Half-life 2 legges på hylla?

#1
Jaja, etter ca. 1000 år med venting har (kansje) valve gitt opp half-life 2. :( Dette er noe jeg har lest i ett annet forum, og er ikke sikker på om det er sant. Dette er på grunn av hacerene som stjal kildekoden til spillet og valve har ikke penger til å prøve å produsere spillet på nytt. Skal vedde på at dette banka futtet ut av mange gamere, MEN det finnes en demo... ett eller annet sted. Vet ikke hvor, men let i vei! ;)
 
#3
Var det et spark bak til meg for å gi deg den minst sannsynlige nyheten du har hørt eller ble du lei deg?
 
#4
Ikke faen,spillet er så hypa at det vil selge seg til platina,så valve har bare masse penger å tjene på å fortsette.
 
#5
Jeg fikk nettopp månedens Norske PCGaming World, og leste akkurat det samme der. Det var ikke akkurat et førstesideoppslag, men det var nå under Nyheter/Kommentarer/Rykter. Jeg håper for fansen sin skyld at dette ikke er sant, men jeg skulle likt å sett hvor populær den fyren som kanskje har skrytt på seg skylda blir i vennegjengen hvis det er sant.
 
#6
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@24.03.2004, 16.14
Jeg fikk nettopp månedens Norske PCGaming World, og leste akkurat det samme der. Det var ikke akkurat et førstesideoppslag, men det var nå under Nyheter/Kommentarer/Rykter. Jeg håper for fansen sin skyld at dette ikke er sant, men jeg skulle likt å sett hvor populær den fyren som kanskje har skrytt på seg skylda blir i vennegjengen hvis det er sant.
vis det stemmer kommer han til å få skikkelig bank,vennene kommer til å poste navnet og adressen hans på forum og alle banker han :evil:
 
#7
Haha :D

Ikke faen om de har jobbet flere år for å legge planene på hylla. Jeg gleder meg til det kommer ut. Jeg prøvde betaen, eller 'pre-alpha' som noen ville si. :p
Spillet kommer til å bli det neste 'store' i spillverdenen, akkurat som forgjengeren engang var.
 
#8
Det er ikke sjangs i havet på at dette spillet blir canna.

1. Dette er et av de (hvis ikke det) mest etterlengtede spillet for tiden.
2. Valve har nok av gryn. Half-Life 1 er et av de mest solgte spillene gjennom tidene. Og selger fremdeles den dag idag, 6 år etter de ble gitt ut, bra.
3. Dessuten så får de støtte av Sierra hvis jeg ikke husker feil, og hvis Sierra hadde sagt nei så finnes det sikkert en million andre utgivelsesselskaper som hadde steppet inn og gitt dem penger for å fullføre spillet. Microsoft er de første som faller meg inn (Xbox-eksklusivt).

Dette er et av de mest usannsynlige ryktene jeg har hørt på lenge ihverfall.

PS! Half-Life 3 er allerede konfirmert.
 
#9
for no skikkelig utdød grisebæsj.


ventil (slå har på noe man kaller hodet)(haea, ordspill på valve ikkesant) er jo nesten ferdig med spillet, og de ville ha tapt store penger vis de gir opp HL2 nå, så du kan jo bruke huet litt, hva tror du de velger:

underskudd\ikke fullføre spillet
overskudd som faen\fullføre spillet
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#10
*kremt* valve betyr ventil, ikke kran...


Men, denne saken ha neppe rot i virkeligheten. La oss si at banditter har full kontroll over koden, og kan modifisere (les: lage juks og fanteri) spillet til døde. Spillet vill jo fortsatt selge... $$$
 

Halky

Veteran bruker ;)
#11
HAhaha, dette er noe av det dummeste jeg har hørt, men aldri si aldri.. Alle husker vel at Sam&Max 2 ble canselert for ikke så lenge siden, og det var også et etter lengtet spill for mange. Men jeg velger og tro at dette bare er piss!

Etter at en hacker stjal og publiserte 1/3 av Half-Life 2’s kildekode, gikk Valve så og si under jorden og nektet å svare på spørgsmål om noe som helst – til nå! Vi har ny utgivelsesdato!

I dag fik CNN nemlig endelig åpnet munnen på Valves pressesjef, Doug Lombardi. Selv om det ikke ble til noen helt presis dato, så fortalte han at Valve satser på en utgivelse av spillet til sommeren – så vi får bare håpe at det blir i starten av perioden!

Dette betyr på ingen måte at Valve er blitt spesielt snakkesalige igjen. Lombardi kunne nemlig samtidig fortelle, at de ikke vil snakke om spillet igjen før på E3 messen 12. - 14. mai, og hvis de begynner med mediehysteriet så sent, kan det bety at det rekker å bli sensommer før spillet blir utgitt.

