Har du PSP?

#1
Ja. Dette er emnet hvor alle som akkurat nå er i besittelse av en PSP, kommer og skriver sine tanker om den. Hvor og når kjøpte dere den? Hvilket førsteinntrykk fikk dere av den? Hvilket spill kjøpte dere med den? Hvordan tror dere at dere vil føle om den fremover? Nevn gjerne eksempler på situasjoner hvor maskinen har vært ekstra fin å ha. Hvordan føler dere den stiller seg i forhold til andre konsoller (både bærbare og stasjonære)?
 
#2
Kjøpte min i juni, fin fin japansk psp, med Darkstalkers. har nå nevnte spill og Alien UMD film som jeg har sett ett par ganger og vil bytte bort..

Jeg digger den.
 
#3
psp:

jeg har alltid digget håndholdte gadgets, og denne er ikke noe man kan unngå å digge.

emulatorer og homebrews er det jeg digger, samt muligheten til å se på filmklipp/serier på den når jeg skulle kjede meg.

igår fant jeg ut at SCUMMVM fungerer perfect emulert på PSP, hvor man bruker analog-sticken som mus. full throttle, sam and max og monkey island med full talkie.

jeg kjører også
genesis, snes, nes og master system emulatorer og vurderer om jeg ikke skal legge inn msx emu også for å spille MG-spilla.

spillet jeg kjøpte med var THUG2R, veldig morsomt for de som liker THPS serien, samt inkluderer det 4 flere baner enn ps2-versjonen. med andre ord, det er større enn ps2 versjonen.

mp3-spilleren er også fin, men kan bare høres på med hodetelefoner siden bassen er så lav i høytalerne på psp'en.


Lik-sang sender gratis psp også, samt spill.
billigere er det også.
rundt 1800,- for value pack
rundt 350,- for et umd-spill
og ca 700,- for 1gb memostick duo.

ups sendte det fra hong kong og hit på 4 dager.
jeg betalte ikke frakt, toll eller mva.
elegant.
 
#4
Jeg kjøpte min japanske over e-bay i mai med RidgeRacer, og masse kjekke ting av RoyNor.

... Og jeg selger den nå...

Jeg ble lei av den.. noe som jeg ble av alt som har med spill å gjøre.
Kanskje jeg har vokst opp? ô_Ô
Eller så har rett og slett spillindustrien begynt å suge litt vel mye for min del...
 
#5
Jeg valgte den dyre veien, og handlet PSP og minnekort/spill fra digiworks.no, istedenfor å importere selv.
Også har jeg bare 1 gig minnekort. Skulle hatt 1024 + 512, men en idiot skulle vise noen breaketriks, og klarte å rote bort minnekortet under en baby-freeze. Men samma. Hittil har den gitt meg ekstremt mye glede. Har 5 spill jeg spiller aktivt, og masse tillegsutstyr.
 
#6
Så, PSP har ikke gjort en døyt for meg ennå. Den har ingen spill som gir meg en glede som ikke er å finne på mine spillmaskiner (GBA/DS/GC/X-box) og har tilleggsfunksjoner som virker heller tvilende.
Det å punge ut 4 høvdinger for en dingseboms som ikke helt har funnet ut hvilken plass den har i livet og gjør dermed kjøperen ennå mer forvirret er ikke helt min greie.
Det triste er at jeg helt sikkert hadde kjøpt den hadde jeg bare hatt råd.
 

oma

Village Drunk
#8
haggar: så med emulatorer så funker det fint å spille MGS spillene på den? gjør det det så kjøper jeg den med en gang...
 
