Haze (PS3)

Scary Paladin

Ukjent herremann
#1
Free Radical kommer snart med Haze, spillet som muligens får meg til å kjøpe en Play Station 3. Som dere sikkert vet har Free Radical laget Timesplitters og delvis Goldeneye. Uansett, IGN har klart å stjele en kopi som de følte de ville skrive litt om. I Hazeland eksisterer det kun to typer folk: Mantel Corporation soldater (bolere som regelmessig stapper i seg Nectar hvilket gir superkrefter osv.) og de som tilhører Promise Hand (uteliggere fra sør Amerika som blir ledet av en viss "Skin Coat" med tvilsome mål).
Du spiller som Shane Carpenter, en Mantel soldat, som følger ordre for firmaet sitt helt til ett oppdrag der han plutselig begynner å tvile litt. Uten at det overrasker noen blir han med rebellene der han finner ut at det ikke er så greit å overleve på den siden. Rebellene har kanskje flere folk på sin side, men teknologisk sett ligger de ganske langt under. Ammo og våpen får du av fiendene du dreper, men hvordan dreper man supersoldater? Jo, man skyter litt på en regulator mellom skulderbladene som gjør at de får en overdose av Nectar! Du kan også lage granater som ordner litt av den samme greia. Siden rebellene ikke er supersoldater tåler de fantastisk nok ikke så mye juling. Hvis du blir skutt mye kan du spille død og få muligheten til å få tilbake litt liv, og kanskje du til og med klarer å komme bak fiendene dine! Hvis en lagkamerat blir skutt ned må du løpe bort til vedkommende og voldta firkantknappen.
Haze pakker også med 4 player co-op (kun 2 splitscreen) der folk kan bli med og dra når de selv vil uten at dette påvirker noe spesielt. Som med Gears of War straffer det seg om en er grådig med ammo da dette logisk nok ikke blir fordelt utover laget. Det er også mulighet for 16 spillere online. Haze har slippdato i mai.



Kilde: IGN
 
#2
Siden jeg har en litt støvete ps3 så skal dette hjem, for og varme boksen litt så den orker MGS4.
 

Endre

Ødela forumet
#3
Jeg har selv en forbanna støvete PS3, men det skal mye til (f.eks. mange gode omtaler) før jeg kjøper Haze, og hadde jeg ikke hatt maskinen fra før, tviler jeg sterkt på at Haze hadde fått meg til å kjøpe en (hei, Scary :(). Ikke at jeg har sett eller lest så mye om det, men jeg må innrømme at det virker ganske uinspirert. Spesielt karakermodellene, og de omgivelensene som ikke er jungel ser forbanna kjipe ut, og bilkjøringa ser rimelig dritt ut. Det som virker mest spennende er vel at du bryter løs fra firmaet du jobber for, men hadde det ikke vært tøffere om du ikke hadde visst det før du begynner å spille? Det hadde kanskje blitt vanskelig å markedsføre det uten at det skulle høres altfor kjipt ut, ikke vet jeg.

Venter på omtaler, men har ikke store forventninger.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#4
Har mest lyst på dette fordi jeg digga Timesplitter og Goldeneye. Etter hva jeg har lest skal dette være noe av det samme, hvilket alene er en god nok grunn for meg til å kjøpe det. Timesplitters hadde ikke så vanvittig god grafikk når det kom men fy så mye moro jeg har hatt med det. Når det gjelder PS3 vil jeg i grunn ha med en Dualshock3, men den følger vel ikke med noen av det som er ute nå? Det er kanskje et større problem. Men det kommer vel en demo eller noe man kan (dere skal!) teste.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#5
For min del blir Haze et sånt spill jeg mest sannsynlig kjøper uavhengig av hvilke karakterer den høster i blader og lignende. Det finnes to grunner til dette: Den ene er at jeg har mektig lyst på et eller annet, seriøst, noe, å spille på PS3-en min - den andre er at jeg har såpass mye til overs for Free Radical baseret på TimeSplitters 1, 2 og 3 at jeg kan tilgi dette lille hormonutbruddet så sant de bare rydder det av veien relativt fort og kommer ordentlig igang med TS4 (som er bekrefta, for de som skulle lure). Free Radical har såpass erfaringer med FPS-er at selv om de gjør så godt de kan for å være kjipe og uinspirerte finnes det fortsatt grenser for hvor dårlig det kan bli - min personlige spådom er en sjuer eller åtter i snitt på Metacritic og en relativt solid shooter.

Litt synd at det ser ut til å bli såpass middelmådig, egentlig. Konseptet er egentlig greit nok, det er hele den derre angsty utførelsen av det jeg har litt problemer med (traileren hvor en ekte skuespiller oppkledd i det derre bie-kostymet stirrer inn i kamera i gode ti sekunder før han slår til det gir meg gåsehud nedover ryggen, og ikke av den bra sorten). Som sagt håper jeg bare de slipper driten snart slik at de får fokusert ressursene på TS4 - som burde bli bra, så langt de holder seg til splitscreen og tøysevåpen framfor kjøretøy og heftig onlinefokus som med treeren. Peace.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#7
Ja, og bare co-op (med fire spillere, tilogmed) gir deg en viss garanti for hvor moro man kan ha det. Coop-kveld på slippdatoen, gutta? :D
 
D

Doctor Downs

Gjest
#9
Det lukter faktisk kald wienerpølse av kuken min i natt. Helvete så snålt. :(
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#10
Ja, og bare co-op (med fire spillere, tilogmed) gir deg en viss garanti for hvor moro man kan ha det. Coop-kveld på slippdatoen, gutta? :D
Fett. Men fortsatt en stund til 22. mai ;/