke på no mobildill.
 
#8
Sånn rent bortsett fra at GTA Vice City hadde bedre story, og en 80-talls atmosfære, vil jeg påstå at GTA 3 var hakket bedre. Vice City var flatt (like Miami sannsynligvis er) og kjedelig (noe Miami sannsynligvis IKKE er), og jeg har noe spesielt ved seg i at det bare er GTA 1 i 3D. Ren konsentrert moro er vel noe som kan beskrive GTA 3 best, fremfor GTA Vice City og i enda større grad San Andreas som ble større og dypere, kanskje på bekostning av moroa. For min del har jeg ihvertfall spillt meg et stykke inn i GTA 3 flere ganger enn Vice City og San Andreas som har blitt lagt til side etter at jeg fullførte det første gangen.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#9
Husker back in the days når jeg leste om størrelsen på San Andreas i det offisielle Playstation-magasinet (kjøper noen dette enda?). Måtte nesten ha surstoff etterpå. Hadde glidd rett inn i NeoGaf!
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#10
Jeg var ikke 10 engang første gang jeg spilte det spillet. Det kan ikke være bra.
 
#12
Tok ikke lang tid etter konfirmasjonen før jeg røk ned på Ram og Rom og reiv med meg en PS2 og GTA3. Vice City og San Andreas var kanskje bedre spill, men hakesleppet jeg fikk av GTA3 var de ikke i nærheten av. Det var som driver 2 på steroider.
 
#13
Hei, sjekk hvem som tar feil da dere.
Bedre som i mer konsentrert og fokusert. Mindre, enklere, og hadde no som de andre manglet. Samt at det var det første spillet utenom MGS2 som ga meg hakeslepp når det kom ut, så det har nok noe med det å gjøre også.
 
#14
Så... Nå kan de som har en støttet mobil laste dette ned \o/
 
#15
Har gjort, testet på min Xperia Play, og jeg må si de har føkka opp kontrollene på den. Ingen mulighet til å bruke analogen til å styre gubben eller kjøretøya med (rart nok er den venstre av dem brukt til å forandre radiostasjon), gass og brems på høyre og venstre skulderknapp (dårlig valg ettersom Xperia Play ikke akkurat er veldig stor), håndbrekk på trekantknappen, kapre/forlat kjøretøya med sirkelknapp og angrip/skyt med X.

Ironisk nok funker på-skjerm kontrollene mye bedre. Idiotisk nok kan kun disse kontrollene konfigureres som du vil.
 
#16
PS3-kontrolleren funker nesten feilfritt :riffa:
 
#17
PS3 kontrollen er større en telefonen. Hjelper meg lite. Holder meg til emulatorer jeg, som fungerer prikkfritt (selv om jeg ikke er 100% fornøyd med d-pad'n).
 
#18
Herregud, nå som android støtter PS3-kontrollere må man jo nesten bære en med seg overalt!!
 
#19
Gamer det på padda nå. Hadde glemt hvor mye denne spillen eier :D