#9
Opprinnelig skrevet av Haggar@07.09.2005, 19.32
psp:

jeg har alltid digget håndholdte gadgets, og denne er ikke noe man kan unngå å digge.

emulatorer og homebrews er det jeg digger, samt muligheten til å se på filmklipp/serier på den når jeg skulle kjede meg.

igår fant jeg ut at SCUMMVM fungerer perfect emulert på PSP, hvor man bruker analog-sticken som mus. full throttle, sam and max og monkey island med full talkie.

jeg kjører også
genesis, snes, nes og master system emulatorer og vurderer om jeg ikke skal legge inn msx emu også for å spille MG-spilla.

spillet jeg kjøpte med var THUG2R, veldig morsomt for de som liker THPS serien, samt inkluderer det 4 flere baner enn ps2-versjonen. med andre ord, det er større enn ps2 versjonen.

mp3-spilleren er også fin, men kan bare høres på med hodetelefoner siden bassen er så lav i høytalerne på psp'en.


Lik-sang sender gratis psp også, samt spill.
billigere er det også.
rundt 1800,- for value pack
rundt 350,- for et umd-spill
og ca 700,- for 1gb memostick duo.

ups sendte det fra hong kong og hit på 4 dager.
jeg betalte ikke frakt, toll eller mva.
elegant.
259180​
Hvor i det grønne finner du emulatorer?!
Det kan være det som får meg til å ombestemme meg for å selge PSP'en min...
som jeg enda ikke har fått noen bud på :flau:
 
#11
Jeg kjøpte min amerikanske PSP (Value Pack m/ Spider-Man 2 UMD) i mars, kanskje begynnelsen av april (jeg er litt usikker, men det var omtrent ved lanseringen i Nord-Amerika). Ved lansering kjøpte jeg også Twisted Metal: Head-On, og i senere tid har jeg kjøpt Lumines og Ridge Racer av spill. Jeg har også kjøpt Air Force One på UMD, og jeg sitter å venter på at From Dusk Till Dawn på UMD skal bli sendt fra DVDBoxOffice. Jeg har også kjøpt en 1GB-brikke fra SanDisk. Totalt kostet alt dette ca. 5375 kroner (skremmende tall - jeg ante ikke at jeg hadde brukt så mye på denne saken før nå!).

Er den verdt det? Jeg koser meg med den, det er ikke å se bort ifra. Jeg er godt fornøyd med spillene, spesielt Lumines og Ridge Racer, og jeg synes den er ypperlig å se film på (enten det er se via minnebrikken, eller på en UMD). Musikk har jeg ikke brukt den til - til det formålet bruker jeg heller iPod mini. PSP-en blir bare upraktisk og stor til musikk, men muligheten er jo der.

Hvis jeg skal ta den opp mot en stasjonær konsoll, så blir det litt vanskelig. Det positive er at det er raskere å skifte disk, det er raskere å skru den av og på, og den kan spilles hvor som helst. Det negative er at det er en liten skjerm, spillene ser gjerne bedre ut på en stasjonær konsoll (PS2, XBox og GC), og kontrollen må vel sies å være bedre på de stasjonære konsollene. Minuset med PSP er også at mange av spillene på den like gjerne kunne vært utgitt på en stasjonær konsoll, og mange av de finner man jo også på en stasjonær konsoll, og da er de gjerne bedre på den stasjonære konsollen.

PSP vs DS ... Det er vel det mange funderer på, og det er ganske enkelt egentlig. Er man hypp på en multimediakonsoll der man kan se film og høre på musikk i tillegg til å spille, samt er ekstremt opptatt av grafikk og bilspill (eller kjørespill generelt), så vil jeg anbefale en PSP. Kan vel også legge til at om man liker action-spill (Twisted Metal: Head-On, Devil May Cry og Grand Theft Auto f.eks.), så er PSP-en et bedre valg enn DS-en (si meg, finnes det egentlig noen action-spill til DS, spill som har 16+?). Hvis Puzzles, Mario, Advance Wars og Pokémon er tingen, samt en litt annerledes måte å spille på enn hva man finner på andre håndholdte og stasjonære konsoller, så er DS-en tingen.

Hva liker jeg best? Vanskelig å si, men for øyeblikket bruker jeg PSP-en mest. Men det er ikke nødvendigvis spillene som er mest i bruk. Film-muligheten (spesielt på bilturer eller i skolefriminuttene) brukes mest, men jeg spiller også litt Ridge Racer for tiden (kjøpte det jo for et par dager siden).
 