Den stjålne koden rammet ikke bare Valve og Half-Life 2, men også den lille utvikleren Troika, som har brukt Valves Source grafikkmotor til deres kommende Vampire: The Masquerade – Bloodlines. Tyveriet har ifølge en av utviklerens grunnleggere, Jason Anderson, ført til at deres spill nå utsettes til starten av 2005.

Vi holder som vanlig utkikk etter mer nyheter i saken!

Kilde: www.Gamereactor.no

Jeg vet at denne nyheten er i fra 4/2-04, men i den nyheten så ser vi jo nesten helt tydelig at det ikke ska bli canslerert.
 
#13
Etter 5 år i produksjon så ville det jo vært helt idiotisk av Gabe Newell å ikke gi ut hl2. Valve har satset mye penger på dette spillet, så slapp av det kommer ut.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#14
Opprinnelig skrevet av rocky@24.03.2004, 16.31
PS! Half-Life 3 er allerede konfirmert.
Ikke engang det første Half-Life er gammelt nok til å konfirmeres enda :D

Bekreftet, my son. Bekreftet.

Tviler forresten på at HL2 blir kanselert. Skulle likt å se det utgitt snart, da...
 
#15
Øyh! Det var spøken da. Hadde liksom gjort om det engelske "confirmed" til norsk for å fremheve de uante konsekvenser av den morsomme art! Ja, jeg er morsom på den måten...

Og ikke kall meg "son", jeg er gammal nok til å være pappa'n din! :rolleyes: :king:
 
#16
kremt*bullshit*kremt*

Dette er såklart bare ett rykte att igang av en eller annen som hater valve eller har veldig lite å gjøre. HL er det mest solgte spillet noen sinne og CS som vi alle kjenner er en av de mest spillte online spillet noen sinne. ikke faen om de kanselerer nå.
 
#17
Rykte, rykte, rykte of atter rykte.
Det er ihvertfall tull det at Valve ikke har nok penger, Halflife var jo et av verdens mest solgte spill i sin tid, og det er fortsatt i salg, etter 5 1/2 år. De har jo også distributert og solgt CS som det har blitt kjøpt en god del av, og ikke glem CS:CZ som har nylig kommet til butikkene.

100% Bullshit etter min mening.
 
#18
Huh, rart at folk hele tiden sier at Valve er så forbanna rike. Selv om Half Life var et av de mest selgende spillene så betyr ikke det at de kan leve på det resten av livet, og et prosjekt som Half Life 2 koster nok ikke rent lite.

Derfor er det ikke så utrolig om de hadde hatt litt problemer med penger, hvis investorer trekker seg og de allerede har mistet mye på grunn av lekkasjen.

Vi vet jo alle at selv et stort selskap som Squaresoft har slitt med pengeproblemer en stund, og vi kan jo nesten bare takke Sony for at de eksisterer ennå (med tanke på den gedigne fiaskoen Final Fantasy: The Spirits Within ble).

... når det er sagt, så mener jeg ikke at det er sant. Bare at man aldri skal forvente så mye. LucasArts hadde faktisk i følge ryktene brukt 2 mill dollar (selv om det kanskje ikke er mye i dag) på Sam and Max 2 og spillet var så og si ferdig og rett rundt hjørnet (hadde det kommet så ville vi sannsynligvis hatt det før sommeren eller i september).
 
#19
trur itte dom slævter au prodjusere spælet bære førdi dom hev sagt da, spilet er såå pop atte det itte blir nærskravi bære førdi dom hev sakt såå.. Æ hev sjølv spælit spælet, au det (bære kjelden da) er knald.. Itte' bære førdi spælet er njutt osv.. men førdi spælet er au n' sånn karraktær atte da motspjelkar seg sjælv,, hi hi je glær mæ mytj te spælet kim...
 
#20
Opprinnelig skrevet av Potetfar@24.03.2004, 15.59
Jaja, etter ca. 1000 år med venting har (kansje) valve gitt opp half-life 2. :( Dette er noe jeg har lest i ett annet forum, og er ikke sikker på om det er sant. Dette er på grunn av hacerene som stjal kildekoden til spillet og valve har ikke penger til å prøve å produsere spillet på nytt. Skal vedde på at dette banka futtet ut av mange gamere, MEN det finnes en demo... ett eller annet sted. Vet ikke hvor, men let i vei! ;)
Harrharr, det står "aprilsnarr" i liten skrift under den nyheten (det er aprilsnummeret fra PCGW det er hentet fra). Dette er bare oppspinn, HL2 er godt på vei, ta det med ro.