Halo Reach: Morsom undertittel [360]

D

Deleted member 91

Gjest
#1
Tre dager til nytt Halo-spill, og ingen tråd? Om ikke dette signaliserer slutten for SG så veit ikke jeg. Uansett,



Jeg gidder ikke sheriffe helt her siden jeg regner med at de fleste som bryr seg allerede veit hva dealen er. Hvis ikke, her er sånn kjapp oversikt:


Singleplayer
- Handlinga er satt på planeten Reach før det første Halo-spillet, og istedet for å spille som Master Cheif spiller man som en eller annen tomsing som del av et spartansk superteam
- Skal ligne mer på det første Halo-spillet; tenk grønne åpne områder og den slags
- Endelig skyter man på ordentlige romvesener igjen, og ikke utelukkende brunbjønn (selv om de dukker opp igjen de også)
- Co-op for fire spillere, maks 2 per maskin
- 19 fuckings centimeter

Multiplayer
- 16 spillere maks
- Enda mer e-sport
- Klasser, som varierer fra modus til modus (og kan redigeres i custom games)
- Forbedra lobby/party-system
- Haug nye modi, som Headhunter (dævver du dropper du en brennende hodeskalle, samle flest mulig og lever dem til innsamlingspunktet før noen capper deg og stjeler skallene dine), Invasion (litt sånn stor skala multiplayer med skiftende mål og brett som åpnes opp etter hvert som spillet går)
- 4 player splitscreen
- dick butt

Firefight
- Modusen så nice, de inkluderte den twice (tidligere i ODST også altså)
- Nå kan man redigere masse mer enn før, inkl hva slags fiender bølgene skal inkludere, hvilke våpen, hvor mange bølger, etc
- 4 spillere maks, 2 per maskin: Litt mer network-heavy enn vanlig multiplayer, kan sammenlignes med å spille campaign
- Man kan spille på covenant-siden også (som elite ikke sant) og føkke opp for kompisene sine. ftw ftw
- Endelig matchmaking

Forge
- Fixed/phased objektplassering: Nå slipper du å trikse med Forge-motoren for å få ting til å henge i lufta, i tillegg kan du med phased "gli" objekter inn i hverandre, noe som gjør det over 9000 ganger enklere å mekke brett
- ForgeWorld, kolossalt brett bestående av mange mindre områder (f.eks Blood Gulch) hvor du kan kuke rundt og mekke sinnsyke greier
- Fy faen
- Dette blir så kult
- Jeg klikker
- Seriøst, se på dette


- Ascension fra Halo 2 for helvete, mekka i Forge

Generelt
- Equipment fra H3 er borte, istedet har man "armor abilities" som fungerer litt på samme måte, bare at de avhenger av klassen du spiller. Jetpacks, Armor Lock og den slags faller under disse
- Nye våpen og sånt; MLG-favoritten Battle Rifle er borte, istedet har man DMR som er singleshot men ellers funker på samme måte. Ny granatkaster, covenant sniper og litt annet småsnop
- Kjørbare sivile kjøretøy, endelig:


Vids

[yt]y7kkvQTmRBg[/yt]
[yt]Ulip4GflngQ[/yt]
[yt]TmT-jcTh1D8[/yt]

Ok så ble det litt sheriff alikevel, men men så sånn er det. La oss runke over hvor mange spesialversjonen av denne spillen vi skal kjøpe på tirsdag 14. september, og avtale nettspillings og sånn. Apropos:

Husk å legge til metataggen for å spille med andre SG-ere: Trykk

Og jada, alle veit det har lekka på nettet og sånn så post gjerne om hvor kul du er som spiller det tidlig, bare husk den forbanna spoilertaggen. Kos!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Skal lett ha dette. Kanskje jeg orker å mekke noen brett også nå som editoren ikke er mongo og det følger med noe mer enn Verdens Styggeste Varehus(TM) som er helt tomt.
 
#4
Kom aldri inn i hele Halo Multiplayer greia, så det skal jeg holde evig kjeft om.

Kommer sikkert til å få masse hat for dette, men Reach er noe av det mer generiske og kjedelige jeg har spilt. Jeg tafsa igjennom singleplayer på 7 timer, og kan takle det typiske FPS gameplayet som ALLE andre spill har å by på. Men story er så og si lik null og det gjør at jeg ikke hadde mye driv til å spille videre. Til slutt så ble det at jeg spilte igjennom, bare for å ha gjort det.

Jeg er ingen Halo fan, men har hatt en grei opplevelse av samtlige Halo spill (Unntatt ODST) og selvom jeg ikke hadde noen store forventninger så syns jeg likevel at det var en stor skuffelse. Halo fansa kommer sikkert til å like det uansett, men jeg hadde ikke blitt sjokkert om de faktisk ikke fikk like stor ståpikk som de forventa. Det kan sees som ett greit spill men på ingen måte lever det opp til den overdrevne hypen og publisiteten det har fått.