#12
Jeg personlig har ikke en PSP, men en venn av meg har, og den har reddet meg mer enn en gang. Snodig nok var det i samme annledning, bare med en ukes forsyvning; I sommer var vi i syden, og det medfører (desverre) en lang flyreise, og da er det godt å ha en kjærlighets-klump ved din side som du kan kjørtegne og bli kjærtegnet av(, ja dette er PSP-en, ikke vennen min. JG R IKK HOMO AZZOLOL!?!??) og spiller Ridge Racers mens jeg hører på min fagre iPOD. :forelsket:

På den flyturan var det også noe annet som skjedde. Det du omtrent mest av alt IKKE vil skal skje på en flytur, og det skjedde med valpen noen få rekker forran meg. Han kastet opp. Jeg ble overrrasker over hvor mye godterier han kunne få i seg på så liten tid, men det ble ikke noe i forhold til hvor mye som kom opp igjen... Dere kan forestille dere resten, fordi her slutter min vilje til å huske mere. Beklager. :flau:

(gi faen i leifene.)
 
#14
Jeg har PSP og kjøpte med Ridge Racer og UMD filmen Ghostbusters. Så langt er jeg meget fornøyd med mitt nye lille vidunder.

Så på Ghostbusters på buss turen nå i helga. Har aldri vært mere digg å ta den treige buss turen som nå.

Ridge Racer er jeg også veldig fornøyd med, et kjempe bra spill med utrolig rask og bra grafikk på en så liten deilig maskin hadde jeg ikke drømt om....
 
#15
Foreløpig har den gitt meg en bedriten økonomi, noen gode timer med Wipeout og Everybody's Golf og én død pixel.
Jeg vet ikke helt om den var verdt pengene, men så fort noen finner en måte å legge inn emulatorer på 2.00 så blir jeg vel glad.

Noen som vet om noen skjermbestyttere (de man kleber på skjermen) som ikke lager tusen luftbobler og en meget "blur"-ete skjerm? Altså, en skjermbeskytter som ikke er ulovlig dårlig?
 
#16
Har ikke psp men kunne tenke meg å kjøpe en snart.

Men hvis jeg bestiller en ifra lik sang, får jeg 1.5 da så jeg kan spille homebrew og emulatorer å sånn?
og det blir ikke noe toll hvis jeg bestiller ifra de?
hva er forskjellen på den hvite og den svarte?
Og får du den hvite i 1.5?

hehe, har nok av spørsmål, så hoper noen har svar. :D
 
#17
Den hvite er nesten helt sikkert oppdatert med 2.0 Firmware. Det er vel den eneste forskjellen mellom hvit og sort. Om du kjøper her i Norge får du Firmware 1.52. Denne skal kunne nedgraderes snart, så du skal nok få spilt homebrew på den. Om du bestiller fra Lik Sang er det vel en 80% sannsynlighet for at varen må fortolles. Og da blir det straks dyrt. 170 + moms = mye penger. Jeg ville kjøpt den her i landet. Da er den også lettere å bytte om du skulle vært en av dem med pixelproblemer.
 
#18
Opprinnelig skrevet av plan_9@15.09.2005, 18.18
Den hvite er nesten helt sikkert oppdatert med 2.0 Firmware. Det er vel den eneste forskjellen mellom hvit og sort. Om du kjøper her i Norge får du Firmware 1.52. Denne skal kunne nedgraderes snart, så du skal nok få spilt homebrew på den. Om du bestiller fra Lik Sang er det vel en 80% sannsynlighet for at varen må fortolles. Og da blir det straks dyrt. 170 + moms = mye penger. Jeg ville kjøpt den her i landet. Da er den også lettere å bytte om du skulle vært en av dem med pixelproblemer.
261588​
Ja, ok. men JAP versionen er uansett 1.5 eller? veldig viktig for meg at det er det.
 
#20
Ok, da bestiller jeg en sånn og tar sjengsen på at det er 1.5.

Ingen som vet om noe lur måte å snike på tollen?
Burte jeg sende en mail til lik-sang.com å be de merke den som gift eller noe liknende?