GTA: San Andreas bilder!

Kilik

Lokal moderator
#1
[UPDATE] Early, this morning, Rockstar released the first plot summary of GTA: SA, which confirmed its early 1990s millieu. Here it is vertbaim:

"Five years ago Carl Johnson escaped from the pressures of life in Los Santos, San Andreas...a city tearing itself apart with gang trouble, drugs and corruption. Where filmstars and millionaires do their best to avoid the dealers and gangbangers.

Now, it's the early 90s. Carl's got to go home. His mother has been murdered, his family has fallen apart and his childhood friends are all heading towards disaster.

On his return to the neighborhood, a couple of corrupt cops frame him for homicide. CJ is forced on a journey that takes him across the entire state of San Andreas, to save his family and to take control of the streets."


Ikke verdens mest originale story, men det duger. Hevnhistorier er uoriginale, men funker ofte svært bra.

Lurer på hva de mener med "entire state of San Andreas". kan det bety at det ikke er bare en liten by som vanlig?

Kanskje du starter opp i Los Santos (som jeg tipper er en parodi på LA), men etterhvert får tilgang til å dra til en San Fransisco-like by...
 
#2
seriøst, dette var et overraskende "nice guy" theme i et GTA spill. Spørsmålet er om han du styrer er særlig bedre enn de korrupte politifolkene og gjengene. Du er nok ikke det. Hadde blitt rart om du er good-guy i GTA San Andreas.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#3
Ganske uoriginal historie igrunn, men den blir vel litt mer kompleks og bedre når du spiller det.

Stilig visst du starter i en småby, og får tilgang til en større by senere.

Det lover bra det her. :tommelopp:


Dessuten så er det konge med Lowrider sykler.
 

Kilik

Lokal moderator
#4
Noen som ser likheten ?





The Watts Towers are a complex set of 17 separate sculptural pieces built on a residential lot in the community of Watts. Two of the towers rise to a height of nearly 100 feet. The sculptures are constructed from steel pipes and rods, wrapped with wire mesh, coated with mortar, and embedded with pieces of porcelain, tile and glass.

The towers are located at 1765 East 107th Street, Los Angeles, CA
 

Kilik

Lokal moderator
#5
Tårnene ligger i City of Compton i Los Angeles County:
 

Halky

Veteran bruker ;)
#6
Hmmmm, dette kan jo bli bra.... selv om jeg ikke helt har sansen for den gangsta rappen og rap generelt! Så jeg håper de ikke tar så mye derifra..
 
#7
Hva skjer med Rockstar liksom?! Dette ser jo helt likt ut som Grand Theft Auto 3 og Vice City, hmmm ... Tenker på grafikken! Er ikke en grafikk-hore, men trodde det var på tid å skifte grafikk-motor. Men men ...
 

Kilik

Lokal moderator
#8
Svømming skal visstnok også være med nå.
Ikke hørt noe om multiplayer ennå, men det kan de heller vente med til GTA IV synes jeg. Høres ut som vi har nok å sette fingrene i uansett :)

Ah, så spent på om Rockstar klarer å gjennomføre det her. Virker enormt ambisiøst. På papiret høres det i hvertfall ut som verdens beste spill for min del.

Litt irriterende det kommer på PS2. Den er strengt tatt for dårlig teknisk til et slikt prosjekt. Ville heller hatt det på Xbox eller PC, men etter det fantastiske PS2-salget av GTA3 og Vice City kan jeg jo skjønne Rockstar...
 
#10
Blir det ikke litt lite plass for alt dette på én DVD? Hvis San Andreas skal ha et areal 4-6 ganger så stort som Vice City, i tilleg til mye annet nytt? Kanskje de må ha det på flere DVD-er, og i såfall ville det blitt veldig kjipt å måtte bytte hver gang man drar til en av de andre byene ... Har harddisken til PS2 kommet til Europa før spillet skal gies ut? I så fall kan jo det løse problemet ... hvis det er et problem.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#11
PC-versjonen av GTA III tar bare knapt 500 MB av min harddisk, så der må jo være mye å gå på...