Dette er sånn jeg ser det når jeg ikke har på meg Halo briller, men heller bare ser på det som ett vanlig skytespill.

Kan nevne at det er noen ting som man aldri før har fått gjøre i Halo serien, som forsåvidt var hyggelig å se. Desverre veldig lite av det.

Grin ivei.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#5
Kunne ikke brydd meg mindre om Halo. Sorry gutta; ser ikke gleden. Men siden alle de kule kidza på SG kommer til å prompe det opp, så blir jeg sikkert å skaffe det uansett.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#6
Kom aldri inn i hele Halo Multiplayer greia, så det skal jeg holde evig kjeft om.

Kommer sikkert til å få masse hat for dette, men Reach er noe av det mer generiske og kjedelige jeg har spilt. Jeg tafsa igjennom singleplayer på 7 timer, og kan takle det typiske FPS gameplayet som ALLE andre spill har å by på. Men story er så og si lik null og det gjør at jeg ikke hadde mye driv til å spille videre. Til slutt så ble det at jeg spilte igjennom, bare for å ha gjort det.

Jeg er ingen Halo fan, men har hatt en grei opplevelse av samtlige Halo spill (Unntatt ODST) og selvom jeg ikke hadde noen store forventninger så syns jeg likevel at det var en stor skuffelse. Halo fansa kommer sikkert til å like det uansett, men jeg hadde ikke blitt sjokkert om de faktisk ikke fikk like stor ståpikk som de forventa. Det kan sees som ett greit spill men på ingen måte lever det opp til den overdrevne hypen og publisiteten det har fått.

Dette er sånn jeg ser det når jeg ikke har på meg Halo briller, men heller bare ser på det som ett vanlig skytespill.

Kan nevne at det er noen ting som man aldri før har fått gjøre i Halo serien, som forsåvidt var hyggelig å se. Desverre veldig lite av det.

Grin ivei.
Oh shit kontrære meninger om et Halo-spill?!?!?


Når det er sagt, tror jeg de fleste her på bruket er enige ang. singleplayeren. Historien har vært skrot helt siden de bestemte seg for at den enkle men funksjonelle rom-operaen i eneren måtte fylles ut i øst og vest med masse canon og piss (brenn en Halo-bok, i dag), og eneren fikk jo mest oppmerksomhet fordi den slags ikke var så vanlig i de dager (åpne, ikke-lineære brett, kjøretøy, co-op). Når det er sagt, co-op kommer sikkert til å bli a hoot and a half, akkurat som i resten av spilla. For å være litt Revan: Hvis du ikke finner moro i å loke rundt med warthogs og scorpions sammen med 3 kompiser, erre no' galt me'ræ. Men ja, firefight og multi er hvor det definitivt er på.
 
#8
Hazen: Du legger opp til en krafig redusert opplevelse når du spiller Halo spill alene. Blir litt som å sitte alene med flaska og feste for seg selv. Co-op på Legendary difficulty, eneste måten å runne Halo på. Og når det er gjort så blir det timesvis med Firefight og Slayer.

Noe å leke seg med fram til Black Ops og Battlefield Vietnam er tilgjengelig for min del.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Vel, jeg tør påstå at hvis historien er et element du legger mye vekt på i manneskyterne dine, da kan du igrunn ikke ha likt spesielt mange manneskytere. Ikke for det, jeg har ikke Jamie Griesemer i siggen min for ikkeno'.

For min egen del så feide jeg gjennom både Halo, Halo 3 og ODST aleine på Heroic (Halo 2 har jeg ennå ikke klart å bli ferdig med første brett på før jeg går lei, litt fordi jeg bare har PC-versjonen nå om dagen og den porten ble utført i Albanania (en liten "geek reference" til dere som er hard core nok til og ta den :riffa: )), og det var mest for å kunne si at jeg hadde gjort det. Av de spillene likte jeg helt klart enspillerdelen i ODST best; det var mye mindre padding, og når det først var padding så visste du det kom siden du spilte som Rookie da. Setpiecene var også helmaks. Men men.

Halo har nå appellert til meg så lenge fordi kjerne-loopen i spillet er så godt designet. Du kan plukke opp en kontroller og umiddelbart få til noen fete ting selv om du ikke er så god, og våpenbalansen er rimelig prima samtidig som det er så mange faktorer i spillet at du skal spille mye for å gå lei (både aleine og med andre).
 

demake

Seksuelt godteri
#11
Hva er dealen med den flyvende hvalen?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Den kræsjer inn i planeten under seg før den blir gjenfødt som blant annet en blomsterpotte og så til slutt prøver den å ta livet av Arthur Dent på klubben til Stavro Müller.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#13
CGR anmelder tidlig for en gangs skyld.

[yt]b09K9l0rr1o&feature=recentlik[/yt]

Så når kommer porten til PS3?
 
#14
Jassså jasså, ikke like mange fanbisser her som jeg trodde.

Yeti: Med story mente jeg egentlig stemning, det eneste som redda det for meg var musikken. Halo har alltid hatt knallfin musikk.