Redigert: I tilegg er der selvsagt musikken.
 
#12
Hæ? Jeg ville ha trodd at bare musikken tok så mye plass! Javel, jeg trekker tilbake det jeg sa. De har tydeligvis ganske mye å gå på likevel.

Redigert: Ah, så redigeringen din nettopp ... hvor mye plass tar musikken, da?
 
#13
San andreas ser jo grise bra ut....
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#14
GTA III har 645 MB med musikk. Vice City har vel en del mer. Men en på en to lags DVD er der vel ca. 9 GB.
 
#15
Jeg leste et ganske interessant inlegg på GameFAQs, angående plass det kan ta:

GTA:VC used exactly 4.43GB of space on a single layered DVD. Of course a lot of that was dialog and music.... Actually over half of it was Audio 2.33GB, of which 1.13GB of that is the radio stations.... So then there's the Models folder which is 1.83GB, which involves the city, cars, people, ect... Those are the main two folders....

So let's say that the Audio folder is increased by about 50% which comes to around 3.5GB..... Now let's take the Models folder and triple it which would make it 5.49GB... However I highly doubt that they'll have three times the number of vehicles in the game compared to VC... I'm not sure what file is the file (or files) for the vehicles so let's make the GTA:SA "models folder" 5GB.

So simple math 3.5GB+5GB=8.5GB:

That means they still have 500MB left on a Dual Layered DVD... Which would be plenty of space for the rest the stuff on the DVD... Which was only about 270MB last time around, which means they would still have enough space for new animations, movies and other data.

A much larger game compared to GTA:VC like GTA:SA could fit on a DVD and hell, they're using new "rendering methods" or whatever (I know they're using a new version of Render Ware) that most likely includes better compression of game files and that of course would reduce the space used on the DVD and they could use it for other parts besides the three main cities.
 
#16
En dual-layer dvd tar vel maks 8.5GB, men uansett 8.5-4.43 = 4.07GB
Og på 4.07GB kan man få plass til endel, jeg tror uansett rockstar vet hva de driver med :)
edit: redigerte feil tall.
 

Kilik

Lokal moderator
#17
Takk for den, Klaymen. Skal nok få plass på en disk med dual-layer ja.
Forresten, merket meg at Vice City tar bare 1,3 GB på Xbox (har ISO'en liggende på PC'en). Og den har jo også oppgraderte textures. Merkelig.

Ser at de nye bildene fra Game Informer er tatt ned fra www.gtagaming.com grunnet copyright, men jeg fikk heldigvis lastet ned alle 9 nye bildene før de forsvant :)
 
#18
GTA:San Andreas kommer til å bli helt kanon! :D
Men herregud som jeg kommer til å savne 80-talls spillet 'Vice City'
Man kan aldri lage et GTA-spill i 80-talls stil igjen. :(

Musikken i VC var sinnsykt genialt.

http://gtaforum.no

Registrèr dere her, og diskutèr videre. :)
 
D

Doctor Downs

Gjest
#19
Opprinnelig skrevet av Kilik@12.05.2004, 18.04
Rock:

Nirvana - Smells Like Teen Spirit
R.E.M. - Drive
Guns'n Roses - November Rain
Ugly Kid Joe - Cat's In The Cradle
Beck - Loser
Spin Doctors - Two Princes
Faith No More - I'm Easy
Green Day - Basket Case
Offspring - Self Esteem
Bon Jovi - Always
Primal Scream - Movin' On Up
Oasis - Live Forever
Nei, nå... Rock? Green Day? Jiiisus.

Det eneste som kan ødelegge dette spillet nå er for like oppdrag. Syntes Vice City ble bare drep-tusen-folk-og-stikk-av-med-kofferten-oppdrag i andre halvdel av spillet. Har faktisk ikke giddi å runne det enda.