Men se på feks Half Life, det er ikke noen stor mengde dialog, cutscenes eller noe annet jall. Men it keeps you goin, dont it?
 
#15
Ikke noe nytt at du er sinna og bitter på spill som får massiv hype og som forventes å leve opp til den.

Nå er det ikke lett for oss dødelige å stille oss opp mot påstandene dine, da spillet ikke er ute før på tirsdag. Jeg er stemplet som fanboy enda det har gått flere titalls måneder siden jeg rørte et spill i serien sist, og jeg mener at Halo er rett og slett kjedelig. Hvem skulle tro det. It avisen lovpriser Halo og triller seks øyne på terningen, mens Gamer er noe mer tilbakeholdne og gir 8 av 10. Multiplayeren får dog 9/10 og jeg tror samme hva enspillerkampanjen leverer på tirsdag - sammen med tre av mine bedre venner skal vi nok ha det gøy i et par timer og varme opp leddene til flerspillerdelen. Nå virker det ikke som om du har så mange venner, det er vel ikke så mye å si anngående det, for oss andre holder det at vi underholdes i de knappe sju-åtte timene kampanjen varer. Kanskje du hadde for høye forvetninger?

Vet ikke om noen husker det, men jeg var vel desidert nummer 1 fanboy på Far Cry-spilla. Ingen hype har noen gang vært så stor som min opp mot Far Cry: Insticts. Map editoren var knall, synd hele spillet var det værste mølet du kunne tenke deg. Far Cry: Africa (lol) hadde en utrolig map editor, men som ved Insticts var jo multiplayeren et eneste stort ræl fra ende til annen. Grunnen til at jeg nevner dette er fordi jeg ser mer frem til å skape noe fett i Forge og spille det på LAN med venner enn noe annet. Bildet Nicholas posta lover veldig godt.

Ser for meg et par timers spilling fra kl. halv fire av på tirsdag, før vi drar frem Forge og leker med det til langt ut på natta. Liker forresten at de har stappet det beste fra alle spilla; kampanjen fra Combat Evolved, flerspillerdelen som var så umåtelig populær i Halo 2, forbedret Forge + forbedret utstyret du hadde med deg i Halo 3 og gjort det om til forskjellige egenskaper, inkludert Firefight fra ODST (enspillerdelen var som gjødsel å betrakte) og blandet det sammen med musikken til gode gamle O'Donnell = Halo Reach.

/fanboy: tror ikke dette vil skuffe meg i like stor grad som Modern Warfare 2. Litt merkelig at der Modern Warfare kom og tok over mitt liv etter Halo 3 hadde holdt meg spikret en stund, skal nå storebror Reach vise verden at det er bedre enn MW2 (faen jeg hater MW2 langt til satan i helvete fitte).

Tirsdag 14. september <3
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Yeti: Med story mente jeg egentlig stemning, det eneste som redda det for meg var musikken. Halo har alltid hatt knallfin musikk.

Men se på feks Half Life, det er ikke noen stor mengde dialog, cutscenes eller noe annet jall. Men it keeps you goin, dont it?
Ja, nettopp. Historie er ikke så vanvittig viktig i spill så lenge spillopplevelsen klaffer, og det gjør den i Halo og Half-Life.
 
#17
Dere.... Holy shit..... sjekk ut dette:
Jeg har faen aldri sett noe så svært i et spill noensinne, hvertfall ikke et konsollspill. Ok da, Far Cry gav deg en hel jævla slette større enn Stavanger by å leke med, men sett bort ifra at det du laget ikke kunne brukes til annet enn å runke rundt alene og beundre din egen genialitet tror jeg dette vil bli hakket bedre.

Sjekk ut videoer relatert til Halo Reach Forge World, dette blir helt sinnsykt. Hypen er der igjen, faen, føler meg som en liten unge. Jeg skal leke rundt i mange timer med mine beste venner. "Lag din egen base i din egen del av det helvetes store mapet, plasser tre valgfire kjøretøy der så leker vi deathmatch etterpå". Faen blir bra greier ass.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Har Bungie sagt noe om hvor mye av Forgeworld du kan spille på i en sleng? Tviler ikke på at du kan loke rundt på hele brettet i Forge-modus, men jeg ser for meg at det blir et lite helvete å synkronisere alt hvis du skal spille MP på hele smæla. Nuvel, vi får se og jeg tviler ikke på at det blir hurra meg rundt uansett.

Tenkte litt på ideer jeg har lyst til å prøve og det første (og mest innlysende, natch) er noe Mario Kart-esque med Warthogs. Får se om det går an å tweake regelsett og sånt tilstrekkelig til at det blir gjennomførbart, og hvis det blir det så ser jeg for meg a fun time. Rocket Race blir barnemat i forhold. :D
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#19
Jeg humra og koste meg så mye med åpningsinnlegget og fikk så mange glade Halo2-flashbacks at jeg lett kjøper dette en måned etter alle andre som vanlig, og da bør dere fankenmeg være gira på litt MP.